40% מהורי אשדוד לא מוכנים שילדיהם יהפכו למורים

עוד נתון מדאיג סביב סוגית שכרם של המורים בישראל: רוב גדול מקרב ההורים באשדוד והדרום לא רוצים לראות את ילדיהם מתפרנסים בעתיד ממקצוע ההוראה

40% מהורי אשדוד והדרום אינם מוכנים שילדיהם יהפכו למורים. כך עולה מסקר של אתר "גול בגרויות", אתר להכנה לבגרויות באמצעות שעורים מוקלטים, שבאמצעות מכון המחקר "רפי סמית", ערך את הסקר בקרב מדגם מייצג של הורים לתלמידים לקראת שנת הלימודים הקרבה.

עוד עולה מהסקר של "גול בגרויות" ש-27% מתוך סך המתנגדים ציינו שהסיבה היא שמקצוע ההוראה אינו כלכלי, 19% ציינו כי ההורים והילדים כפויי טובה, 13% ציינו כי יש חשש לאלימות פיזית ו10% ציינו כי הסיבה להתנגדות היא שלא ניתן להתקדם מקצועית. לשם השוואה, במקום הראשון במצעד המתנגדים נמצאים ההורים התל אביבים עם 50% מכלל ההורים לתלמידים. הורי השרון במקום השני עם 43% מתנגדים. חיפה והצפון שלישיים במדרג, ובמקום הרביעי כאמור נמצאים הורי הדרום עם 40%.

לדברי יוחאי טוויג, המנהל הפדגוגי של אתר "גול", המציע שעורי וידאו מוקלטים ללימוד החומר, "מקצוע ההוראה הוא מהחשובים בישראל, הוא זה שיקבע איך נביא לידי ביטוי את המוחות שגדלים בישראל ועצוב לראות שכל כך הרבה הורים לתלמידים לא מאמינים במקצוע". יחד עם זאת לדברי טוויג, "משרד החינוך עושה מאמצים כדי לשפר את מעמד המורים בישראל וניתן להניח שבמשך הזמן המציאות תשתנה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך