הסיוט של דיירי רחוב נתן אלבז 36

חלק מדיירי רחוב נתן אלבז 36 לא יוצאים מהבית, מאחר והם סובלים מבעיות רפואיות, מתגוררים בקומה גבוהה והמעלית בבניין בן 8 הקומות לא עובדת מזה כשבועיים, בגלל חוב לחברת המעליות. בוועד הבית לשעבר מצדיקים את הניתוק: "יש פה אנשים, דווקא בקומות העליונות, שלא שילמו שנים כסף ולכן נותקה המעלית. בקרוב ינותק החשמל"
הסיוט של דיירי רחוב נתן אלבז 36

תארו לכם שאתם גרים בקומה 8 וכל יום עולים במדרגות. מה עם המעלית תשאלו? היא מנותקת. זה המצב בבניין ברחוב נתן אלבז 36 באשדוד. המעלית מנותקת כבר שבועיים, וכל מי שרוצה להגיע לביתו צריך לעלות במדרגות. אין דרך אחרת.

לא ברור מי האשם בסיפור הזה. דבר אחד ברור, יש חוב לחברת המעליות "ים מעליות". החוב הוא כ-18 אלף שקלים. בחברה המתינו זמן מסוים ולבסוף ניתקו את המעלית. היא שבועיים מקורקעת. למרות פניותינו החוזרות והנשנות לחברת המעליות, לא קיבלנו את תגובתם. הודיעו שמי שאחראית על התגובות לא הגיעה ובפעם אחרת שיחזרו אלינו. אנחנו עדיין מחכים. אפילו לקחו פעמיים את מספר הנייד שלנו לחזרה.

אברהם יוסף, לשעבר יו"ר ועד הבית, דווקא מצדיק את הקרקוע: "יש פה דיירים שלא משלמים כבר שנים ועד בית. המדובר ב-100 שקלים בלבד. דווקא חלק מהם בקומות העליונות, הם אלה שצריכים להיות הראשונים לשלם. דיירים אחרים אומרים שאם הם לא ישלמו, גם הם לא משלמים, ולכן המעלית מקורקעת. בקרב מאוד גם לא נוכל לשלם למנקה ולחברת החשמל. אני הייתי בוועד, הודעתי באופן רשמי באסיפת דיירם שאני מתפטר. עכשיו גם אין ועד שיטפל. לא מבין את זה. הפתרון לבעיה נמצא אצל הדיירים. ישלמו את החוב יהיה להם, לא ישלמו ינתקו".

בינתיים הדיירים עולים במדרגות. חלק מהדיירים הם אנשים מבוגרים, חלק אפילו זקנים שלא יכולים לעלות ולרדת בכוחות עצמם, וחלק מהם מעדיפים להישאר בבית. המחשבה שהם צריכים לעלות אח"כ בכוחות עצמם לקומות הגבוהות גורמת להם לחשוב פעמיים לפני שיצאו מבתיהם. לכתבה עצמה אף אחד לא רצה להתראיין.

לגבי החוב הרי ברור שהוא קיים. העניין הוא שיש מי שלא יכול לשלם ויש מי שלא מוכן לשלם, עד שאחרים לא משלמים… בכל מקרה פיתרון כרגע לפחות, אין. ההפך המצב רק הולך ומחמיר.

נעשתה פנייה לאגודת לתרבות הדיור, אבל שם ככל הנראה הפנו אותם לחברת המעליות. שכן בגלל החוב הגדול, לא ברור אם יש אפשרות לעזור לדיירים עצמם. בלי קשר למי אשם, נוצר מצב בלתי נסבל. שנת 2017 בואכה 2018 ודיירים שעולים 8 קומות ברגל. עוד מעט כאמור בחושך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך