שי לשבת

לקראת החג: שלא יעבדו עליכם!

בהלת הקניות לקראת ראש השנה ממש כבר כאן, וכל משפחה ממוצעת כבר הוציאה אלפי שקלים על הקניות לחג. ככל שנתקרב לערב ראש השנה, קצב הקניות לא ייבלם כי תמיד חסר לנו בקבוק יין נוסף, שישיית קוקה-קולה, סוג נוסף של בשר שעוד לא קנינו, פירות בשלל צבעים וטעמים ופיצוחים טריים.

זה לא סוד שלקראת החגים המשמעותיים (ראש השנה ופסח), כל רשתות הקניות הגדולות מפרסמות את המבצעים הכי לוהטים אצלם, בקמפיינים המערכים בעלות של עשרות מיליוני שקלים. כמעט בכל רשת מובחרת תמצאו כמה מוצרים במחירים מצחיקים, על גבול הבלתי סבירים, רק כדי שתשלשלו מטבע של 5 שקלים בעגלת הקניות שלהם ותעברו את השומר בסניף הקרוב לביתכם. מאותו רגע אומנם תרכשו 4-5 מוצרים במחיר מדהים, תוך כדי שתלחשו לעצמם בחצי חיוך: "איזה פראיירים, איך הם מוכרים בקבוק קולה ב-5 שקלים? אני יכול לקחת שלושה בקבוקים כאלה במחיר הזה".

לאחר ש"נפוצץ" את העגלה, לא רק עם שלושה בקבוקי קולה, אלא עם עוד עשרות מוצרים אחרים במחיר מצטבר שיגיע ליותר מ-1,000 שקלים, נעמיס את הקניות ברכב ונעבור על החשבון בבית, נבין שהפראיירים הם אנחנו ושלושת בקבוקי הקולה עלו לנו ביוקר…

אני לא ממציא את הגלגל ולא מחדש כלום בעצה הכי בסיסית שכולנו שמענו יותר מפעם אחת, ולמרבה הצער ברוב המקרים לא מיישמים אותה הלכה למעשה – לא למהר לבצע קנייה במרכז קניות אחד, אלא לנסות "לצוד" את המבצעים ברשתות השונות, ובכך לחסוך מאות שקלים בחודש. אין בכלל ויכוח שאם נעיין בכל עיתוני סוף השבוע ונסמן את המבצעים הבולטים ב-5 הרשתות הגדולות באשדוד, אומנם נעבוד יותר קשה לאחר "מסע דילוגים" שנעשה מרמי לוי, למגה, ליוחננוף, למחסני השוק ולשופרסל דיל, אך בסופו של יום מתיש נהיה בטוחים שאף אחד לא עבד עלינו. מכל סניף נרכוש רק את המבצעים הבולטים, כי הרי כל רשת בוחרת מבצעים אחרים, ובסופו של דבר נבנה סל קניות זול ומשתלם.

הרי ברור לכם שגם הסניף שמציג את סל הקניות הזול ביותר באשדוד, בסופו של יום צריך להרוויח (לא מעט כסף…), ואת הרווח הוא רושם על מאות מוצרים שלא מופיעים בדפי המבצע שלו, שם הוא "מרביץ" מחירים לתפארת מדינת ישראל ומנצל את העובדה שאנחנו עסוקים במחירי המבצע המדהימים, ולא שמים לב שבדיוק באותם רגעים אנחנו קונים לדוגמא אבקת כביסה במחיר לא סביר בעליל.

לישראלי הממוצע יש נטייה להעמיס את העגלה עד לקצה גבול הקיבולת שלה, כאילו הוא מצוי בתחרות עם זה שעומד לפניו בתור לקופה. בחלק מהמקרים אנחנו מבינים, בזמן שאנחנו מסדרים את המוצרים בארונות הבית, שהיה אפשר לוותר על לפחות 20% מהקנייה, אבל הרי הזיכרון שלנו קצר וכבר בקנייה הבאה נחזור על הטעות הזו עם מוצרים אחרים.

בשורה התחתונה, ניהול קניות הגיוני וממושמע, יחד עם פיזור הקנייה סביב המבצעים של הרשתות השונות, יובילו לחיסכון שנתי של אלפי שקלים לכיס שלנו. אולי עם כניסתה של השנה החדשה, נצליח ליישם חלק מהתובנות האלה, כי הרי רובנו גיבורים בדיבורים סביב העניין הזה וחלשים מאוד במעשים…

שבת שלום!

תגובות

להשאיר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

למעלה
'); ?>
'); ?>
'); ?>
'); ?>
'); ?>
'); ?>

'); ?>
'); ?>