3 שבועות בלי חשמל, המאוורר מייבש את ארון החשמל

מה שקורה בבניין ברחוב רוגוזין 58 הוא מצב בלתי נסבל. מה-3 באוגוסט אין חשמל לקומות 6 ו-7, לשש משפחות, מאחר ויש דליפה מהגג שגורמת לקצר בארון החשמל בקומה השישית, בחברת החשמל מוכנים לתקן שזה יתייבש, אבל כבר יותר מ-3 שבועות שזה לא מתייבש בגלל הדליפה, עד עכשיו הוועד והדיירים מתווכחים מאיפה הדליפה ואם אפשר לתקן
3 שבועות בלי חשמל, המאוורר מייבש את ארון החשמל

אם זה לא היה עצוב זה היה מאוד מצחיק. אבל זה לא… זה 3 שבועות של-6 משפחות ברחוב רוגוזין 58 בעיר, אין חשמל. הן מוצאות פתרונות דיור חלופיים כי בלי חשמל המצב בלתי נסבל. נכון לעכשיו הם תלויים ב…מאורר שאמור לייבש תקלה באחד מארונות החשמל, בכדי שחברת החשמל יבואו לתקן. נשמע הזוי, אבל אמיתי לגמרי.

הכל התחיל ב-3 באוגוסט. ארון החשמל בקומה השישית מתוך 7 התפוצץ בגלל שמים דלפו לתוכו. חברת החשמל הגיעה, ניתקה את קומות 6 ו-7 והודיעה כי היא תתקן בשמחה, רק שהיא צריכה שהארון יתייבש כי אחרת אין טעם לתקן. עד כאן הכל טוב ויפה.

כאמור מכאן מתגולל סיפור שנמשך יותר מ-3 שבועות. מכאן מתחיל דיון מהיכן הדליפה. נערכה אסיפת דיירים לגבי התיקון. הבניין אינו חבר ב"תרבות הדיור" ולכן אין לו ביטוח והעלויות הן על הדיירים. וועד הבית טען שזה מביתו של אחד הדיירים בקומה 7, ואנשי קומות 6-7 טענו שזה מהגג מדליפה ישנה. ככה הויכוח נמשך 3 שבועות. כשוועד הבית הביא בעלי מקצוע שטענו כי זה מאחת הדירות, הדיירים הביאו איש מקצוע אחר שטען כי זה מהגג… היה רצון כבר לפנות לעורך דין לתביעה, אולם לבסוף נראה כי נמצא פיתרון. המאוורר…

הדיירים בקומות 6-7 החליטו לתקן בעצמם ואז אח"כ להחליט אם לתבוע. הפיתרון היה ניקוז המים בארון והצבת מאוורר במשך כמה ימים (בלילות הוציאו אותו בכדי שלא יהיה מי שייקח אותו מכל מיני סיבות), ועתה מחכים שהמקום יתייבש. אז יזמינו את חברת החשמל, שיגיעו כפי שהבטיחו לתקן את התקלה כשהארון יתייבש. אז בינתיים המאוורר עובד, חלק מהארון מתייבש וכך מקווים לסיים את הסאגה הזו. בעזרת מאוורר עמוד…

בשורה התחתונה אין ל-6 משפחות חשמל מעל 3 שבועות. בדירות מסוימות עברו לחברים, בחלק מהדירות אחרות עברו לבני משפחה בלילות ובבקרים חזרו. בדירות אחרות פשוט נשארו בבית וחלק החליטו לחבר את עצמם בכבל ארוך לארון החשמל הראשי של הבניין.

חיבור הכבל נעשה בלית ברירה. חלק מהדיירים הבינו כי אם לא יתחברו לארון החשמל הראשי של הבניין, חייהם יהפכו לסיוט. מבחינתם זה הפתרון היחיד לנהל חיים נורמאליים. אבל מצד שני לא צריך להיות חשמלאי מוסמך בכדי להבין שמדובר בסכנה אמיתית כי זהו חיבור לא מאובטח העלול להסתיים באסון. המזל שעד היום זה לא קרה.

בראשון לספטמבר יש לזכור נפתחת שנת הלימודים, וברור שלחלק מהדיירים יש ילדים שלומדים וחייבם תנאים בסיסיים ובניהם כמובן חשמל. כך שפתרון הבעיה הופך להיות קריטי. אבל גם כעת יש מצב בלתי נסבל שבו לא מעט מהדיירים, חלקם אנשים מבוגרים, נמצאים בשיא הקיץ ללא חשמל. למעשה כמעט כל אוגוסט הם היו ללא חשמל עם כל המשתמע מכך.

אחת הדיירות אמרה: "אני חייבת להגיד שאני לא ראש הממשלה, אני לא אשת עסקים עשירה, אני בת אדם פשוטה, אזרחית ישראל ואני לא יכולה לדמיין שלאף אחד במדינה הזו לא אכפת מהבעיות של המשפחה שלי. הרי סה"כ כולנו משפחה אחת גדולה, לא? לדעתי, אפילו לעזתים נותנים לפחות כמה שעות של חשמל ביום…".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך