"ידידים" לעת צרה: אנשים טובים באמצע הדרך

עמותת "ידידים ארגון מתנדבים ארצי", כשמה כן היא, עמותה שכל חבריה מתנדבים ועוזרים בכל מקום אפשרי בעת צרה. אם בדרכים לרכב שהתקלקל, אם במעלית שנתקעה, אם למישהו שננעל באוטו ועוד היד הטובה של "העמותה" נטויה, רק לאחרונה חולצו שני ילדים שנלכדו בטעות ברכבם באשדוד. יאיר עמר, רכז המתנדבים באזור לכיש, אומר: "הכל נעשה בהתנדבות מלאה, ללא עלות, בכדי לסייע לכל מי שבצרה"
"ידידים" לעת צרה: אנשים טובים באמצע הדרך

אם היינו מספרים לכם שיש מישהו שבכל רגע בשיחה אחת יעזור לכם ולא משנה איפה אתם נמצאים, בדרכים, במעלית שלא נפתחת, לכודים בחנייה אתם או ילדכם או יקירכם מבלי שיוכלו לצאת מרכבם, או בכל מקום אחר וזקוקים לעזרה וכל זאת בזמן קצר ובחינם, בוודאי הייתם אומרים לנו שאנחנו הוזים… אז זהו שלא. זה קיים ובגדול וגם כאן באזורנו.

תכירו את עמותת "ידידים ארגון מתנדבים ארצי". או לעניינינו תכירו את 331 מתנדבי העמותה באזור מרחב לכיש. הם יגיעו אליכם בכל דבר ועניין ומהר. בדיוק בזמן הקריטי שאתם זקוקים לסיוע. בכל דבר ועניין כמו שאמרנו ואף יותר. הדוגמאות רבות: אם נתקעתם עם הרכב בדרך, אם יש לכם בעיה של כבלים, דלק שחסר, פנצ'ר ברכבכם, אם זה לחלץ אתכם ממעלית שנתקעה ואפילו אם נתקעתם בדיונה בחול או חמור מכך, מישהו חס וחלילה נלכד ברכבכם ואי אפשר לחלצו. הכל בשיחה אחת ובחינם. לא להאמין, אבל קיים. אנשים טובים באמצע הדרך. אבל ממש באמצע הדרך.

את הרעיון הגה בשנת 2000 מאיר וינר, יו"ר הארגון בעת האינתיפאדה השנייה. הוא ראה משפחה שהגלגל ברכבה התפנצ'ר, ליד מודיעין והם חששו מזריקת אבנים או פיגוע ברכבם. וינר עצר, עזר להם לתקן את הפנצ'ר והחליט כי הוא יקים מערך של מתנדבים ארצי שיסייע בדרכים או במקומות אחרים למי שזקוק וכל זאת בהתנדבות וללא עלות. זה התחיל עם 50 מתנדבים וכיום מונה עמותת "ידידים ארגון מתנדבים ארצי", 5000 מתנדבים, ובאזור לכיש המספר עומד על 331. 150 מוקדנים ומוקדניות יסייעו לכם ויפנו אליכם את המתנדב שיעזור לכם.

רק לאחרונה סייע אחד המתנדבים, יצחק מזרחי, לאם שבטעות רכבה ננעל, ברחוב ינאי באשדוד והמפתחות נשארו בתא המטען של המכונית ושני ילדה נשארו לכודים. היא התקשרה בבהלה למוקד שהזעיק את המתנדב מזרחי, שפרץ לרכב ובתוך פחות משתי דקות חילץ את הילדים.

איך זה עובד? כל מתנדב רוכש לעצמו ציוד שיכול לסייע בחילוץ. הכל על חשבונו. הם רוכשים ציוד כמו קומפרסורים, מגבה (ג'ק) לרכב, רצועות לרכב, ערכות פריצה וכדומה. כל אחד לפי יכולתו. כל מתנדב נותן מזמנו הפנוי ובמוקד יודעים לאתרו ומהר.

מי שעומד בראש העמותה במרחב לכיש הוא שמיל לסרי וסגנו ורכז המתנדבים הוא יאיר עמר (40), שמספר: "הכל נעשה למען האנשים, הכל נעשה בהתנדבות מלאה בכדי לסייע בעת צרה. בדרך כלל אנחנו מגיעים עוד לפני שחברות הגרירה מגיעות לחלץ את מי שלדוגמא זקוק לסיוע עם רכבו. כל אחד מאיתנו מתנדב מתי שהוא יכול. אני לדוגמא נהג הסעות אז בזמן הפנוי אני מסייע. יש ברוך השם 331 מתנדבים והמספר גדל".

מרחב לכיש של "עמותת ידידים ארגון מתנדבים ארצי" כולל את אזור אשדוד, קרית-מלאכי, אשקלון, יד מרדכי, בית קמה, קריית-גת וכל המושבים מסביב. אזור גדול מאוד שבחלקו קרוב לאזורי סיכון וחשוב לחלץ מהר. מה צריך לעשות? צריך לשמור את המספר הבא אצלכם בנייד אפילו בחיוג מהיר 053-3131310. מספר שחובה לצאת איתו לדרך…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך