כבוד: רינת דדון מאשדוד מתמודדת בתחרות מיס פרוגרס

בנה של המאפרת האשדודית רינת דדון, נולד כפג בשבוע ה-26, מאז עברו שנתיים, וכעת רינת רוצה להעלות את המודעות לקשיים שחווים הורים לפגים. הדרך שלה היא השתתפות בתחרות היופי הבינלאומית "מיס פרוגרס", המשלבת יופי עם ערכים וקידום אג'נדות של המשתתפות, רינת מתמודדת עם עוד 50 נשים, ביניהן שתי אשדודיות, שואפת להגיע לגמר, לזכות בו ולייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית באיטליה

רינת דדון (27) מאשדוד, אם לבת ולבן, התקבלה כמתמודדת לתחרות היופי הבינלאומית "מיס פרוגרס". באמצעות התחרות היא מקווה לעורר את המודעות לקשיים שעוברים הורים לפגים. איך בדיוק היא תעשה את זה? בתחרות "מיס פרוגרס", שמתקיימת משנת 2010, למועמדות יש לא רק יופי אלא גם מטרה. הטקס הבינלאומי אוסף שגרירות של קידמה מכל רחבי העולם, מציג תרבויות ומנהגים מכל המדינות המשתתפות ושם דגש על הערכים: זכויות אדם, מיזוג תרבויות, איכות הסביבה ובריאות. בישראל התווסף הערך שיוויון הזדמנויות והעצמה נשית. בשנה שעברה הופקה לראשונה תחרות מיס פרוגרס ישראל. בטקס נבחרה טל בן חיים מגן יבנה לייצג אותנו בטקס הגמר הבינלאומי שנערך באיטליה. היא חזרה עם התואר מיס אלגנט העולמית לתחרות מיס פרוגרס אינטרנשיונל 2016.

רינת בחרה לקדם תחת הערך "בריאות" את המודעות למה שקורה להורים החווים לידת פג, וכמובן מה קורה לילוד עצמו. "בשל ניסיוני האישי בחרתי לשתף ולקדם את המודעות ללידת פג, ובעזרת השם בעתיד להקים עמותה או קבוצה, שמטרתה העיקרית לתמוך בהורים ובעיקר באמהות הטריות", היא אומרת.

רינת מסבירה כי כל לידה המוקדמת מ- 34 שבועות נחשבת לידת פג. "תמיד חשבתי שלידת פג זה תינוק שנולד רגיל אך קטן, בלי שום בעיה, ושהוא גדל להיות ילד כמו כולם. מניסיוני זה לא כך. לידת פג זו לידה מאוד קשה ומסובכת עבור התינוק. אם התינוק נולד בשבועות 25-29, 80% שהוא לא ישרוד, ואם הוא שרד את הלידה, אז יהיו לו סיבוכים קשים, ובשנים הראשונות לחייו הוא יתמודד עם הרבה קשיים ואתגרים בריאותים".

רינת ילדה את בנה אליה בשבוע 26. "הגעתי אל המרכז לבריאות האישה עם דימומים. הם הזמינו לי ניידת טיפול נמרץ, הייתי בסכנת חיים. לא ציפיתי ללידת פג, את בתי הבכורה ילדתי בשבוע 42", היא מספרת, "קיבלתי זירוז כי היא לא רצתה לצאת. כשהגעתי בשבוע 26 בהתחלה לא נתנו לו סיכוי. לפני הלידה הרופאים הכינו אותי נפשית, והביאו לי פסיכולוגית לחדר לידה על מנת להכין אותי לגרוע מכול. אני מטבעי חיובית ואופטימית, חשבתי שסתם מלחיצים אותי, ואנחנו נעבור את הכול, ובאמת ילדתי אותו בלידה רגילה. אמנם לא ראיתי אותו כי ישר עשו לו החייאה והכניסו אותו לטיפול נמרץ אבל ברוך ה' הוא שרד. כל יום שעבר הרופאים בישרו לי על בעיה בריאותית אחרת שקיימת לו כמו חור בלב ועוד כמה בעיות בריאותיות שהוא מתמודד ויתמודד איתם במהלך חייו". אליה שהה בטיפול נמרץ כמעט שלושה חודשים. רינת הייתה מגיעה בכל יום לשהות לצדו.

עד לידת בנה רינת עבדה וטיפחה את הקריירה שלה. לאחר שבנה שוחרר מבית החולים, המליצו לה הרופאים להישאר בבית ולטפל באליה. "נתנו לו 100% נכות זמנית אחרי שעברנו במהלך השנתיים אין ספור מיונים, אשפוזים, פגישות ייעוץ עם רופאים ומומחים, פיזיוטרפיה, טיפולים וניתוחים", מספרת רינת. בזמן השהות בבית חשבה רינת כיצד תוכל בכל זאת לעבוד. היא למדה איפור, ומאז היא עובדת בבית, מספר שעות בשבוע.

למה החלטת לעורר את המודעות דרך השתתפות בתחרות יופי?
"מיס פרוגרס זו לא תחרות יופי רגילה. המטרה של התחרות היא להעביר מסר של לא רק להיות יפה. לכל בנאדם יש אג'נדה. גם לי. נכנסתי לתחרות בידיעה שהיא דוגלת במטרה. במהלך כל חיי חיכתי להזדמנות להביע את עצמי, להוות דוגמה, להגשים חלום ולהראות לכולם שגם אם את נשואה ובת 27 עם שני נסיכים מהממים, זה לא אומר שנגמרו החיים. את יכולה להגשים את עצמך ולסמן 'וי' על עוד מטרה בחיים. אני פה גם כדי לייצג את ישראל בכבוד, ובעיקר אני כאן כי יש לי מטרה ברורה שהיא לעלות את המודעות ללידת פג, את הקשיים בלידה ובמהלך כל חיי התינוק ששרד, את התמודדות של ההורים הטריים, הקשיים שהם עוברים, ואני כאן כדי לחזק ולחבק כל נערה או בחורה שעברה ועוברת תקופה לא פשוטה בחייה ורוצה להתייעץ או סתם לדבר. אני פה כי אני רוצה להראות שאפשר גם אחרת. יש לי הרבה דברים להגיד, לשתף, לייצג וזאת ההזדמנות שלי".

בין 50 המתמודדות שרוצות לעלות לגמר נמצאות עוד שתי אשדודיות: נועה לויטן (20) ונינה קנורוב (25). הבחירה בפיינליסטיות תיעשה באמצעות האינטרנט. בתחילת החודש הבא תיפתח האפשרות להצבעה במתמודדות. בתום שבוע יעלו 15 הנשים שקיבלו את מירב הקולות, ועוד חמש נשים שייבחרו על ידי השופטים. תוכלו לעקוב אחר התחרות בדף הפייסבוק Miss Progress Israelאו באתר, וכמובן להצביע לנציגות שלנו. בהצלחה!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך