פארק ההייטק יוצא לדרך!

הטרקטורים כבר בשטח: היזם והקבלן יחיאל אבו הגיע לסיכומים עם מנכ"ל העירייה אילן בן עדי וחבר המועצה יהודה פרנקל, על תחילת עבודות ההקמה בפארק ההייטק ברובע המיוחד, והוא יקום בין מתחם הרכבת לבית החולים החדש. עוד בשורה גדולה לתושבי אשדוד: פארק ההייטק, שאמור בשלב מתקדם יותר להעניק 20 אלף מקומות עבודה איכותיים בתעשיית ההייטק והביוטק, יוצא לדרך. היזם והקבלן יחיאל אבו, הבעלים של הקרקע, הגיע סוף-סוף להבנות עם עיריית אשדוד על תחילת העבודות, שעשויות להתקדם בקצב "טורבו". יחיאל אבו אמר לעיתון "המגזין": "יהודה פרנקל ואילן בן-עדי הגיעו עימי להבנות, וביחד נעשה מאמצים כבירים לפתח את תעשיית ההייטק באשדוד. אני מקווה שאני ופרנקל נזכה לעמוד על הרגליים כדי לראות את התוצר המוגמר"
פארק ההייטק יוצא לדרך!

בכל עיר מתוקנת בארץ ובעולם עושים הכל כדי לקדם תעשיות עתירות ידע, בדגש על הייטק. מעבר לעובדה שמדובר במפעלים מתקדמים, הפועלים בטכנולוגיות חדישות, מדובר במקומות עבודה איכותיים בהם ניתן להגיע בנקל לשכר של 20 אלף שקל בחודש. עכשיו גם אשדוד מצטרפת לעולם המודרני של פארק תעשיות, מדע, מחקר ופיתוח, שעשוי בסיכומו שלך תהליך לאכלס 25 מתחמים שונים בהם יועסקו כ-20 אלף עובדים. בשלב הראשון מדובר במבנה אשר ישתרע על פני 13,000 מ"ר, ועתיד להתאכלס כבר במהלך שנת 2018. ההערכה היא שתוך שנה פארק ההייטק יספק 5,000 מקומות תעסוקה איכותיים.

זה לא היה פשוט, אפילו הלך קשה מאוד. מדובר בסיפור ממושך שכלל גם מאבקים מיותרים בין הצדדים, אבל לפני מספר שבועות הצדדים השאירו את האגו בבית והגיעו להסכמות, שבסופו של יום ישרתו את העיר ותושביה. מדובר ביזם והקבלן הוותיק יחיאל אבו, הבעלים של הקרקע ברובע המיוחד. אבו קיים לאחרונה שיחות ישירות עם חבר המועצה והממונה על תיק התעסוקה והתעשייה יהודה פרנקל, וכן עם מנכ"ל העירייה אילן בן-עדי, שנכנס לעובי הקורה והניע את המהלכים קדימה. לאחר שיחות ארוכות הצדדים גיבשו תוכנית עבודה מסודרת, והטרקטורים כבר מחממים מנועים וממש בקרוב יעלו על השטח.

מדובר במיקום סופר אטרקטיבי, בין תחנת הרכבת "עד הלום" לבית החולים "אסותא" שנפתח בחודש הקרוב. פארק ההייטק יהיה "שכן" של מרכז הקניות "ביג פאשן". בעתיד תבנה גם שלוחה אוניברסיטאית ברובע המיוחד, לצד אלפי יחידות דיור שכבר אושרו, ולמעשה מדובר ברובע החשוב ביותר של העיר, שיאגד בתוכו את מירב מרכזי הפעילויות באשדוד.

פארק ההייטק יקום על שטח עצום של 133 דונם. רק לידע כללי, קחו את ה"ביג פאשן", תכפילו אותו ב-3, ותקבלו את פארק ההייטק העתידי… בפארק יפעלו כאמור חברות גדולות מאוד במשק הישראלי, המשלבים הייטק, ביוטק, ננוטק, משרדים לתעשיות עתירות ידע, משרדים למקצועות חופשיים, משרדי חברות לצד חנויות מסחר ושירות.

הקבוצה הכי בולטת שתפעל בפארק היא "קבוצת אלבטק", בבעלותן של אלתא מערכות בע"מ, חברה בת של תעשיה האווירית וחברת טלירן בע"מ, שמעסיקה 750 עובדים ומתכננת להעסיק באשדוד עובדים רבים נוספים. קבוצת אלבטק רכשה בפארק ההייטק 21 דונם בכוונה לבנות בו מפעל עתיר ידע בן כ-30 אלף מטר, בהן יועסקו כ-1200 עובדים.

גם היזם מרק פרידמן שהיה מיזמי הדיסק און קיי, האמין בפארק ההייטק באשדוד והחליט להצטרף ולרכוש שטח לבניית 10,000 מ"ר בשם חברת הפטנטים שבבעלותו, "שא נור". חברות אלו ויזמים נוספים כבר רכשו בפועל כ-60 דונם מתוך ה-133 דונם בפארק הייטק, במטרה לבנות עשרות אלפי מטרים שישרתו מפעלי עתירי ידע.

יחיאל אבו בשטח בו יוקם פארק ההייטק (צילום: לירון מולדובן)

יחיאל אבו: "אשדוד לא תהיה רק עיר נמל, אלא גם עיר הייטק"

השושבין של הפרויקט הגדול הזה הוא היזם והקבלן הוותיק יחיאל אבו. הוא ניהל מאבקים לא פשוטים מול העירייה, ובסופו של דבר שני הצדדים יישרו קו לטובת פיתוח העיר. "זה מה שחשוב, אני לא מסתכל אל העבר, אלא צועד קדימה", אומר אבו לעיתון "המגזין".

אבו מפרגן לאורך כל השיחה בעיקר לחבר מועצת העיר והממונה על התעשייה והתעסוקה יהודה פרנקל. גם מנכ"ל העירייה אילן בן-עדי, זוכה למחמאות בעקבות מספר שיחות שהובילו לפריצת דרך סביב פארק ההייטק.

יחיאל אבו מאמין גדול בפרויקט הזה, לא רק כבעלים של הקרקע, אלא הוא נכנס לשותף בחברת "אלבטק", שחלק מהבעלים שלה היא אלתא מערכות. החברה תהיה הראשונה שתקים מבנה מרשים ומתקדם בפארק ההייטק, ותעסיק בסופו של תהליך יותר מאלף עובדים.

יחיאל אבו נשמע אפילו נרגש לרגל תחילת העבודות: "אני מעריך שתוך מספר שבועות העבודות יוצאות לדרך. מדובר במתחם שאין כמותו בארץ, והוא יהיה בית לתעשיית ההייטק ולכל תעשייה מתקדמת אחרת. נגמרו הימים של מפעלי הטקסטיל, היום צועדים קדימה עם מקומות עבודה שנותנים שכר גבוה מאוד, וזו בשורה גדולה לציבור הצעיר באשדוד. יש הרבה מאוד מהנדסים ובעלי תעודות אחרות שנאלצים לנסוע מחוץ לעיר, ועכשיו הם יוכלו למצוא מקום עבודה ראוי ליד הבית. תוך שלוש שנים אני מעריך שאשדוד לא תזכה לכותרת רק של עיר נמל, אלא גם של עיר הייטק".

אבו מספר על פריצת הדרך מול העירייה: "אני עשיתי לא מעט סביב הבנייה באשדוד, וזה כבר היסטוריה. עשיתי בשבילי ועכשיו אני רוצה לעשות בשביל אחרים, להטביע חותם, להשאיר כאן פארק תעשיות שייתן עשרות אלפי מקומות תעסוקה לבני העיר. זה החלום שלי, ואני שמח שהוא הולך להתממש. שמונה שנים אני כבר לא בונה ומתרכז בפרויקט הזה. היו הרבה מאוד קשיים בדרך, בחלק מהזמן כמעט והרמתי ידיים, אבל המשכתי להילחם כדי שהחלום יהפוך למציאות. מצאתי פרטנר יוצא מן הכלל, קוראים לו יהודה פרנקל, איש שקט עם ענווה. יש לי רק מילים טובות על האיש הזה. אני מקווה שאני והוא נזכה לעמוד על הרגליים ולראות את התוצאה הסופית של פארק ההייטק".

בעיריית אשדוד מאשרים את הדברים, ובכיר בעירייה אמר כי "מדובר בבשורה של ממש לתושבי העיר. יחיאל אבו הגיע בחודשים האחרונים עם אנרגיות אחרות למפגשים עם נציגי העירייה, מתוך כוונה לקדם את הפרויקט לטובת העיר, ועל כך מגיעות לו כל המחמאות".

הדמיה של פארק ההייטק.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך