אשת השנה בתחום הבריאות: עו"ד רחל שמואלי

מנכ"לית אסותא-אשדוד עו"ד רחל שמואלי היא הבולדוזרית שהייתה אמונה על תהליך ההקמה של בית החולים. עו"ד שמואלי מומחית בניהול ובהובלת פרויקטים, עבדה בשיתוף פעולה פורה והדוק עם אנשי משרד הבריאות ומשרד האוצר, ופיקחה על פעילות הצוותים והמתכננים, אשר ישבו שעות רבות ודנו בפרטי פרטים בכל דבר שיש לקחת בחשבון בתהליך ההקמה המורכב של בית חולים
אשת השנה בתחום הבריאות: עו"ד רחל שמואלי

עו"ד רחל שמואלי, מנכ"לית אסותא אשדוד, הייתה אמונה במשך שש השנים האחרונות על הקמתו של בית החולים באשדוד. עו"ד שמואלי, מוסמכת במשפטים ומוסמכת במינהל עסקים למנהלים, היא חברת מועצת המנהלים של מכבי שירותי בריאות, ולשעבר סמנכ"לית בכירה ברשת אסותא מרכזים רפואיים ומנהלת המחלקה המשפטית, מכבי שירותי בריאות. תחת ניצוחה בהקמת בית החולים אסותא-אשדוד, הושקעה עבודה אדירה ששילבה בין כוחות וצוותים גדולים, מהעיצוב החיצוני של בית החולים ועד הייעוץ הרפואי. להקים בית חולים אינו דבר של מה בכך, ועו"ד שמואלי סיפרה כי הצוותים והמתכננים ישבו שעות רבות ודנו בפרטי פרטים בכל דבר שיש לקחת בחשבון, החל ממיקום הפונקציות והיחידות השונות ועד מספר השקעים ומערכות האספקה בכל חדר. "משקל מיוחד ניתן להחלטה היכן ימוקם החלק הממוגן של בית החולים הנמצא בטווח הטילים וכיצד תהיה הפרישה בשעת חירום", הוסיפה. לצד ניהול הצוות, היועצים, המתכננים וצוות אסותא, עבדה עו"ד שמואלי בשיתוף פעולה פורה והדוק עם אנשי משרד הבריאות ומשרד האוצר.

בתפיסת העולם שלה, כל אחד מעובדי בית החולים הוא מטפל ולכל אחד תפקיד חשוב בתחומו במתן הטיפול לחולים. בהתאם לכך היא תכננה את קליטת בעלי התפקידים בבית החולים בקבוצות משותפות, יחד. "בבית חולים חדש יש מגוון אדיר של תפקידים פנויים. זה מאפשר לאנשים להגיע לתפקיד שאולי חיכו לו הרבה זמן במקום אחר ונותן הזדמנויות רבות להתקדמות", אמרה, "בית החולים מתחיל מאפס, ומוכרחות להיות בו פתיחות וקרקע פורייה ומזמינה להעלאת רעיונות, להתבטאות, לשותפות".

שמואלי רואה את בית החולים החדש כארגון של אנשים שמקדמים את המטופלים במאור פנים ובחמלה. היא רוצה שיגיעו בשמחה לעבודה, למען עצמם ולמען המערכת, ושיעשו זאת עם ברק בעיניים, דבר שהוא חיוני לצורך מתן שירות איכותי ומקצועי. "תהיה בבית החולים נשמה יתרה", הצהירה בעבר. "איך אפשר להבטיח דבר כזה? בעזרת ההנהלה שתוביל את בית החולים ברוח זו, בנחישות ומתוך אמונה שכך צריך וכך נכון. לעובדים שיגויסו יש הזדמנות של פעם בחיים להיות שותפים להפיכת חזון למציאות, ולהוביל רפואה ציבורית אחרת בישראל. בית החולים באשדוד הוא בית החולים הציבורי הראשון שנבנה בישראל ב-40 השנים האחרונות, ואנו נדרשים להקים מערך כוח אדם איכותי מאפס, מה שמציב בפנינו אתגר לא פשוט, אבל אין לנו ספק שנצליח לגייס לשורות בית החולים את האנשים האיכותיים ביותר".

למרות שאנו נמצאים במאה ה-21, המתקדמת, אין לצערנו הרבה נשים בעמדות מפתח. עוד נקודה העומדת לזכות עו"ד רחל שמואלי היא היותה חברה במיזם החברתי נשי "סופרסונס", ורצונה לקדם שוויון מגדרי. לצד מתן ייעוץ והנחיה בנושא ניהול מערכות רפואה והתמודדות עם סוגיות בתחום מערכות הבריאות, היא רוצה להשפיע על קידום השוויון המגדרי ולהיות מעורבת בהקמת פורומים שעוסקים בנושא. "אני מאמינה בניהול נשי, ובצורך לקדם שוויון מגדרי", אמרה. "אני פועלת מתוך נחישות, משימתיות ונתינה. אוהבת את מה שאני עושה, ומתרגשת כשאני רואה סביבי גילויים של אנושיות ועזרה לזולת".

בחודשים האחרונים אנו חווים את ההיסטוריה, כשבכל חודש מתווספת פעילות נוספת בבית החולים אסותא אשדוד. מרפאות חוץ החלו לקבל חולים, נפתחו חדרי ניתוח ודימות, מחלקות אשפוז מתחילות להיפתח, וכולם כבר מחכים לתחילת הפעילות של מחלקות נשים ומיילדות ולתינוק (או לתינוקת) הראשון שייוולד בבית החולים. לבסוף, בנובמבר ייפתח חדר המיון, הלב הפועם של כל בית חולים ציבורי. בכך בית החולים החדש יחל לפעול באופן מלא.

שש שנים ליוותה עו"ד שמואלי את בית החולים ואת העיר, וכעת, זמן קצר לפני פתיחתו המלאה של בית החולים הציבורי אסותא באשדוד, הרשת הודיעה כי עו"ד שמואלי עוברת לשמש כמנכ"לית התשתיות באסותא, ויחליף אותה תא"ל ד"ר דודו דגן, קצין הרפואה הראשי בצה"ל שמשתחרר כעת מצה"ל. זו ההזדמנות עבורנו, לצד איחולי שנה טובה והצלחה בתפקיד החדש, להכיר לעו"ד שמואלי תודה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך