חיים משבת לשבת

כמה פעמים יצא לכם להתעורר בבוקר בידיעה שאתם צריכים לקום ולהתארגן לעבודה, וחלפה בראשכם המחשבה שאתם כבר לא יכולים לחכות לסוף השבוע? זה קורה כל יום אה? אנחנו פשוט מתעוררים בבוקר בציפייה לבואו של בוקר אחר, אותו בוקר טיפוסי של סופ"ש שבו אנחנו מרשים לעצמנו לישון כמה שעות עודפות או פשוט ממתינים בקוצר רוח ליישם דברים שתכננו.
חיים משבת לשבת

מה זה אומר לגבי שאר ימות השבוע? האם הם פחות חשובים עבורנו? פחות נחוצים? אינם מגלמים בתוכם תוכן שהוא גרעין בלתי נפרד משגרת חיינו?

הציפייה התמידית הזאת למשהו עתידי היא טבעית לחלוטין. אך אני שואלת את עצמי האם זה מה שמחזיק אותנו, נותן לנו אוויר להמשיך את יומנו העמוס במטלות ומעלה לנו את המורל לקראת עוד יום עבודה…

אם נסתכל על הסופ"ש כעל שישי שבת, לצורך הניתוח, נוכל מיד לזהות שמדובר באחוז נמוך במיוחד ביחס לכל השבוע, אך הערך המוסף שלו עבורנו גבוה בהרבה מהאחוז שהוא מגלם במשוואה.

המסקנה הזו גורמת לי לחשוב שההשקפה שלנו מעט מקובעת… כמה חשיבות אנו מעניקים לשי-שבת ושוכחים לגמרי שכל יום הוא מתנה. אני לא רוצה להישמע גרידית, אך בל נשכח שחלק בלתי נפרד משגרת חיינו הם אותם ימי עבודה עמוסים, מטלות, סידורים ומפגשים אקראיים עם מחוייבויות נוספות. וזה לגמרי טבעי ואף מוסיף לצמיחה האישית שלנו.

מחשבה זו איננה באה להפחית מערכו של סוף השבוע או מחשיבותו עבורנו, אך חשוב לזכור שתכליתה של שגרת השבוע לא אמורה להוות מטרד או נתיב מעבר שגרתי. בכל תחילתו של יום, מתעוררות הזדמנויות חדשות שרק מחכות לכך שנתייחס אליהן ברצינות.

בואו ניתן לכל ימות השבוע לתת את אותותיהם, גם אם אנו מרגישים שהם נטל עבורינו, הרי זה ברור שבשביל להעריך את הסופ"ש עלינו לעבוד קשה במשך השבוע. בואו נשחרר את התחושה שאנו חיים בשביל השבת וכשהיא מסתיימת, ועלינו לחזור לשגרה נוכל לחייך ולומר תודה לקב"ה שנתן לנו עוד הזדמנות לחיות חיים מלאי שפע ועשייה.

חברה טובה שלי, שחזרה מטיול של כמה חודשים במרכז אמריקה, סיפרה לי שבכל סוף יום עבודה, מתרכזות כל המשפחות שמתגוררות שם על חוף הים, סדין קטן, סיר מלא במטעמים והילדים שלצידם. הם מעבירים שם שעות ארוכות של התבוננות בשקיעה תוך נתק מוחלט מאמצעי טכנולוגיה. הם נהנים מהרגע, ולא מחכים לסוף השבוע, למחר, למועד אחר, לחג, לנופש או לחופש, הם פשוט חיים.

מייחלת שניתן לרגע להוביל, ולא נחכה, פשוט נהנה מהרגע. שיהיה לנו סוף שבוע מהנה, ולא פחות חשוב, שימשיך כך גם בשאר ימות השבוע, כי כל יום הוא סיבה למסיבה!

שלכם, באהבה!
בת-אל

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך