סוכן סמוי סחר בסמים וסיבך את המשטרה

סוכן סמים שהפליל 20 סוחרי סמים במהלך פעילותו באזור אשדוד, מסמכים פנימיים של המשטרה חושפים כי הסוכן בעצמו נתפס מבצע עסקאות סמים. מה שמסבך את העניינים ולא בטוח שיהיה ניתן להרשיע את החשודים שנעצרו
מבט על ניידת משטרה

סוכן סמים שהופעל על ידי המשטרה הצליח להפליל כ-20 סוחרי סמים באזור, מסמכים פנימיים של המשטרה שהגיעו לידי חדשות 2 מעלים חשש למחדל חמור: לפי החשד, הסוכן סמוי עצמו החל לסחור סמים ותוך שהוא משלשל לכיסו אלפי שקלים.

במסמך פנימי הסוכן הסמוי מודה: "פחדתי לדווח למפעיל כי עדיין לא חתמתי חוזה של סוכן סמוי ולא רציתי להסתבך והחלטתי למכור את הסמים". בשלב מסוים, המשטרה תפסה אותו סוחר אך התעלמה מהעניין והמשיכה להפעיל אותו וגם כשהחשודים נעצרו, המשטרה הסתירה זאת מהם.

העניין נחשף רק בבית המשפט, לאחר שהוגשו כתבי אישום כנגד החשודים. ולאחר חשיפת המחדלים שבהפעלת הסוכן מעמידים את האפשרות להרשיעם בספק.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "סוגיות הנוגעות להפעלת לסוכנים מנוהלות באופן מוקפד וסדור ונידונות על שולחנם של הגורמים הבכירים והמוסמכים לכך במשטרה ובפרקליטות, תוך שקילה יסודית ומעמיקה של מכלול הנסיבות וההשלכות ובחינת האיזונים, כאשר לנגד עיני מערכת האכיפה מונח בראש ובראשונה האינטרס הציבורי. גיוס והפעלת סוכנים ותוצריהם נבחנים ביסודיות כחלק ממארג הראיות בתיק ובסופו של דבר מונחים לפתחו של בית המשפט והחלטותיו הן שמדברות בשם עצמן.

"המאבק הנחוש והמתמשך של רשויות האכיפה בפשיעה החמורה והמאורגנת הניב תוצרים חסרי תקדים ובכללם חשיפת עבירות חמורות ומניעתן, חשיפת עבריינים, ביסוס הראיות נגדם ולראייה ניתן לראות את תוצאות הגשת כתבי האישום החמורים בתיקים הנדונים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך