שי לשבת

הידעתם? 70% מהבגדים בארון שלכם לא בשימוש!

לפני שאתם מתחילים לקרוא את השורות הבאות, אני רוצה לעשות איתכם ניסוי קטן, אתם חייבים לשתף פעולה… קומו מהכסא, תיגשו לארון הבגדים שלכם ותבצעו הערכה מהירה כמה פרטי לבוש יושבים בארון מבלי שלבשתם אותם בחצי השנה האחרונה? אני ממתין לכם בסבלנות, תעשו רגע את הבדיקה הזו ותחזרו…

יופי… עכשיו אפשר להמשיך. אני יכול להמר בקלות שלפחות 50% מהבגדים שלכם כלל לא היו בשימוש בחודשים האחרונים. אני לא מתכוון לבגדי החורף שלכם, אלא לאלה שיושבים במדפים הכי אטרקטיביים בארון, כאילו "קוראים" לכם ללבוש אותם, ואתם מתעלמים מהם בהפגנתיות…

לאחרונה נתקלתי בנתון של סקר מקיף שנערך לאחרונה, שמצד אחד הדהים אותי, ומצד שני הוריד אותי לקרקע כי גם אני עומד בנתון המרכזי של הסקר – 70% מהבגדים בארון שלנו כלל לא בשימוש! לכל אחד מאיתנו, בעיקר הגברים, יש 2-3 ג'ינסים שאנחנו אוהבים יותר מהשאר, בזמן שיש עוד 7-8 ג'ינסים בארון שלא ראו אור יום חודשים ארוכים. יש את החולצות שהכי נוחות לנו, ובעיקר עושות שירות לגוף שלנו (מסתירים שומן מיותר למשל…). אצל הנשים התופעה חמורה הרבה יותר, אצלן אין פשרות כמו שיש אצלנו, ובגד שסומן אצלן באיקס, בית דין לא יעזור לו… אפילו לא חנינה מהנשיא.

התופעה החמירה עם הופעתן של הרשתות החברתיות, ולמעשה בגדים הפכו למוצר חד פעמי, בעיקר אצל הנשים: לבשתי שמלה, הצטלמתי לאינסטגרם, באתי לחתונה של החברה הכי טובה וכולם כבר ראו אותי עם השמלה הזו, השמלה נכנסת ל"הסגר" בארון הבגדים ולא יוצאת משם בשנה הקרובה…

בכלל, מול המגמה של רכישת פריטי לבוש דרך האינטרנט, במחיר לכל כיס של כל מותג שחשקה נפשכם, אנו חיים בתרבות של לקנות מה שאנו רוצים ולא מה שאנו צריכים, וכך הארון שלנו מקבל לזרועותיו עוד חולצה ועוד מכנס שכלל לא בטוח שנלבש יותר מפעם אחת. אם קנינו חולצה שפעם חלמנו עליה במחיר של 15 דולר ב"איביי", לא יכאב לנו בלב ובכיס, אם החולצה הזו תהיה חד פעמית.

מול התופעה המתעצמת הזו צריך לעשות מעשה. לאחרונה צצו ארגונים ועמותות שונות שאוספות בגדים יד שנייה במצב טוב, כדי להעביר אותם לאלה שידם אינה משגת לרכוש בגדים ראויים. כולם מכירים את "הביגודית" של ויצו, שנראית כמו עוד חנות לבגדי יד שנייה. במבט שני, מבחינים שזה מקום שאפשר למצוא בו פריטים שאי אפשר למצוא במקום אחר. הסחורה של הביגודיות מתחלפת כל הזמן וכוללת פריטים יוצאי דופן, מבגדי מעצבים ישראלים ומחו"ל ועד לשמלות ערב ולחליפות. כל ההכנסות הולכות למקלטים של ויצ"ו לנשים מוכות. היש דוגמה יפה מזו לאמירה ש"בגד צריך לספר סיפור"?

כך, בזכות ההכנסות של הביגודיות, ויצ"ו מממנת כיום שני מקלטים לנשים מוכות באשדוד ובירושלים. הנשים במקלטים מגיעות עם ילדיהן למשך 8 חודשים, ולאחר מכן הן מקבלות ליווי מקצועי ופסיכולוגי, כולל עזרה בהתנהלות הכספית מול המשרדים הממשלתיים, בביורוקרטיה של מעבר לעיר אחרת וכן הלאה.

אז עכשיו אני שוב ממתין לכם, גשו לארון, תוציאו את כל מה שאתם לא לובשים, ותגיעו לסניף "הביגודית" של ויצ"ו באשדוד ברחוב יאיר 4 (גבעת יונה). תעשו מעשה גדול שילווה אתכם כל החיים. באחריות!

שבת שלום!

תגובות

להשאיר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למעלה

'); ?>
'); ?>
'); ?>
'); ?>
'); ?>
'); ?>

'); ?>
'); ?>