איש השנה בפוליטיקה – ד"ר יחיאל לסרי

נכנסים לשנה הכי גדולה בהיסטוריה של העיר אשדוד
ראש העיר לסרי
ד"ר יחיאל לסרי.

לראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, יש יתרון עצום על פני כל פוליטיקאי אחר בעיר הנמל – הוא לא חושב במונחים פוליטיים, שלעיתים גורמים ל"שיתוק עשייתי" בשל מחשבות ודאגות פוליטיות, ומתעסק בפיתוח העיר ובעיקר בראייה עתידית שתהפוך את אשדוד לעיר הכי אטרקטיבית במדינה. ד"ר לסרי אמר בצורה הכי מפורשת שאין לו בעיה להפסיד קולות בקלפי מכאלה שלא מתחשבים בעתיד הילדים והנכדים שלנו, זה לא יסיט אותו מהדרך בה הוא צועד בתשע השנים האחרונות. לצד הישגים מיידיים, כאלה שאנו רואים בשלל נושאים (ועליהם נפרט בהמשך), ראש העיר החליט להתמקד בכמה פרויקטים מחוללי מפנה, היסטוריים בכל קנה מידה. למען ההגינות, גם כותב שורות אלה היה לעיתים סקפטי בנוגע לרעיונות הגרנדיוזיים של ד"ר לסרי, אבל במבחן התוצאה נראה שהוא הולך לעמוד בכל אחד מהיעדים.

נתחיל עם בית החולים הציבורי "אסותא". בזמן שהפרויקט היה תקוע ונראה היה כי כל הנוגעים בדבר מרימים דגל לבן וממשיכים הלאה, ד"ר לסרי הוביל פעילות בלתי מתפשרת מול משרדי הממשלה, וביחד עם גורמים נוספים, הוביל לכך שהטרקטורים עלו לשטח לפני כשלוש שנים, וכבר עתה ניתן לקבל שירות רפואי ברוב המחלקות בבית החולים הציבורי. חדר היולדות ייפתח בעוד כשבועיים, וחדר המיון ייחנך בעוד כחודש וחצי, ולמעשה במועד הזה בית החולים ייחנך באופן רשמי במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו. נגמרו הימים שתושבי אשדוד יצטרכו להתרוצץ בכבישים לרחובות ולאשקלון כדי לקבל שירות רפואי אלמנטרי. הם יזכו לשירות טוב יותר במרחק נגיעה מהבית, ובמהלך הזה ללא ספק ימנעו טרגדיות רפואיות, כפי שהיה בעבר בשל הזמן הממושך שחולה הגיע לבית החולים.

ד"ר לסרי חתום גם על המהפכה הירוקה עם פרויקט REWAY, שבתחילתו משך אש וגרם לסערה רבתי ברשתות החברתיות בגלל הפקקים הגדולים. הפרויקט יושלם באופן מעשי בעוד כחצי שנה, ואז יוכלו תושבי אשדוד לעלות על אוטובוס מתקדם, ולחצות את העיר מקצה לקצה ב-12 דקות בלבד, עם מסלולי נסיעה חדשים לתחבורה הציבורית, לצד מסלולים נסיעה חדשים לרכבים הפרטיים. ד"ר לסרי היה הראשון לזהות את משבר התחבורה שעלול היה לנחות עלינו בעוד כעשור, ובהשקעה כספית של 500 מיליון שקל, מקופת המדינה ולא מקופת העירייה, חידש את דרכי הגישה המרכזיים בעיר, כולל תשתיות ישנות שהוחלפו בחודשים האחרונים.

המהלך הגדול המשמעותי של ד"ר לסרי נסגר ממש לפני כחודש ימים, עם החתימה על הסכם הגג במעמד ראש הממשלה, שר האוצר ושר השיכון. הסכם הגג יוביל לבניית 30 אלף יחידות דיור חדשות, שיחלצו את העיר ממשבר הנדל"ן ויובילו בצורה ישירה לירידת מחירים מהותית. זוגות צעירים יוכלו לרכוש דירה חדשה של שלושה חדרים במסגרת הסכם הגג במחיר של פחות ממיליון שקל, וזו בשורה ענקית.

כשכתבנו בתחילת הכתבה על העשייה היומיומית השוטפת, אי אפשר להתעלם מכך שאשדוד הפכה תחת כהונתו של ד"ר לסרי למעצמה תרבותית, עם פסטיבלים, אירועי קיץ ומופעים על בסיס קבוע לכלל התושבים, חלק נכבד ללא עלות, חינם אין כסף. אשדוד הפכה לעיר הבירה של התרבות בישראל, ומאות אלפי אורחים מרחבי הארץ מגיעים ומתפעלים משלל האירועים שבוע אחר שבוע.

גם בתחום החינוך אשדוד עלתה לליגה של הגדולות בתשע השנים האחרונות, עם הישגים חינוכיים וערכיים, שמובילים לזכייה על בסיס קבוע בתארים ותחרויות ארציות, כולל זכייה בפרס החינוך הארצי.

ד"ר לסרי הגיב על הזכייה בתואר האיש השנה בפוליטיקה: "ראשית, אני רוצה לומר תודה גדולה, וזה תמיד משמח לקבל הערכה מתושבי אשדוד על הפעולות החשובות והרבות שאנו מבצעים יום-יום, שעה-שעה. אני רוצה להודות בהזדמנות זו להנהלת העיר, ששותפה בכל העשייה ובהחלטות הגדולות שהעברנו במועצת העיר בשנים האחרונות, לעובדי עיריית אשדוד המסורים ולעובדי החברות העירוניות, שכל אחד מהם תורם תרומה מכרעת לעשייה הגדולה המתבצעת בעיר בכל תחום ותחום. אני משגר לתושבי אשדוד היקרים ברכת שנה טובה ומתוקה, שנה של בריאות, עשייה, שגשוג בכל תחום, אושר ושמחה. אנחנו נמשיך לקדם את העיר אשדוד, ונהפוך אותה לעיר המתקדמת והטובה בישראל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך