מאיר טפירו הסיפור האמיתי

כל מה שרצים לדעת על הסיפור בין מאיר טפירו לבין מכבי אשדוד/באר טוביה. מה הביא לפיצוץ, מתי ואיך. בלעדי "לאשדוד אונליין".
טפירו
התחיל מסע. טפירו (צילום: לירון מולדובן, באדיבות מנהלת ליגת העל בכדורסל)

ביום שני קם מאיר טפירו משולחן המו"מ ואמר לאנשי מכבי קפלן אשדוד/באר טוביה שהוא לא מקבל את ההצעה. כעבור מספר שעות הם שמעו וראו אותו בטלוויזיה בערוץ הספורט, מודיע כי הוא לא ממשיך וכי קיבל מכתב פיטורין. כולם היו בהלם. או אולי לא כל כך. אולי בהלם מההופעה בטלוויזיה, לא מעצם העובדה שנוצר פיצוץ.

הכל מתחיל דווקא בשנה שעברה. אשדוד הציעה למאיר טפירו חוזה ל-3 עונות. לא מעט למאמן חדש. חלק מאנשי הנהלת אשדוד לא הסכימו להצעה. אמרו כי מדובר במאמן חדש וכי 3 שנים התחייבות עם פיצוי לביטול, זה זמן רב מידי.

ההנהלה קראה לטפירו ולסוכנו ואמרה להם כי החוזה יהיה ל-3 עונות אבל עם תיקון,  2 עונות ועוד עונה. רגע לפני עוד הוסיפו סעיף כי אם עד המחזור האחרון בעונה הראשונה של טפירו יודיעו לו כי ההסכם לעונות הבאות לא ימומש, הוא לא יקבל פיצוי. טפירו נעלב מזה מאחר והסעיף הראה כאילו לא מאמינים בו, אבל חתם. באשדוד אמרו לו כי זה בכדי שבהנהלה המינוי יעבור.

העונה  התנהלה כסדרה. מאיר ניהל את המשחקים לשביעות רצון כולם כולל רצון מי שהתנגד בעבר והשאיר את הקבוצה 7 מחזורים לסיום בליגה והגיע עד חצי הגמר, כמעט לגמר. באשדוד החליטו להמשיך איתו. אבל הבינו כי לא יכולו בשכר שקיבל שהסתכם בעלויות מעביד של כמעט 600 אלף שקלים, אולי אפילו יותר. הבעיות התקציביות של הקבוצה כולל גרעון של כ-2 מיליון שקלים גרמו לראשי הקבוצה להבין כי לא ניתן לשלם שכר כזה לטפירו למרות שרוצים אותו.

ימים יפים. לא ברור מה יהיה עם השחקנים הצעירים שבאו בעקבות טפירו

במשחק העונה אחרון מול מכבי ת"א, אמרו אנשי הקבוצה לטפירו, כי לפי החוזה הם יכולים לתת לו הודעה על הפסקת ההתקשרות, אבל לא רוצים לעשות זאת כי הם רוצים בשירותו, אלא שהתקציב כרגע לא ברור. הם ביקשו ארכה במכתב עד סוף יוני. מאיר קיבל את המכתב ואפילו אמר למי שזוכר בסיום העונה בטלוויזיה כי : "יש הרבה ערפל מסביב לקבוצה".

ביום ראשון האחרון ישבו אנשי אשדוד בעירייה והבינו כי אפשר לצאת לדרך. המנהלת תתן כ-750-800 אלף שקלים והעירייה תעזור, ייקחו הלוואה מהבנק ואפשר יהיה לסגור את חובות העונה שעברה כולל משכורות אחת שחייבים החודש בלבד לשחקנים ולמאמנים. דבר ראשון שעשו בקבוצה היה לזמן את טפירו ליום המחרת לפגישה לסכם.

ביום שני נפגשו הצדדים. אנשי הקבוצה אמרו לטפירו כי התקציב לשנה הבאה עדיין לא סגור סופית, אבל יהיו חייבם לצמצם הוצאות. הם העבירו למאיר הצעה לפיה יקצץ כ-25 אחוזים משכרו. יחד עם זאת כבר בעונה שעברה ביקשו אנשי הפועל באר טוביה מהליגה הארצית (שבינתיים ירדה לליגה א'), שטפירו ישחק בשורותיה. טפירו הסכים. לכן ניתן היה להשלים חלק משכרו כשחקן. בסך הכל שכרו היה עולה, אבל בשני תפקידים.

מאיר טפירו סירב להצעה. מבחינתו ההורדה הגדולה הייתה בלתי אפשרית, מדובר בסכומים גבוהים מאוד. קיצוץ כזה אינו קיצוץ נמוך. באשדוד ניסו להבהיר לו כי בסך הכל יש העלאה ולא הורדה. אבל הוא מבחינתו אמר כי הוא לא מקבל את ההצעה. באשדוד ביקשו שיחכה עם ההחלטה עד לאחר החג, מאיר ענה בערוץ הספורט כשאמר מה שאמר, שהוא לא ממשיך וכי קיבל מכתב פיטורין ובכך למעשה הסיפור דלף החוצה.

שני הצדדים נעלבים. טפירו מההצעה ואשדוד מהעובדה שהם שמעו על הסירוב ממאיר סופית בתקשורת. הם לא חשבו שמיד יוציא את זה אלא יחשוב כפי שביקשו עד לאחר החג. אבל המעניין הוא שאם טפירו יחזור לאחר החג ויגיד כי הוא מקבל את ההצעה, התפקיד שלו. מצד שני כששני צדדים נעלבים, לא תמיד חושבים בהגיון. באשדוד מעריכים את מאיר כמאמן ובוודאי כמקצוען. מאיר לא שוכח שהם נתנו לו את הבמה. אבל כרגע זה נתק. אגב מאוד מעניין יהיה לראות מה יהיה עם השחקנים הצעירים שהגיעו בעקבות טפירו, בכדי לשחק תחת הדרכתו, כמו בן אלטיט, יפתח זיו, אדם אריאל.

מועמדים יש. הבולטים הם גיא גודס, שרון דרוקר, רמי הדר ודני פרנקו. אם איתם זה לא ילך, יעברו לעופר ברקוביץ', אלעד חסין, שרון אברהמי ורועי חגי. לאחר החג יהיו התפתחויות.

מה שבטוח יהיה מעניין

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך