רס"ן אפרת עברה ניתוח של 10 שעות לכריתה ושחזור שד מתקדם וניצלה

רס"ן אפרת טיטו (40) עברה בבית החולים קפלן ניתוח של עשר שעות לכריתה ושחזור שד מתקדם באמצעות רקמות הגוף מאזור הבטן התחתונה וניצלה.
רס''ן אפרת עברה ניתוח של 10 שעות לכריתה ושחזור שד מתקדם וניצלה
אפרת טיטו עם כל הצוות המטפל

חג החירות של רס"ן אפרת טיטו: בעקבות ממצא שמיששה אפרת בבדיקה עצמית נמצא בהמשך גידול בשד. לאחר בירור מקיף שעברה במרכז השד במרכז הרפואי קפלן הוחלט שהיא זקוקה לכריתת שד מלאה ודגימה של קשריות בית השחי. היא עברה ניתוח באורך 10 שעות (!!) ובו בוצעה כריתת שד שלמה ושחזור מלא ע"י צוות רב מערכתי, כריתה על ידי צוות היחידה לכירורגיית השד בראשותה של ד"ר תניר אלוייס ושחזור ללא שתלי סיליקון ובאמצעות רקמות הגוף מאזור הבטן התחתונה, בראשותה של ד"ר דנה אגוזי, מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית.

"אני חייבת את חיי למומחיות מהמעלה הראשונה בישראל, כל אחת בתחומה", אמרה אפרת, תושבת פ"ת. "הן לקחו חסות מלאה על הבריאות שלי, ד"ר תניר אלוייס וד"ר דנה אגוזי, עם צוות תומך של עשרות רופאים, אחיות, סניטרים ומזכירות, שהעניקו לי טיפול רפואי מעולה והרגיעו את משפחתי לאורך כל התהליך", היא מתארת. אפרת מספרת שבשום אופן לא רצתה שחזור עם משתל מסיליקון, לא רצתה שימוש בגוף זר, אלא שחזור על ידי רקמות מהגוף.

הניתוח המיקרו כירורגי הנו מתקדם ומורכב מאוד במהלכו נלקחו העור והשומן העודפים מאזור הבטן התחתונה עם אספקת הדם שלהם ובוצע חיבור מחדש של כלי הדם לאזור החזה. טכניקה זו מאפשרת שחזורי שד אחרי כריתה בשל גידול ממאיר בשד, ללא שתלי סיליקון ובאמצעות רקמות הגוף מאזור הבטן התחתונה. ד"ר דנה אגוזי, מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים קפלן, מסבירה כי הייחודי בשיטה זו (DIEP) הוא ששריר הבטן נשמר במלואו, אין צורך ברשת, והיא נותנת מענה לכל חסרונות ניתוחי השחזור באמצעות שתל סיליקון.  "הניתוח הקיים כיום לשחזור שד ע"י משתלי סיליקון אינו אידיאלי, שד משוחזר ע"י משתל תמיד יהיה נוקשה יותר למגע בהשוואה לרקמת שד או שומן ובנוסף לעיתים יש להתמודד עם סיבוכים כמו דליפות, תזוזות ואז יש צורך בניתוחים חוזרים לתיקון המיקום או החלפת המשתל. הניתוח החדשני, שנמשך כ- 10 שעות בשל מורכבותו, מאפשר להשיג שד מרקמות הגוף אשר דומה לשד הטבעי", היא מסבירה. ד"ר תניר אלוייס, מנהלת היחידה לכירורגיית שד בקפלן, אמרה כי ברגע שהוחלט כי אפרת זקוקה לכריתה מלאה עלתה האפשרות של שחזור מידי. "השחזור במהלך אותו ניתוח חוסכת זמן, ניתוח נוסף, סיכונים ומביא לתוצאה קוסמטית טובה יותר". היא ביקשה להדגיש כי אישה שמאובחנת עם סרטן שד מקבלת בקפלן את כל המעטפת והליווי לאורך כל הדרך.

המסר המרכזי של ד"ר אגוזי וד"ר אלוייס: "אנו רואות נשים צעירות יותר ויותר שחולות בסרטן השד ולכן חשוב להעלות את המודעות לבדיקות שד, בפרט כשיש סיכון גבוה יותר בקרב נשים עם סיפור משפחתי. ערנותה הרבה של אפרת והטיפול הרפואי המיטבי והמהיר הביאו לתוצאות מצוינות. אנו מאחלות לה ולכל עם ישראל בריאות שלמה וחג חירות שמח".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך