ילדי אשדוד משחקים בטוח וחותמים על אמנת הבטיחות!

החופש הגדול הגיע לסיומו, והילדים חוזרים לבתי הספר ולגנים * בתום הלימודים, אחרי הצהריים, רבים מהם יצאו לשחק בסביבת ביתם. מהם כללי הזהירות וההתנהלות כאשר משחקים בחוץ? וכיצד נדרבן את ילדינו להיות זהירים בדרכים על ידי חתימה על אמנה
חוזרים לבית הספר במסלול הבטוח

החינוך לזהירות ולבטיחות בדרכים מחייב מעורבות ושותפות של ההורים. אחרי שלימדתם את ילדיכם להגיע לבית הספר בבטחה ולחזור הביתה בשלום, חשוב לחזור ולשנן עימם את כללי הבטיחות כאשר הם יוצאים לשחק בחוץ.

משחק ילדים- היכן מותר והיכן אסור
היכן אסור לשחק? ראשית, כמובן שאסור לשחק על הכביש, כי על הכביש נוסעות מכוניות. מכונית עלולה לפגוע בילדים תוך כדי משחק. גם על המדרכה אסור לילדים לשחק כי המדרכה קרובה לכביש. הילדים עלולים, תוך כדי משחק, לרוץ לכביש. בנוסף, אם הילדים משחקים בכדור, הכדור עלול לעוף לכביש ולהוביל למספר מצבים: הכדור עלול לפגוע במכונית ולבלבל את הנהג, וכך לגרום לתאונה. המכונית עלולה לעלות על הכדור וכך לסטות מהמדרכה, מה שעלול לגרום לתאונה. אחד הילדים ירוץ לכביש כדי לקחת את הכדור בחזרה.

מקום אחר מועד לפורענות הוא מגרש החנייה. לילדים אסור לשחק במגרש חנייה, כי למרות שמגרש חנייה נראה שקט, נוסעות בו מכוניות, ולעיתים תכופות גם לאחור. הנהג לא יודע שיש ילדים שמשחקים במגרש החנייה, ועלול לדרוס אותם. גם באתר בנייה אסור לשחק. באתרי בנייה קיימים רכבים כבדים דוגמת משאיות וטרקטורים, עבורם הנראות של ילדים קטנה יותר, וכמו כן הנוהגים בהם אינם מצפים לתנועת ילדים במקום.

חשוב לשחק רחוק מהכביש, חשוב להקטין את הסכנה שהילדים יהיו בסביבת מכוניות תוך כדי משחק. אם כך, מהם מקומות המשחק הבטוחים לילדים? בגן משחקים, אשר כשמו כן הוא, מיועד למשחק. הוא רחוק מהכביש ולרוב הוא מגודר. בנוסף, אם הכדור יעוף תוך כדי משחק, הוא לא יעוף לכביש אלא למקום בטוח. ברחבי אשדוד מצויים מגרש משחקים המיועדים במיוחד למשחק. הם רחוקים מהכביש, חלקם מגודרים והכדור לא יעוף אל מחוץ למגרש, וגם אם כן, הוא לא יעוף לכביש. אם לבניין או לדירתכם יש חצר או גינה, לילדים מותר לשחק בהן, כי החצר והגינה רחוקות מהכביש ומגודרות. לכן, לא קיימת סכנה של ירידה לכביש תוך כדי משחק, וגם מכוניות לא יכולות להגיע לכאן. בכל זאת, אם משחקים בכדור, חשוב להיזהר שלא יעוף אל הכביש.

הדרך מזמנת לנו מתקנים שונים, כמו למשל מעקה הבטיחות במדרכה שמטרתו למנוע מילדים להתפרץ לכביש וגם למנוע ממכוניות לעלות על המדרכה. יש ללמד את הילדים כי אסור לטפס או לשבת על המעקה, אסור לחצות כביש במקום שבו יש מעקה בטיחות וכן אסור לרדת ממכונית או לעלות עליה ליד מעקה בטיחות.

גם אם בסביבת מקום המשחקים של הילדים מוצבות כפות בטון או עמודי בטיחות על הילדים לדעת כח מטרת כפות הבטון או עמוד הבטיחות היא למנוע ממכוניות לעלות על המדרכה, ולכן אסור לשחק עליהם, וכהולכי רגל יש לעקוף את כפות הבטון מימין בצד המדרכה הרחוק מהכביש.

אמנת בטיחות של ילדי אשדוד
לפני מספר שנים החל בעיר פרויקט בשם "שטח סטרילי" לצמצום תאונות הדרכים. פרלמנט הילדים העירוני, שהורכב מנציגי בתי הספר היסודיים, התכנסו ושקדו על ניסוח אמנה למלחמה בתאונות הדרכים. לאחר מכן יצאו במבצע החתמות של כלל תלמידי בתי הספר היסודיים באשדוד והציבור הרחב. גם אתם יכולים להחתים את ילדיכם על האמנה הזו:
1. בכל נסיעה ארוכה או קצרה, מקפידים לחגור חגורת בטיחות כי זו חובה ולא זכות.
2. חוצים את הכביש רק במעבר חצייה, לאחר שימינה ושמאלה מסתכלים ולקולות התנועה מאזינים.
3. בעזרת משמרות הזה"ב, אנו עוברים ועל החיים אנו שומרים.
4. ברכיבה על אופניים חובשים קסדה, רוכבים במקומות בטוחים בטור ולא בשורה.
5. ברמזור אדום עוצרים. רק בירוק עוברים וכך מסכנה נשמרים.
6. בזמן נסיעה לא מפריעים להורים כדי שבנהיגה יהיו מרוכזים.
7. מזכירים להורים שבזמן נסיעה בנייד לא מדברים וכך לא מסתכנים או מסכנים אחרים.
8. כשיורדים מהרכב מקפידים לרדת בצד המדרכה כדי שמהרכבים החולפים לא ניפגע.
9. נזהרים בשעות החשיכה ומשתמשים במחזירי אור להליכה בטוחה.
10. כשעולים לרכב עם ההורים מבקשים להקפיד על מהירות ועל הכללים – כי על החיים שלנו אנו שומרים!

מה אומר החוק
הורים יקרים, אי ידיעת החוק אינה פותרת ממנו. לאור ריבוי אפשרויות ההתניידות של הילדים שלנו, גם הצעירים שבהם, על רכבים דו גלגליים כאלה ואחרים. כדאי לדעת מה אומר החוק עליהם. שימו לב! הגיל המינימלי לרכיבה על אופניים חשמליים הוא 16. עד גיל 18 על הרוכבים לחבוש קסדה בכל דרך שבה הם רוכבים. מעל גיל 18 עליהם לחבוש קסדה כאשר הם רוכבים על אופניים חשמליים בדרך שאינה עירונית. נסיעה על אופניים חשמליים מותרת רק בשבילי אופניים מוסדרים ובכבישים, וחל איסור מוחלט על נסיעה על מדרכות ללא קשר לרוחבן. זה הזמן להדגיש את המובן מאליו: כל חוקי התנועה הנוגעים לנסיעה בכביש חלים גם על רוכבי אופניים. על הרוכבים לציית לתמרורים ולרמזורים, לתת זכות קדימה להולכי רגל במעברי חצייה, לא לעקוף רכבים מימין ולתת זכות קדימה בצמתים. כמו כן, רכיבה על אופניים חשמליים נגד כיוון התנועה, מחזה נפוץ במקומותינו, אסורה בהחלט ומסוכנת. לאופניים יש מנוע שמגיע למהירות 25 קמ"ש, ולא יותר! ניתן להרכיב נוסע נוסף, ילד שגילו עד 8, והוא יושב במושב נפרד.

גילם המינימלי של הרוכבים על רכינוע (סגווי והוברבורד) הוא 16. אין חובה על חבישת קסדה. אזור הרכיבה המותר הוא מדרכה, ורק אם אין מדרכה מותר לנסוע על הכביש. בכל מקרה, אסור לנסוע בדרך מהירה. המהירות המותרת של הרכינוע היא עד 13 קמ"ש, ומותר להרכיב אדם נוסף.

קורקינט חשמלי אף הוא מיועד לבני 16 ומעלה, וחובה לחבוש קסדה. ניתן לרכוב על שביל אופניים, ובהיעדרו – על הכביש. אסור לרכוב עליו בדרך מהירה, מהירותו היא עד 13 קמ"ש ואסור להרכיב אדם נוסף על הקורקינט.

הקלנועית מותרת לבני 16 ומעלה ולנכים מגיל 14. הקלנועית מיועדת לשני אנשים, ללא הגבלת גיל. אין חובה לחבוש קסדה. האזור המותר לרכיבה הוא מדרכה, ואם אין מדרכה, אז על הכביש. מותר לנהוג בקלנועית רק בדרך עירונית. מהירות הקלנועית היא עד 12 קמ"ש.

כללים להולכי הרגל בשולי הכביש
סביר להניח שהדרך לבית הספר סלולה, והילדים צועדים על המדרכה. אך כדאי ללמוד מהם הכללים גם במקום שבו אין מדרכה, כי אז – מחוסר ברירה – מותר ללכת בשולי הכביש. אלה הם כללי הזהירות: יש ללכת על המדרכה רחוק ככל האפשר משפת הכביש. המכונית הנוסעת בכביש עלולה לסטות ממסלולה. ככל שהולכי רגל רחוקים יותר מהכביש, כך יקטינו את הסיכון לפגיעה. אם הכביש דו סטרי יש ללכת נגד כיוון התנועה. כך הולכי רגל יוכלו לראות את המכוניות מתקרבות אליהם, ויוכלו להיזהר. כשהולכים בכביש החוק מחייב ללכת בשמאל הכביש.
כשהולכים בקבוצה יש ללכת בטור ולא במפוזר. אם הולכים בצורה מפוזרת תמיד יהיו כמה שיהיו קרובים לכביש. אם הולכים בטור, כולם יכולים להיות במרחק הגדול ביותר האפשרי מהכביש. בהליכה בלילה יש ללבוש לבוש בהיר, או לענוד מחזירי אור. קל יותר לראות בגדים בהירים בלילה. בנוסף, מחזירי אור יחזירו את האור של פנסי המכוניות, וכך לנהגים יהיה קל יותר להבחין בנו. אם הנהג יבחין בנו, הוא ידע להיזהר, עוד ממרחק רב. שימו לב כי בכביש בין-עירוני הרכב יגיע אליכם מהר יותר ממה שאתם חושבים, ועל כן לא חוצים כביש בין עירוני.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך