מי מאיים על נטלי חסין?

פרסום ראשון: מטען דמה הוצמד לרכבה של נטלי חסין, גרושתו של איש העסקים המוכר גומא חסין. משטרת אשדוד הקימה צוות חקירה מיוחד

תושבי בניין רחוב תל-חי 27 התעוררו ביום ראשון בבוקר למציאות מפחידה. מטען דמה הוצמד לג'יפ המפואר של נטלי חסין, שחונה בסמוך לכניסה לבניין, ועשרות שוטרים, בפיקודו של סנ"צ שמעון פורטל, סגרו את הזירה וביצעו פעולות ראשונות כדי לנסות ולאתר את זהות המאיימים. סרטי הצילום ממצלמות האבטחה בבניין הועברו למשטרה, והחקירה מצויה בעיצומה.

נטלי חסין היא ללא ספק אחת הדמויות הכי מוכרות באשדוד. בכל זאת, במשך 20 שנה היא הייתה צמודה לאיש העסקים והדמות הכי מוכרת בנמל אשדוד, גומא חסין. השנים תמיד היו במרכז העניינים, גידלו חמישה ילדים ונראו כלפי חוץ זוג אוהב ומאושר. לפני עשור לערך נרשם פיצוץ ראשון, מערכת היחסים בין השניים הידרדרה והם התגרשו, בעיקר לאור העובדה שחסין בילה במרוקו חודשים ארוכים בשנה לרגל עסקיו. למרות המשבר העמוק, השניים הפתיעו את כולם והתחתנו בשנית, מתוך תקווה לשקם את הקשר, אך לאחר שנה השניים התגרשו בשנית בטונים צורמים, כאשר גומא הוא זה שקיבל משמורת על חמשת ילדיו, ולמעשה מגדל אותם עד היום. חמשת הילדים קשורים מאוד לאביהם, ולמרות שחלק מהם התגייסו לצה"ל ויכלו לצאת לחיים עצמאיים, הם בוחרים להיות לצד גומא.

בין לבין, גומא עבר תקופה קשה ביותר, לאחר שנשלח בחודש יוני 2016 ל-18 חודשי מאסר בכלא חרמון בגין עבירות מס. למרות שנחקר בשלל נושאים, גומא תמיד הצליח לצלוח את החקירות בשלום, ללא כתבי אישום, אך בסופו של דבר נשלח לכלא על עבירות צווארון לבן, של פשיעה כלכלית. "כמו שאמר לי אחד החוקרים, לא הצליחו עלייך לא בשוחד, לא בכלום, תיפול כמו אל קפונה על ענייני מיסוי", אמר בעבר חסין לכלי התקשורת.

לפני שלושה חודשים חסין יצא מהכלא לאחר שזכה לקיצור של שליש בעונשו, ובימים אלה הוא עדיין נחשב לאסיר ברישיון ומוגבל מאוד בתנועותיו. יחד עם זאת, הוא מתאושש כלכלית, מתחיל לחבר את הקצוות סביב העניינים העסקיים ואחד שמכיר את גומא מקרוב אמר לעיתון "המגזין": "גומא מסיים בחודש דצמבר את המגבלות שיש עליו בימים אלה, ואז הוא ישעוט קדימה. יש לו הרבה תוכניות עסקיות ומי שמכיר את גומא יודע שהוא לא אחד שיושב בחוסר מעש. בשבועות האחרונים הוא נצפה במסעדת קירה מספר פעמים בפגישות עסקיות, חלק מהן עם עומרי שרון, חברו הטוב משכבר הימים, ועם גורמים בכירים אחרים. מי שהספיד את גומא יופתע בגדול. הוא יחזור להיות פעיל גם בזירה הפוליטית וגם בזירה העסקית".

כזכור, גומא התחתן לפני יותר משנתיים עם מירב דדיה, עובדת עירייה מוכרת. בזמן שגומא ריצה את עונשו בכלא חרמון, מירב היא זו שדאגה וטיפלה בחמשת ילדיו של גומא מנישואיו הראשונים. "יש להם חיבור מצוין, ונראה כי הזוגיות הזו היא העוגן היום של גומא. הוא מעריך מאוד את מה שמירב עשתה בזמן שהותו בכלא, על המסירות והאהבה שהרעיפה על ילדיו של גומא. יש להם ילדה משותפת, ונראה כי הם מאושרים מאוד ביחד", אמר לעיתון "המגזין" אחד האנשים המכיר היטב את הזוג חסין.

המשטרה מפטרלת סביב ביתה של חסין
נטלי חסין, שלפני שנים ארוכות חזרה בתשובה ומסתובבת עם כיסוי ראש, ניסתה לאחר סיום הפרק הארוך עם גומא, להתחיל חיים חדשים. בשלב מסוים היא הכירה בחור חדש, השניים התחתנו והביאו ילד לעולם (היום בן שלוש). לפני כשנה הם התגרשו. נטלי עובדת במערך הדוברות של נמל אשדוד ונחשבת עובדת מסורה ואכפתית. הסיפור של מטען הדמה תפס אותה בהפתעה גמורה. זה קרה כאמור ביום ראשון האחרון. במשטרה מעריכים כי בשעות הלילה המאוחרות אלמוני הגיע לחניית הבניין, והצמיד את מטען הדמה לחלון הרכב באמצעות איזולירבנד. "מדובר באזהרה לכל דבר, מי שמצמיד מטען דמה לא בא להעביר את הזמן או לעשות מעשה קונדס, אלא רוצה להעביר מסר ברור", אומר גורם במשטרת אשדוד.

במשטרה הקימו צוות חקירה מיוחד, וכבר בתחילת העבודה החליטו לזמן לעדות את גומא חסין, כדי לראות האם המסרים המאיימים מופנים אליו. חסין הגיע לתחנה, הסביר לחוקרים כי אין לו אוייבים ולא מבין מדוע מקרה של מטען דמה שהופנה לגרושתו משכבר הימים, צריך להיות קשור אליו. אחד ממקורביו של גומא אמר: "לגומא יש שני רכבי יוקרה, כולם יודעים איפה הוא גר, ואם מישהו רצה להעביר לו מסרים כאלה או אחרים, הוא יכל לעשות זאת בגוף ראשון, בטח לא להפנות את האיומים לגרושתו שכבר שנים ארוכות לא מצויה בחייו. מי שמעלה את הטענה הזו רוצה לגרום לעוול לגומא, ובמשטרה קיבלו את הדברים שלו, ואף ציינו בפניו כי כיוון החקירה הזו אינו עומד במרכז הפרשה".

במשטרה בודקים האם מדובר באיומים המגיעים על רקע רומנטי סביב חייה של חסין, בעקבות מידע שהגיע למשטרה. בעניין הזה יש קשר מסוים לדמות עבריינית בכירה מאוד ברמה הארצית. גם כיוון זה עדיין לא זכה לחיזוק משמעותי מבחינת התקדמות החקירה, אך ייתכן שיהיו התפתחויות בנושא. "יש כמה כיוונים שנבדקים, כולל פעולות סמויות שעשויות לפזר את הערפל ואולי להוביל לזהות המאיימים. כמו כן הוחלט כי ניידת משטרה תבצע סיורים תכופים סביב ביתה של חסין", אומרים גורמים במשטרה.

ביום שלישי בצהריים קיימנו שיחה ארוכה עם נטלי. היא נשמעה מבוהלת מאוד: "אני מזועזעת לגמרי, לא מבינה מי יכול לעשות מעשה נבזי שכזה. ירדתי עם הילד שלי בן השלוש במעלית, צעדתי לכיוון הרכב וראיתי משהו מוזר בחלון הרכב. אחד השכנים שהיה לידי הבין מייד שמדובר בסוג של מטען חבלה, הרחיק את כולם והזעיק את המשטרה. סגרו את הרחוב ומפקד התחנה הגיע ופיקד על האירוע. במשטרה אמרו לי שיש כאן גורם שרוצה להעביר לי מסר ברור, מישהו שרוצה לאיים עלי. ברור לכולם שאין לי אויבים ואני לא מכירה את העולם הזה. אני מעריכה שמדובר באיומים שלא קשורים אלי ישירות, אלא משהו מהעבר ואני נותנת למשטרה לעשות את העבודה. כנראה שרוצים להעביר מסר למישהו לא בצורה ישירה, ובחרו בי לעשות את זה. אני לא מתכוונת לשבת בשקט, ואם צריך אחזק את הגרסה הזו במשטרה כי זה הכיוון היחיד שיש. שאף אחד לא ינסה להסיט את העניין אלי, כי אין לי בעיה עם איש, לא במישור הרומנטי ולא במישורים אחרים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך