חייבים להגדיל משמעותית את מספר העובדים בreway

אני לא נופל מהרגליים (במקרה הזה מכסא הנהג...), כשאני סופר את מספר העובדים המבצעים את העבודות, ותמיד חוזר הביתה בתחושה שהיה ניתן לעשות יותר בפרויקט הזה, כדי שנוכל לחזור ל"מסלול תקין" (תרתי משמע), אפילו יותר מהר ממה שהיה מתוכנן מלכתחילה.
חייבים להגדיל משמעותית את מספר העובדים בreway

אני נוסע ברחובות אשדוד על בסיס יומי, חוצה את העיר לאורכה ולרוחבה, וכפועל יוצא נוסע גם באזורים בהם מבוצעות עבודות התחבורה הירוקה REWAY. בכל פעם שאני עובר בדרך מנחם בגין באזור היציאה הדרומית של העיר וברחוב הרצל, שחלקו סגור לתנועה מזה חודשים ארוכים, אני אומנם רואה את העבודות מתקדמות, ולמען האמת נראה כי כל הכבישים יהיו נגישים בסופו של דבר על פי לוחות הזמנים שנקבעו מראש. אולם יחד עם זאת, אני לא נופל מהרגליים (במקרה הזה מכסא הנהג…), כשאני סופר את מספר העובדים המבצעים את העבודות, ותמיד חוזר הביתה בתחושה שהיה ניתן לעשות יותר בפרויקט הזה, כדי שנוכל לחזור ל"מסלול תקין" (תרתי משמע), אפילו יותר מהר ממה שהיה מתוכנן מלכתחילה.

עיריית אשדוד ומשרד התחבורה הם אלה שמובילים את הפרויקט העצום הזה, ויש כמה וכמה קבלנים בשטח שכל אחד מהם אחראי על קטע כביש מסוים. מדובר בעבודות אדירות בכל קנה מידה, הן בהיקפים שלהם והן בשינויים ברמת השטח, ברמה של סלילת כבישים חדשים, הצבת מדרכות ושבילי הליכה, עצים, מדשאות, עמודי תאורה ועוד ועוד. כל דבר קשור בשני, ולא ניתן להתקדם צעד אחד קדימה עד שכל עבודות התשתית מוכנות, מרמת הביוב ועד לצינורות המים של "יובלים". אין בכלל ספק שמדובר באחד הפרויקטים המאתגרים שידעה העיר אשדוד מיום היווסדה, ועל כך יעידו המספרים הכספיים העצומים.

אבל, ויש אבל גדול, יש לעיתים קטעי כביש שנסגרים לתקופה לא קצרה, מבלי שאיש עובד בשטח, וכל יום שעובר אתה לא מבין למה התכוון המשורר… יש קטעי כביש אחרים שיש מעט עובדים שמקדמים את העשייה, בזמן שהיה ניתן לעשות הרבה יותר. אם מישהו נרדם בשמירה, עיריית אשדוד צריכה לעשות הכל, כולל הכל, כדי שנראה יותר עובדים בשטח, נראה קטעי כביש שנסגרים ונפתחים במהירות. אם הקבלן לא עושה מספיק, יש להפעיל כל סנקציה אפשרית עד שהוא ישלוף עובדים מהשרוול, כדי שנראה מאסה של עבודה סביב השעון. לא צריך לפסול את האפשרות לעבור לעבודה במתכונת של 24 שעות סביב השעון, גם בשעות הלילה המאוחרות, כדי להאיץ את קצב העבודות, ולגרום לשינוי דרמטי בלוחות הזמנים, דבר שיועיל לכולם.

ביום הראשון שפרויקט REWAY יצא לדרך, הייתי מהראשונים שברך על הפרויקט, ראיתי את התוכניות ואת היעדים בעיניים, והבנתי שאשדוד הרוויחה בגדול. המהפכה האדירה הזו תגיע בסופו של דבר לכל הערים הגדולות, כי אין ברירה אחרת מול הפקקים ההולכים וגדלים על בסיס יומי בכל כביש גישה בארץ, ואנחנו נהיה הראשונים במרחק עצום משאר הערים הגדולות, שנראה תחבורה ציבורית מועילה ויעילה, שחוצה את העיר מקצה לקצה ב-12 דקות. זו בשורה גדולה לכלל התושבים, בדגש לציבור הפשוט בעיר הנמל, שלא יכול להרשות לעצמו לרכוש רכב, וכל יציאה מהבית תלויה אך ורק בתחבורה הציבורית המקרטעת. האוטובוס יגיע בזמן? אני אאחר לעבודה בגלל הפקקים? הילד יגיע לחוג בזמן? כל השאלות הללו ייעלמו מהעולם לאחר שפרויקט ה-REWAY יהפוך מחלום למציאות, ועל כך כולנו צריכים להוקיר תודה לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שקיבל את ההחלטה האמיצה והלא פופוליסטית.

בכלל, אם העבודות יחלו להתקדם בקצב מהיר יותר, זה יהיה דבר מדהים לכולם. אנחנו נמשיך לעקוב ולעדכן.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך