פסח מתוק וטעים

שני מתכונים מוצלחים מתוך אינספור אפשרויות של עוגות כשרות לפסח: טורט אפרסקים וקצפת ועוגת פרג

 

טורט אפרסקים וקצפת 

המתכון לעוגת הטורט הוא של אביבה פיבקו, שהשתתפה בעונה הראשונה של "מאסטר שף". היתרון- אין צורך להפריד בין החלבונים לחלמונים, דבר שמרתיע רבים. יתרון נוסף הוא הגיוון: פיבקו הכינה את העוגה עם קצפת ותותים, אני הכנתי עם קרם קצפת וניל ואפרסקים משומרים. ניתן להשתמש בכל פרי משומר שאתם אוהבים: אננס, אגסים, קוקטייל פירות, אפילו ליצ'י. יש להשתמש בקופסת שימורים גדולה או בשתיים קטנות. פיבקו מכינה עוגה מתוקה מאוד ושמה מעט סוכר בקצפת. אני הורדתי את כמות הסוכר שבמתכון המקורי.

מרכיבים:

לעוגה:

6 ביצים

450 גרם (1/4 2 כוסות) סוכר (אני שמתי כוס סוכר)

150 גרם (1/2 1 כוסות) שקדים טחונים

150 גרם (1/2 1 כוסות) קמח תפוחי אדמה

1/2 1 כוסות שמן

שקית אבקת אפייה

שקית סוכר וניל

כפית מלח

למילוי ולקישוט:

מיכל שמנת מתוקה

שקית אינסטנט פודינג וניל

כוס חלב

כף סוכר

קופסת שימורים גדולה של אפרסקים

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות. מרפדים תבנית מתפרקת בקוטר 24 ס"מ, בנייר אפייה ומשמנים (אני השתמשתי בתבנית חד פעמית מלבנית).

  1. מקציפים במיקסר את הביצים עם הסוכר, עד לקבלת קציפה בהירה ותפוחה, כ-5 דקות. מוסיפים את כל יתרת המצרכים, ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה.
  2. אופים בתנור במשך 60 דקות. לאחר 20 דקות מכסים בנייר אפייה, כך שהעוגה לא תשחים יתר על המידה. מכיוון שכל תנור מתנהג אחרת, כדאי לבדוק אחרי 45-50 דקות מה מצב העוגה. מצננים.
  1. מקציפים את השמנת המתוקה יחד עם הסוכר, הפודינג והחלב עד לקבלת קרם.
  2. חותכים את העוגה לרוחבה, מרטיבים את העוגה במחצית מסירופ לפתן האפרסקים, ממלאים בשליש מהקרם. פורסים דק 3 חצאי אפרסקים ומניחים. סוגרים את העוגה, מחוררים במזלג, מרטיבים את העוגה בייתרת הסירופ. מורחים את יתרת הקצפת מעל ומסביב. מקשטים באפרסקים.

 

חוצים את העוגה וממלאים בקרם קצפת ואפרסקים
חוצים את העוגה וממלאים בקרם קצפת ואפרסקים

למי שאוהב קיצורי דרך: לא חוצים את העוגה, מחוררים במזלג ומרטיבים אותה, מניחים את חצאי האפרסקים כמו שהם, גם ככה כשפורסים את העוגה הם ייחתכו.

אם משתמשים בפירות טריים ורוצים להרטיב את העוגה, ניתן להכין סירופ סוכר או סירופ תפוזים: מרתיחים כוס מים וחצי כוס סוכר או חצי כוס מיץ תפוזים וחצי כוס סוכר עד להסמכה, ומקררים. לסירופ הזה ניתן להוסיף: מעט אלכוהול, תמצית וניל או רום או שניהם, מעט מיץ תפוזים וכו', תלוי מה אתם אוהבים.

 

 

עוגת פרג

עוגת פרג כשלפ

המתכון נלקח מהספר "עוגות ברגע" של חנה שאולוב. במקום פירורי לחם שמתי קמח מצה רגיל (אין צורך לקנות למתכון זה קמח מצה מיוחד להכנת עוגות).

המצרכים:
4  ביצים
1  כוס סוכר
250  גרם פרג טחון טרי
2  כפות קמח מצה
2  כפות ברנדי (או כל ליקר אחר, כשל"פ כמובן)
3  כפות שמן
אופן ההכנה:
מחממים את התנור לחום של 175 מעלות, ומשמנים תבנית בקוטר 26 ס"מ. מקציפים את הביצים והסוכר במיקסר במשך 9 דקות. כן, 9 דקות. זו לא טעות. לאחר ההקצפה תתקבל בלילה בהירה מאוד וסמיכה. מוסיפים את כל שאר החומרים בתנועות קיפול בעזרת מרית. יש כאלה שבמקום קיפול ידני מנמיכים את מהירות המערבל לאיטית ביותר עד שהחומרים מעורבבים. יוצקים את הבלילה לתבנית. אופים כ-30 דקות. העוגה עדינה ושברירית, אבל טעימה.

 בתיאבון!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך