בעלי כלי שייט במרינה עלולים להגיש תביעה בגין הזנחה

האם עניינה של המרינה באשדוד בעיר בדרך לבית המשפט? בעלי כלי שייט התארגנו ומתכוונים לפנות לבית המשפט כנגד העירייה והיזם שמפעיל את המקום, בטענה כי המרינה מוזנחת, ומרכז מסחרי חדש שאמור היה להיפתח לפני שנתיים ולתת שירותים לבעלי הסירות ולקהל הרחב, לא נפתח למרות שעברה תקופה ארוכה מאוד, אחד מבעלי כלי השייט: "זו אמורה להיות פנינת תיירות הכי יפה בעיר, ובמקום זה היא מקום של עזובה"
בעלי כלי שייט במרינה עלולים להגיש תביעה בגין הזנחה

בעלי כלי השייט במרינה באשדוד טוענים: "המקום מוזנח, לא מטופל, אין בו שירותים בסיסיים בתחום ויש רק עזובה במקום. אפילו הרחבה בחוץ לא נוקתה שנים". אבל מסתבר שזה עלול להפוך לאירוע שיצטרך אולי את התערבותו של בית המשפט.
המרינה בעיר נבנתה לפני כ-20 שנים. העירייה העבירה את האחזקה לחברת "אשטרום" ל-20 שנה. לפני כ-8 שנים העבירה "אשטרום" את האחזקה ואת המרינה למעשה לחברה אחרת, חברת הספנות א.די.טי. בקרוב ב-1 בינואר יסתיים ההסכם בין הצדדים, ואז הניהול יעבור כנראה לידיים אחרות.

בעלי כלי השייט החליטו לא לחכות יותר ומכינים בימים אלה תביעה ייצוגית כנגד העירייה ונגד חברת "אשטרום". אחד מבעלי כלי השייט מספר: "יש פה הזנחה נוראית כבר 20 שנה. במקום שזו תהיה פנינת תיירות, היא מוזנחת לגמרי. אין חנייה ועדיין יש חניית כורכר, השערים מוזנחים וחלודים, כך גם הגדרות. המבנה המרכזי שהוקם לפני שנתיים ואמור היה להיפתח עדיין סגור. הוא אמור לתת שירותים בסיסיים בכל תחום לנו ולמי שיגיע. אמורות היו להיות חנויות ומרכז מסחרי ואין כלום. המרינה היא 'פיל לבן' אבל חלוד".
הכוונה הייתה לפתוח את המקום של המבנה המרכזי (ראה תמונה), אבל הבעלים תושב חוץ צרפתי, עדיין לא מפעיל את המקום. לא ברור לבעלי כלי השייט מדוע, אבל בינתיים אם הם צריכים דברים בסיסיים, הם צריכים ללכת עד לקצה המרינה, מרחק 500 מ' וזה לדברים כמו שירותים שלא לדבר על דברים אחרים.

בעלי כלי השייט כמובן משלמים שכירות. השכירות נעה בין 7500 שקלים עד 50 אלף שקלים, תלוי כמובן בגודל כלי השייט. זאת אומרת כסף משלמים, אבל תנאים לא מקבלים. לכן הוחלט לא לעבור לסדר היום.
מי שדווקא הגיב לטענותיהם, הוא ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שקרא חלק מהדברים שפורסמו בפוסט בפייסבוק, ופנה בתגובה לאחד מהם והבטיח כי העירייה תטפל בעניין, ואף הסמיך לשם כך את מנכ"ל העירייה אילן בן עדי. כך שייתכן ועוד יימצא פיתרון, שבינתיים כאמור לא קרה.

באתר של העיר אשדוד דווקא מצאנו תיאור על המרינה: "העיר אשדוד המשרתת ימאים מאז ימי המקרא, מציעה לשייטים בני ימינו ולמבקרים את המרינה הכחולה, מעגן יאכטות מודרני המספק שרותי עגינה מלאים ל-550 כלי שייט. למרינה הכחולה באשדוד קסם מובחן, היא טובלת באווירה ייחודית ומספקת תענוג לחושים. בריזה מלטפת נושאת ניחוחות ים פתוח, צלילים מרגיעים של מים וגוונים שלווים של כחול וירוק מרגיעים את העין… מהמרינה הכחולה יוצאות הפלגות דיג בסירות דיג מקצועיות ומאובזרות, הפלגות 'אטרקציה' והפלגות לימודיות לקבוצות גדולות של תלמידים מתבצעות בידי מפעילי שייט מורשי משרד החינוך הישראלי. מהמרינה הכחולה באשדוד יוצאות גם ספינות פאר בעלות קיבולת של מאות מקומות ומתאימות לאירועים, ספינות עם תחתית זכוכית, ספינות מהירות, ספינות מפרש, וכלי שיט אחרים שניתן להשכיר במקום". תיאור קצת שונה, איך נגיד, מהתיאור של בעלי כלי השייט.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "המרינה נמצאת בבעלות רשות מקרקעי ישראל, אשר החכירה אותה לחברת המרינה הכחולה, וגם זו מתפעלת את המרינה באמצעות מפעיל פרטי. בעבר סייענו ופנינו באופן מסודר למפעילים/חוכרים/בעלים בכדי לשפר המצב".
תגובת חברת "אשטרום" לא נמסרה עד סגירת הגיליון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך