רצים 6 ק"מ לזכר 6 מיליון הנספים בשואה

איציק שעבן, מאמן קבוצת ריצה מאשדוד, הצטרף זו השנה השנייה למיזם "רצים לזכר הנספים", ואיחד כ-150 רצים מאשדוד והסביבה לריצת מיני מרוץ של שישה קילומטרים, קילומטר לכל מיליון. "אני שואף שמרוץ הזיכרון יהפוך למסורת שנתית", הוא אומר, "ההשתתפות אינה מחייבת כושר. אפשר לרוץ, אפשר ללכת ואפשר לשלב. זה בעיקר להרגשה הפנימית, לקחת חלק בהנצחה".
רצים 6 ק"מ לזכר 6 מיליון הנספים בשואה
150 רצים השתתפו במיני מרוץ באשדוד לזכר הנספים בשואה

איציק שעבן מאשדוד, מנהל קבוצת הריצה E-TEAM, הצטרף בשנה שעברה למיזם הנקרא "רצים לזכר הנספים". מדובר במיזם ריצה שהחל לפני שלוש שנים, שבו רצים 6 ק"מ לזכר 6 מיליון הנספים בשואה. המטרה של "רצים לזכר הנספים" היא לגייס כמיליון רצים בכל העולם שירוצו 6 ק"מ, ובכך יגיעו ל- 6 מיליון ק"מ לזכר ששת המיליונים.

בשנה שעברה איציק יזם את הפעילות באשדוד, ורץ עם קבוצה קטנה, שמנתה 20 איש. השנה הוא החליט להמשיך עם המסורת ואף להגדיל אותה משנה לשנה. הוא חבר לקבוצות ריצה שונות, פרסם את המיזם ברשתות החברתיות, ואיחד קבוצה אחת גדולה בת 150 רצים מאשדוד ומערים שכנות, שהגיעו בערב יום השואה להנציח את הנספים בדרך המיוחדת הזו.

גם השיטור העירוני השתתף בריצה לזכר הנספים

"זו שנה שנייה שאנחנו נפגשים בפארק אשדוד ים ויוצאים לריצה של 6 ק"מ בטיילת אשדוד", מספר איציק, "אנחנו רצים דרומה, 3 ק"מ לכיוון מלון לאונרדו וחוזרים לפארק. פניתי לכל קבוצות הריצה בעיר, לקורסים של כושר קרבי, לתחנת המשטרה ולשיטור העירוני. כולם הצטרפו. יש אנשים שגם התנדבו לצלם ולתעד. אל הריצה הגיעו אנשים מכל האוכלוסיות, מכל הגילאים ובכל רמות הכושר. גם אנשים שרק הולכים חלק מהמסלול ליוו אותנו ונשאו דגלים, כולם ביחד למען מטרה אחת: לזכור ולא לשכוח".

איציק נחוש להגדיל את המשתתפים במיזם, וכבר מתחיל לחשוב על השנה הבאה ועל האתגר שזה מביא עמו. "אני שואף שמרוץ הזיכרון יהפוך למסורת שנתית", הוא אומר, "ההשתתפות אינה מחייבת כושר, זו לא תחרות, אפשר לרוץ, אפשר ללכת ואפשר לשלב. זה בעיקר להרגשה הפנימית, לנשמה, לקחת חלק בהנצחה ובקיומו של העם היהודי".

קבוצת הריצה של איציק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך