המהפך המדהים במועצה הדתית באשדוד

גדלתי בעיר (דימונה) בה המועצה הדתית התנהלה בצורה שכונתית, חובבנית לגמרי. משכורת בעשירי לחודש זו הייתה פנטזיה בלתי ניתנת למימוש... העובדים נאלצו לחיות מהלוואות של בני משפחה וחברים, ורק לאחר שלושה-ארבעה חודשים, ראש עיריית דימונה באותם ימים גבי ללוש ז"ל, היה נכנס לעובי הקורה, לוחץ על יו"ר המועצה ועל משרד הדתות, והעובדים היו מקבלים את שכרם בשיטת הטלאי על טלאי, כל פעם חתיכה אחת מהשכר... על שירות לאזרח ואווירת עבודה ראויה אין בכלל על מה לדבר.

למרבה הצער, מה שהיה במועצה הדתית בדימונה שכיח מאוד גם בימים אלה במועצות דתיות רבות. ברגע שיש יו"ר מועצה שהוא סוג של מינוי מטעם, אחד שלא מתעסק בעבודה הסזיפית סביב השעון, בחלק מהמקרים זה נראה רע מאוד, עם משכורות שלא משולמות בזמן, שירות גרוע לתושבים ואווירה לא אסתטית בעליל במשרדי המועצה.

קחו את כל מה שכתבתי, תהפכו את המילים ב-180 מעלות, ותקבלו את מה שקורה במועצה הדתית באשדוד. מדובר בהתנהלות אחרת לגמרי, מכובדת ומכבדת הן את ציבור העובדים והן את הציבור הרחב. משכורות בזמן כמו שעון שוויצרי, שירות מתוקתק לאזרח, משרדים ששופצו לאחרונה והפכו את בניין המועצה לנעים ומזמין יותר ועוד.

זה ממש לא מקרי שיו"ר המועצה הרב עובדיה דהן, זוכה לקבל שנה אחר שנה פרס הצטיינות ממשרד הדתות על ניהול המועצה, על ההישגים המקצועיים ועל השירות לתושב. הרב דהן הוא מאותם טיפוסים שלא רצים אחרי התקשורת. להיפך, גם כשאנחנו פונים אליו, הוא מכוון אותנו לעובדי המועצה, לאנשים שעושים את העבודה היומיומית. צנוע ופשוט.

הרב דהן הוא גם סוג של מינוי פוליטי מטעם סיעת ש"ס, אבל מאלה שבאים לעבוד. הוא מגיע למשרדי המועצה מוקדם בבוקר ומכבה את האור בלשכתו מאוחר בערב. הלשכה שלו פתוחה לעובדי המועצה ולציבור הרחב, הוא חף מגינונים ומשדר פשטות ורוגע בכל שיחה שמנהלים איתו. הגדולה של הרב דהן היא בחיבור שלו גם לציבור החילוני, וזה המוטו שהוא מוביל במועצה הדתית באשדוד. רק בזכות אנשים כאלה העיר אשדוד אולי תצליח להתגבר על המשבר שנוצר בין הציבור החילוני לחרדי בעיר שלנו.

המועצה הדתית זוכה כאמור על בסיס קבוע בכוכבי יופי ופרסים ארציים על ההתנהלות של המועצה תחת ידיו של הרב עובדיה דהן. קחו לדוגמא את המהפך שהרב דהן מוביל בבית העלמין בעיר, בהשקעה של מיליוני שקלים. כולנו, מן הסתם, לא אוהבים לבקר במקום הזה… אבל לפחות אם מגיעים לבית המתים, שזה יהיה למקום מכובד, נקי ומטופח כפי שיש כאן באשדוד. אני יכול לומר בוודאות שבית העלמין בעיר הוא אחד הראויים והמטופחים שיש בארץ, וזה לא רק עבור המבקרים בו, אלא בעיקר לכבד את אלה שאינם בין החיים.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך