אשת השנה בחינוך: אפרת טובול

מה הפך את בית הספר ע"ש "רבין" למבוקש ביותר בעיר?
אשת השנה בחינוך: אפרת טובול

בית הספר הממלכתי על שם יצחק רבין ממוקם ברובע ט"ו, והוא נמנה על בתי הספר המבוקשים בעיר. 620 לומדים ב-18 כיתות אם, ומידי שנה נרשמת עלייה מתמדת בדרישת ההורים לרשום את ילדיהם אליו. רבים מהם נותרים מאוכזבים, מאחר שהרישום מתמלא כבר ביום הראשון. שמו של בית הספר הולך לפניו, הוא גורף פרסים עירוניים ולימודיים, מפעיל תכנית ייחודית בתחום המצוינות, ואחוז גבוה מבוגריו מתקבלים ומשתלבים בהצלחה בכיתות מופ"ת ובכיתות המדעיות בחטיבות הביניים. מי שמובילה את ההצלחה היא המנהלת אפרת טובול (44), נשואה ואם לשניים, שהחלה בימים אלה את שנתה העשירית בתפקיד.

לפני שמונתה למנהלת, שימשה אפרת כמורה בבית הספר "אשכול", ומילאה קשת רחבה של תפקידים, ביניהם: מחנכת, רכזת פדגוגית, רכזת מערכת, רכזת חינוך חברתי ומדריכה עירונית בתחום החינוך החברתי. היא אף שהתה שנתיים עם משפחתה במקסיקו סיטי, כשהיא ובעלה משמשים כשליחי חינוך של הסוכנות היהודית.

מה סוד ההצלחה של בית הספר? התשובה היא בתפיסה החינוכית של אפרת וצוותה הנשענת על החיבור בין הבית והספר. "הבית מסמל את תחושת השייכות, הביטחון והמוגנות כהמשך טבעי של הסביבה המשפחתית, והספר מסמל את החינוך לאהבת הלמידה, קידום הישגים לימודיים וחינוך למצוינות", היא אומרת. "ההבנה כי בגילאי החינוך היסודי מתקיים המנעד ההתפתחותי (קוגניטיבי, חברתי, מוטורי ורגשי) הדרמטי ביותר, ובמקביל זהו המפגש הראשון של הלומדים הצעירים עם למידה אקדמית, הביאו אותנו להפוך את המפגש הזה למשמעותי כתפיסת עולם. הצוות החינוכי לאורך שנים עוסק בהשבחת תהליכי ההוראה- למידה ובהעמקת הקשר עם התלמידים ולא פחות עם ההורים במטרה ליצור עימם ברית חינוכית מיטבית".

ואכן, הצוות החינוכי בבית הספר על שם יצחק רבין הוא חדור מוטיבציה ואמונה הרואה בחינוך כשליחות. המחנכים רואים את הצורך בהיכרות מעמיקה עם הלומדים כנקודת מוצא חשובה לקידומם. ההבנה מהו הרקע המשפחתי של הלומדים, מהן נקודות החוזקה והתורפה שלהם, מסייעת רבות בתפירת החליפה המתאימה לכל לומד.

בית הספר רואה בחינוך למצוינות כצורך בסיסי בהכנת הלומדים הצעירים להתמודדות עם אתגרי המחר. תוכנית המצוינות נוגעת בכל אורחות החיים בבית הספר. גם שמות הכיתות נבחרו בהלימה לערכי המצוינות: א'- אחריות, ב' – בחירה, ג' – גאוות יחידה, ד' – דבקות במטרה, ה' – הגשמה, ו' – ויתור. "בכל שכבות הגיל ישנה שעה של חינוך למצוינות", מספרת אפרת. "תוכנית הלימודים נבנתה על ידי הצוות החינוכי, ומטרתה לעודד את התלמידים למימוש עצמי תוך חשיפה לדמויות מופת, הקניית כלים להגדרת יעדים אישיים וחתירה להשגתם, כלים לסנגור עצמי ולקיחת אחריות אישית, חברתית ואזרחית".

פרט למסלול הכיתתי קיימות תוכניות הצטיינות לתלמידים מוכשרים בקשת רחבה של תחומים: אמנות, מתמטיקה, אנגלית, מדעים, חינוך גופני, חינוך לשוני, מחשבים, רובוטיקה, נואמים צעירים ועוד. "כצוות חינוכי אנו מחויבים להעמיק את העשייה בערך המצוינות כערך שאינו בר השוואה" מציגה אפרת את הקו המנחה של אנשי החינוך בבית הספר. "כל תלמיד ביחס לעצמו, במקביל לעיסוק בערך ההצטיינות כערך בר השוואה, ביחס לאחר. רק העיסוק בשני ההיבטים גם יחד, יבטיחו כי תלמידינו ישאפו גבוה, ויממשו את עצמם גם בעתיד כאזרחים מועילים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך