בוריס גיטרמן למען התושבים

סגן ראש העיר ויו"ר דירקטוריון החברה העירונית לתרבות ופנאי בוריס גיטרמן, משקיע שעות ארוכות ביממה לטובת הצלחת החברה העירונית הגדולה בעיר, המעסיקה 2,000 עובדים ומגלגלת בשנה עשרות מיליוני שקלים. גיטרמן, שפועל בשיתוף פעולה מלא עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי ("אחד מראשי הערים הטובים במדינה, הוא חתום על המהפכה של העיר אשדוד"), מבטיח קיץ עמוס בפעילות תרבותית, חלק במחיר סמלי וחלק בחינם אין כסף, לטובת תושבי העיר * גיטרמן: "אנחנו צריכים לדאוג לכלל התושבים, גם לאלה שמתקשים מאוד מבחינה כלכלית וזה המבחן שלנו כנבחרי ציבור. ד"ר לסרי נותן לנו את הכלים לשמח את תושבי העיר, ועל כך כולם צריכים להוקיר לו תודה".
בוריס גיטרמן למען התושבים

במשך שמונה וחצי השנים האחרונות סגן ראש העיר בוריס גיטרמן, מוביל ביד רמה את החברה העירונית לתרבות ופנאי. הוא משמש כיו"ר הדירקטוריון וכפועל יוצא מתווה מדיניות ברורה, שמובילה את החברה העירונית הגדולה בעיר הנמל להצלחות מרשימות. גיטרמן הוא מאותם פוליטיקאים שלא לקוח לעצמו את כל הקרדיט, ומודה בצורה ברורה וחד משמעית שמי שנותן לחברה העירונית לתרבות את הכח להצליח הוא ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. זה לא סוד שבין השניים יש ברית חזקה מאוד, קשר בלתי  ניתן להתרה. גיטרמן היה הפוליטיקאי הראשון שתמך באופן פומבי במועמדות של ד"ר לסרי לפני קרוב לעשור, בזמן שצבי צילקר כיהן כראש העיר וכל הסקרים הראו שצילקר מנצח את הבחירות ללא מאמץ מיוחד. "תמיד האמנתי ביכולת של יחיאל וידעתי שהוא יהיה אחד מראשי הערים הטובים במדינה, ושמח שלא טעיתי. ד"ר לסרי עשה מהפכה באשדוד בכל התחומים, וגם בתחום הבילוי, התרבות והפנאי. ההצלחה שלנו היא רק בזכותו כי הוא נותן לנו את הכלים והאמצעים להוציא לפועל את כל התוכניות עליהם אנו שוקדים יום ולילה".

החברה העירונית לתרבות מובילה את העשייה ב-14 המתנ"סים הפזורים ברחבי העיר, מארגנת פסטיבלים ואירועים תרבותיים על בסיס קבוע, ובעצם כמעט כל יום מתקיים בעיר אירוע תרבותי מבית היוצר של החברה העירונית.

גיטרמן מוביל קו של קשר ישיר עם הקהילה, הלשכה שלו פתוחה והוא קשוב לרחשי הציבור, כדי לשפר ולייעל את פעילות החברה, גם לדור הצעיר וגם לציבור המבוגר יותר שאוהב וצורך תרבות באשדוד.

גיטרמן מפרגן לד"ר לסרי: "למדתי המון מיחיאל, ואחד הדברים שאני מעריך אותו מאוד זה שראש העיר יודע לחלק סמכויות"

גיטרמן אמר לעיתון "המגזין": "אנחנו פועלים תחת מדיניות ברורה לחדש ולייצר פעילות חדשה על בסיס קבוע. קח לדוגמא את הקרקס הענק שהבאנו לאשדוד לפני מספר חודשים, אירוע שנתן לעשרות אלפים מתושבי העיר ליהנות מאחד הקרקסים הטובים באירופה במחיר סמלי. קיבלנו תגובות נלהבות מכל הארץ, ונהפוך את זה למסורת, כפי שעשינו עם תחרות הריקודים הסלוניים שהפכה לאחת התחרויות הנחשבות בארץ , עם משתתפים מעשרות מדינות מאירופה, פסטיבל הג'אז שביסס את מעמדו עם קהל שמגיע מכל הארץ ופסטיבלים שונים לילדים. יש לנו עוד תוכניות רבות, שחלקן ייצאו לפועל בקיץ הקרוב".

גיטרמן מספר על שיתוף הפעולה עם ד"ר לסרי: "תושבי אשדוד צריכים לומר תודה ליחיאל לסרי, בלעדיו לא היינו יכולים לעשות את כל הפעילות העצומה הזו. למדתי המון מיחיאל, ואחד הדברים שאני מעריך אותו מאוד זה שראש העיר יודע לחלק סמכויות, הוא סומך על האנשים שסביבו, ואנחנו מחזירים לו בעבודה קשה כדי שהתושבים יקבלו את הטוב ביותר".

גיטרמן: "אין ילד אחד באשדוד שלא מגיע לפעילות של החברה העירונית לתרבות בגלל שמשפחתו מצויה במשבר כלכלי"

גיטרמן מרחיב לגבי הפעילות בקיץ הקרוב, שחלקה הגדול תהיה במחיר סמלי לתושבים ולעיתים גם ללא תשלום: "המוטו שלנו ברור מאוד. גם מי שמתקשה לשלם חוגים או קייטנות, לא יישב בבית בחוסר מעש בקיץ. לפני שנתיים התחלנו את פרויקט 'קיץ 10', עם שלל פעילויות בכל הרובעים בעיר בעלות סמלית של 10 שקלים עם כל כוכבי הילדים. כל יום עשרות אלפי ילדים נהנו משלל פעילויות וחזרו הביתה עם חיוך גדול, וזה הכיף הכי גדול לנבחר ציבור לראות אותם ככה. אני אומר לך באחריות שאין ילד אחד באשדוד שלא מגיע לפעילות של החברה העירונית לתרבות בגלל שמשפחתו מצויה במשבר כלכלי. אני אישית מטפל בבעיות שכאלה, ולא יכול להיות אדיש מול סיטואציה שכזו".

זה לא סוד שלאחרונה נוצר סוג של משבר בין גיטרמן למנכ"ל החברה העירונית אורן טאוויל. נראה כי השניים מצליחים לצלוח את המשבר ולשלב זרועות לטובת פעילות החברה: "אורן הוא איש עבודה ויש לו רצון להוביל את החברה למקום הטוב ביותר. היו כמה עניינים שלא ראינו דברים עין בעין, ויש לי כוונה לנסות וליישר את ההדורים כי החברה העירונית היא מעל כולנו, ויש לנו רצון משותף לשפר ולקדם את החברה יותר ויותר. אני מקווה שהזמן יעשה את שלו, צריך לשים את האגו בצד ולהתרכז בעבודה הרבה שיש לנו בהמשך הדרך".

גם סמנכ"ל החברה העירונית ויטלי סלוצקי, מעורב מאוד בכל הנעשה בחברה וזוכה להערכה רבה על עשייתו.

גיטרמן בעוד פעילות מוצלחת של החברה העירונית, ולצידו ד"ר לסרי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך