המטאור האשדודי של בנק דיסקונט נעצר בחשד לסחיטה באיומים ועבירת שוחד

משה טטרו (40), שהתחיל את דרכו בבנק דיסקונט לפני עשר שנים לערך, רשם התקדמות מהירה, עד לרמה שנבחר לוועד העובדים הארצי וזכה לקבל את תפקיד מרכז פעולות הוועד. כנראה שלצד ההתקדמות המטאורית, טטרו עשה כמה טעויות קשות בדרך, שהובילו למעצרו בחשד לסחיטה ולשוחד. עו"ד ג'ורג'י עמיר, שמייצג את טטרו אמר: "מדובר בהסכם לגיטימי שנחתם בין מרשי לסוכנות ביטוח, והובן בצורה לא נכונה"

השמיים נפלו על משה טטרו בתחילת השבוע האחרון, לאחר שנעצר בחשד לסחיטה באיומים ובעבירת שוחד. טטרו נעצר בביתו בשעת בוקר מוקדמת על ידי חוקרי מפלג ההונאה של מחוז ת"א, ומעצרו הוארך עד ליום חמישי (היום). לא מדובר באדם עם עבר פלילי או טיפוס מפוקפק, טטרו ביסס את מעמדו בבנק דיסקונט בפרק זמן קצר יחסית, ואף הצליח להיבחר לוועד העובדים המרכזי. לא מכבר הוא מונה למרכז פעולות הוועד ועשה עבודה טובה מאוד.

אך מסתבר שמאחורי החזות הנעימה שלו, במשטרה חושדים כי מדובר באדם שניצל את מעמדו הרם בבנק כדי לנסות ולמחוק חוב אישי עצום לסוכנות הביטוח מרוז. שופט בית משפט השלום בת"א עלאא מסארווה, קיבל את עמדת המשטרה והאריך את מעצרו של טטרו בארבעה ימים.

על פי החשד לטטרו, סוכן ביטוח בעברו, היה חוב אישי של 196 אלף שקל לחברת ביטוח. במסגרת מעמדו ותפקידו בוועד, כך החשד, ניצל טטרו את מעמדו וכוחו מול הסוכנות שמבטחת את עובדי הבנק, וביקש שחובו יימחק בתמורה להשארת תיק הביטוח בידי סוכנות מרוז. בין הצדדים אף נערך הסכם, שעל פי החשד של המשטרה היה כסות לכך שחובו של טטרו נמחק בתמורה לכך שהעובדים לא יעברו לסוכנות אחרת. בעקבות התלונה המשטרה ניהלה חקירה סמויה במהלכה אספה ראיות לכאורה לביצוע העבירות.

סנגורו של טטרו, עו"ד ג'ורג'י עמיר, דחה בדיון את החשדות וטען כי "מדובר יותר בסוג של סיפור. הראיות קיימות ונמצאות על השולחן. החשוד חתום על ההסכם. לקחו פה אירוע שכנראה לא הובן נכון, אולי תחושה סובייקטיבית שחושבים שההסכם לא ראוי. הוא היה סוכן ביטוח בעברו, במסגרת סוכנות ביטוח היה לו תיק בחברות ביטוח וכנראה נותר חוב בתקופה מסוימת". עו"ד עמיר עוד אמר בדיון כי "יש ויכוח כי לסוכן עצמו יש תיק בחברות הביטוח. יש חוב, אבל יש גם זכויות. הוא מכר בהסכמת חברת הביטוח את התיק כדי שיוכל לממן את החוב. סוכנות הביטוח היא סוכנות שעובדת עם הבנק שהוא עובד בו. אין לו שום אמירה אם לעבוד איתם או לא. יש הסכם וזה סיפור קפקאי".

נציג המשטרה בדיון, צוער אופיר דור, אמר כי "בחקירתו בחר טטרו לשמור על זכות השתיקה ולא נתן שום גרסה. מדובר בחקירה רגישה המשפיעה על כל בנק דיסקונט". יו"ר הוועד הארצי רפי קזלקופי, הודיע כי השעה את חבר הוועד מתפקידו ומכל פעילות בוועד. קזלקופי מסר: "הדברים מתבררים וימשיכו להתברר בימים הקרובים על ידי רשויות החוק והאכיפה. אנחנו לא נקבל שום מעשה לא חוקי ואנחנו משתפים פעולה עם משטרת ישראל באופן מלא ומקווים שהאמת תצא לאור במהרה". מבנק דיסקונט נמסר: "לבנק נמסר כי מתקיימת חקירת משטרה ולכן אנו מנועים מלהתייחס ולהגיב".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך