"מנהל המרכז לבריאות הנפש צעק על המטופל – תסתלק ואל תגיע לכאן יותר"

אתי מרום, מתנדבת כמתורגמנית עבור מ' עולה מצרפת כבן 60 שמטופל "במרכז לבריאות הנפש" ברחוב סטרומה באשדוד, טוענת כי מנהל המרפאה סילק את המטופל בבושת פנים. הכל בגלל ויכוח על נטילת תרופות ואמר לו את הציטוט שבכותרת, אתי: "הוא יעבור לטיפול ביבנה". תגובת כללית: "מדובר באי הבנה מצערת"
"מנהל המרכז לבריאות הנפש צעק על המטופל - תסתלק ואל תגיע לכאן יותר"

ויכוח על נטילת תרופות הפך לויכוח סוער, שבסופו גורש אדם המטופל ב"מרכז לבריאות הנפש" ברחוב סטרומה באשדוד. כך טוענת אתי מרום, מתנדבת שמשמשת כמתורגמנית למ', עולה חדש מצרפת כבן 60, שגר ברובע הסיטי, שנזקק לטיפול במרכז. לדבריה הוא סולק מהמקום בבושת פנים על ידי מנהל המרפאה ונאמר לו "להסתלק מהמקום ולא לחזור אליו לעולם".

אתי, שליוותה את מ', כתבה את הפוסט הבא בדף הפייסבוק שלה: "שלום, אני משמשת כמתורגמנית צרפתית עברית, יצא לי ללוות מטופל בבריאות הנפש ונתקלתי במחדלים קשים. אתמול הייתה פגישה עם הפסיכיאטרית ומנהל בריאות הנפש, ושם היה הקש ששבר את גב הגמל. המנהל צעק על המטופל שהזמין אותי לתרגם לו, אני כבר לא יכולתי להישאר אדישה וביקשתי מהמנהל להוריד את הקול כי אני כבר לא שומעת אותו, וגם למיטב הבנתי המקום הזה אמור להיות רגוע לפחות מבחינת המטפלים. כל הצעקות היו כי המטופל ביקש לא להגיע אליהם יותר כי אין שם יחס וטיפול נאות. המנהל ביקש שנסתלק מהמקום ושלא נחזור אליהם יותר. אני עדיין בשוק".

אתי מספרת כי האירוע שארע לפני כשבועיים, החל כשמ' מלווה בה, ניגש ל"מרפאת בריאות הנפש" בסטרומה, בכדי לדעת מתי עליו לקחת את הכדור שקיבל, לפני או אחרי האוכל. הוא פנה לדבריה לפסיכיאטרית שמטפלת בו, והאחרונה טענה כי היא לא כתבה לו כלל את המרשם הזה וכי אסור לו לקחת אותם.

מ', שאינו דובר עברית, ענה לרופאה הפסיכיאטרית באמצעות אתי מרום, וסיפר כי קיבל ממנה את המרשם ולכן לקח אותו. הוא אפילו הוסיף כי בעקבות המרשם הוא קיבל את התרופה מרופא המשפחה. לדבריה, הפסיכיאטרית התעקשה שזה לא נכון והם פנו לרופא המשפחה של קופת החולים הכללית. שם רופא המשפחה לדבריה טען כי אכן פעל לפי המרשם, אולם הוא הציע להגיע שוב ל"מרפאת בריאות הנפש", בכדי ליישר הדורים וכמובן לקבל מרשם מתאים.

אתי הגיעה שוב עם מ' ומספרת כי שם החלה מהומה גדולה. "מנהל המקום יצא אלינו וצעק עלינו ואמר לנו להסתלק מהמקום ולא להגיע לשם יותר. אני חשבתי שמקום כזה צריך לדאוג למטופלים ולא לסלק אותם".

מבחינת מ' הוא לא יגיע יותר למרכז בסטרומה, הוא כבר פנה ל"מרכז בריאות הנפש" ביבנה, וכבר קבע לעצמו פגישה ראשונה ב-18 בחודש הזה. הוא מבחינתו לא מתכוון לחזור לשם.

תגובת כללית: ״צר לנו מאוד על הרגשת המתורגמנית שכן מדובר באי הבנה מצערת. המטופל לא סולק מהמרפאה ויתרה מכך אף הוסבר לו שעדיף ויטופל במרפאה באשדוד שכן מבחינה רפואית מומלץ להיות מטופל במקום אחד. אנו מתנצלים אם מנהל המרפאה לא הובן כהלכה והמסר הועבר באופן מסודר לצוות המרפאה״.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך