ממלצר במלון SUN בבת ים למנכ"ל מלון WEST באשדוד

יניב אדיבי, מנכ''ל מלון West אשדוד, החל את דרכו בענף המלונאות כמלצר. בזכות עבודה קשה והתמדה רבה הוא הגיע עד לכיסא המנכ''ל. כעת, כשהוא אוחז בתפקיד המשפיע ביותר, אדיבי זוכר מאין בא ומתייחס לכל אורח ועובד בגובה העיניים, וגאה לעמוד בראש אחד המלונות המצליחים והמדוברים ביותר בארץ.
ממלצר במלון SUN בבת ים למנכ"ל מלון WEST באשדוד
מנכ''ל מלון ווסט, יניב אדיבי "מאוד אוהב את העבודה שלי".

בשנים האחרונות קשה שלא להבחין בהתפתחות ענף התיירות באשדוד, כאשר נפתחו שלושה בתי מלון מפוארים לאורך החוף, ועתידים להיבנות עוד ארבעה בקרוב. אחד מהמלונות המדוברים ביותר בעיר ובאזור הוא מלון West השוכן ברחוב הטיילת 21 ומשקיף לחוף לידו. כבר מבחוץ ניתן להבחין במבנה מרשים מאוד וכניסה פנימה מגלה מלון סוויטות מפואר במיוחד. אחד הסיפורים המעניינים ביותר סביב בית המלון הוא דווקא של המנכ"ל יניב אדיבי. אם תגיעו להתארח במלון וודאי תפגשו אותו ואפילו תשוחחו איתו, משום שהוא דואג להכיר באופן אישי את כל אורחיו ולמלא את כל בקשותיהם.

הוא רק בן 40, נשוי ואב לשניים ומתגורר בראשון לציון. הוא התחיל את דרכו בענף המלונאות לפני 20 שנה, כשעבד כמלצר במלון Sun בבת ים ומאז החל לסלול את דרכו בתחום ולהתקדם בקצב מעורר השראה. הוא ניהל את האירועים במלון דיוויד אינטרקונטיננטל היוקרתי בתל אביב במשך שבע שנים ואת מרכז הקונגרסים אווניו במשך שנתיים. במקביל היה לו חשוב לרכוש השכלה, אז הוא למד תואר B.A במנהל עסקים. לפני כשמונה שנים הוא החל לעבוד ברשת 'טמרס' כמנהל מזון ומשקאות במלון דניאל בהרצליה, לאחר חמש שנים בתפקיד הוא קודם לתפקיד סמנכ"ל המלון בו כיהן במשך שלוש שנים. לאחר שהרגיש שיש לו מספיק ידע וניסיון בענף התמודד לתפקיד מנהל מלון ווסט אשדוד, והצליח. אין צורך להבין הרבה בענף המלונאות כדי להבחין בכך שיש פה סיפור הצלחה, על בן אדם שהתחיל בגיל צעיר מלמטה ועם המון השקעה והתמדה הגיע אל הטופ. את דרכו במלון האשדודי הוא החל ביום הראשון של שנת 2017, ומספר כי כמו שהוא התקדם בזכות עצמו, כך הוא מאמין בכל אחד מעובדיו ויודע שסוד ההצלחה טמון בכל אחד מהם.

חזית מלון הסוויטות השוכן ברחוב הטיילת מול הים.

יניב, ספר לנו על העבודה שלך כמנכ"ל המלון.
"אני מאוד אוהב את העבודה שלי ומאמין במשפט שאומר 'תבחר עבודה שאתה אוהב ולא תצטרך לעבוד אפילו יום אחד בחייך', אני מרגיש שזכיתי. אני מאוד אוהב לעבוד עם אנשים ולשמח אותם, אני מקבל מזה סיפוק עצום. אני מאמין בכך שכל אורח צריך לצאת מרוצה. אני מכיר את כל האורחים שמגיעים אליי למלון, ודואג שכל אחד מהם יקבל ליווי אישי. אני דואג לברך את כולם בצ'ק אין ובעזיבה. אני מאמין בשירות בגובה העיניים וביחס אישי".

ומבחינת עובדי המלון?
"אני מאוד מאמין במשאב האנושי וחושב שכפי שאני התקדמתי, כל אחד יכול להתקדם אם הוא יעבוד קשה ויתמיד. אני מאוד אוהב להניע את העובדים, להדריך ולפתח אותם. אין פה יחסי 'עובד מעביד' כמקובל, הכל בגובה העיניים, דלת המשרד שלי תמיד פתוחה וכל עובד יודע שהוא יכול להיכנס מתי שהוא רוצה ולדבר איתי על הכל. אני מאוד אוהב את האתגר שיש בניווט ספינה מיוחדת שכזאת שנקראת מלון ווסט אשדוד. אני מאמין שאת הניהול של המלון מתחילים מהשטח. אני מגיע בכל בוקר אל המלון בשעה 6:45, בודק מה שלום העובדים ומוודא שהכל בסדר. לאחר מכן אני מתחיל לעשות סיבוב במלון, מדבר עם האורחים, ופותר בעיות שצצות. אני נכנס עם החדרניות ומנהלת המשק לחדרים ויחד אנחנו בודקים שהכל עומד בסטנדרטים שהצבנו. אני חי את השטח ובודק שבגינה הכל נראה כפי שצריך, גם מבחינת בטיחות וביטחון. לקראת שעות הצהריים המוקדמות אני נכנס למשרד לפגישות וישיבות".

מהם היקפי הפעילות במלון?
"המלון עובד בתפוסות מאוד יפות, במהלך השבוע המלון מהווה נקודת משיכה לקהל העסקי ובסופי השבוע לקהל הישראלי. בנוסף, המלון הפך ליעד מבוקש לליל כלולות ולמעין סלון כלות, בכל יום יוצאות מכאן עשר כלות אל היום החשוב ביותר בחייהן ואנו גאים לקחת בזה חלק".

בתור אחד שהחל לעבוד לאחרונה באשדוד, מה דעתך על העיר ועל חיי התיירות שבה?
"אני מאוד אוהב את אשדוד, אני חושב שהיא עיר יפיפייה. האשדודים הם עם מאוד מיוחד, מלוכד, מחובר, קהל שאוהב לראות ולהיראות. אני חושב שראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, עושה עבודה מעולה בכל מקום בעיר ודואג לפיתוחה. נפגשתי איתו לאחרונה והוא הציג בפניי את התוכנית העתידית של הטיילת והמזרקה שיהיו מול המלון. יש בעיר המון פעילויות תרבות מגוונות, ואני חושב שצריך למנף את זה כדי שאשדוד תגדל להיות עיר תיירות ותישאר על המפה. צריך להגדיל את היצע האטרקציות לתיירים בעיר כדי למשוך אותם להגיע אלינו. אין ספק שיש כאן לאן לשאוף מבחינה תיירותית אבל העיר בכיוון הנכון".

המנכ"ל אדיבי עם השפים.

ספר לי על המלון, מה הוא מציע לאורחים?
"יש במלון 113 סוויטות. מתוכן תשע סוויטות פאר וארבע סוויטות עם מרפסת וגינה. כל החדרים מרווחים ונוחים. כולם כוללים סלון עם ספה נשלפת, מטבחון מאובזר מאוד וחדר שינה. לרוב הסוויטות יש מרפסות מאוד גדולות עם נוף לים. יש לנו בריכה חיצונית מקורה באורך 11 מטר, סאונה יבשה ורטובה, חדר כושר וספא מפנק עם טיפולים".

מעבר לזה, שמעתי שהמלון מציע אטרקציות נוספות לקהל הרחב, על מה מדובר?
"נכון, מכיוון שאני מגיע מתחום ההתמחות של מזון ומשקאות, רציתי להביא לקהל האשדודי בשורה מעניינת. אני יודע שהם אוהבים ארוחות בוקר מפנקות ועשירות בבית מלון ולכן החלטתי לפתוח את חדר האוכל לציבור הרחב, גם אם הם לא מתארחים במלון. אחרי ארוחת הבוקר של אורחי המלון, אנחנו מציעים לקהל בראנץ' חלבי שפתוח מיום שני עד שישי בין השעות 11:00 בבוקר ל-14:00 בצהריים, בעלות של 89 ש"ח לסועד, ללא הגבלה. אנחנו מציעים בארוחה שפע של מאפים וגבינות כפי שמתאים בארוחת בוקר, לצד תבשילים מורכבים המותאמים יותר לארוחת צהריים. כך שכל אחד יכול לבחור את מה שהוא אוהב. הכל עטוף באווירה יוונית מיוחדת, עם כלים מתאימים ומוזיקה יוונית נעימה. בימי שישי יש לפעמים גם קבלת שבת מיוחדת עם להקת נגנים.

בחודשים מאי ויוני יהיה ניתן להגיע למלון ליום כיף וליהנות מכניסה לבראנץ' ולבריכה במחיר מיוחד של 119 ש"ח. בנוסף לארוחת הבוקר, גם בערב ניתן להגיע אלינו וליהנות ממסעדה עם תפריט ביסטרו משובח של בשרים ודגים. השף המוכשר שלנו אנטולי שפיר, מלא בניסיון ויצירתיות והוא מכין מנות מדויקות עם השפעות ים תיכוניות וחומרי גלם מיוחדים. תחום האירועים נמצא אצלנו כרגע בפיתוח, ניתן לחגוג במלון חתונות, עליה לתורה, עם בית כנסת וכניסה לבראנץ', ובהמשך יתקיימו פה גם סמינרים, ימי עיון וכנסים".

המלון קיים רק ארבע שנים ונראה שאתם לקראת תנופה אדירה, בזכות מה זה מתקיים לדעתך?
"אני חושב שהכל מתחיל ונגמר בשביעות הרצון של האנשים במלון, האורחים והעובדים. אנחנו מאמינים שאם העובד מרוצה גם האורח יהיה מרוצה, כולנו משפחה אחת גדולה. אנחנו נמצאים במגמת התרחבות ואנחנו מחפשים עובדים חדשים בכל התחומים. בנוסף, הביקורות באתרים מאוד מהללות, אנחנו אחד המלונות עם שביעות הרצון הגבוהה ביותר בארץ. נכון לשנת 2016 דורגנו במקום ה-16 בארץ, היעד לסוף שנת 2017 הוא להיות בעשירייה הראשונה".

אדיבי: "אשדוד הופכת אט-אט לעיר מתקדמת בענף התיירות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך