"אני רוצה להראות שאפשר להיות גם יפה וגם חכמה"

הראל סביליה (17) היא אחת ממהנדסות העתיד של התעשייה האווירית. בנוסף לאהבתה ללימודים היא מטפחת גם תחביב פוטוגני בו היא מצטלמת לא מעט ונחושה לשבור את הסטיגמה על נשים יפות ומנת המשכל שלהן...
"אני רוצה להראות שאפשר להיות גם יפה וגם חכמה"

ודאי יצא לכם לשמוע לא מעט בתקופה האחרונה ברדיו את הפרסומת של "מהנדסות העתיד", הקוראת לתלמידות מצטיינות להצטרף לפרויקט מיוחד ובלעדי של התעשייה האווירית. לאחר הליך מיונים ארוך, נבחרו מאה תלמידות מכל רחבי הארץ וביניהן גם כמה נציגות אשדודיות שעושות לנו המון כבוד. אחת מהן היא הראל סביליה (17), חדי ההבחנה שבכם ודאי מזהים אותה ממדור אחר במגזין בו הופיעה בעבר, "פוטוגנית".

היא לומדת בכיתת המצטיינים של שכבת י"א במקיף ו' ובנוסף לבגרויות הרגילות היא ניגשת גם ל-10 יח"ל במחשבים, 5 יח"ל בפיזיקה, 5 יח"ל באנגלית ו-5 יח"ל במתמטיקה. בין לבין היא מוצאת גם זמן לתחביבים מיוחדים כמו צילומים ואף השתתפה בקיץ האחרון בתחרות "מלכת היופי של הדרום". היא אומנם צעירה, אך בהחלט נחושה לשבור את הסטיגמה שאומרת שבחורה יפה לא יכולה להיות גם חכמה… אני לגמרי בעדה.

הראל, ספרי לי על הפרויקט המדובר.
"מדובר על פרויקט של התעשייה האווירית בשיתוף ידיעות אחרונות שנוצר במטרה לקדם נשים בתחום ההנדסה. מדובר על מספר מפגשים בהם מחלקים אותנו לקבוצות עבודה ולכל קבוצת בנות יש מנטורית מלווה שמלמדת איך הופכים רעיון למוצר, ממש כמו בחברת סטארט-אפ. בצוות שלי אנחנו עובדות על פיתוח של מוצר לזיהוי סם אונס. במפגש הראשון שלנו הצעתי רעיון למוצר שהמנטוריות מאוד אהבו ויש סיכוי שנעבוד עליו וזה מאוד מרגש אותי. במפגש הראשון נאמו בפנינו מנכ"ל התעשייה האווירית יוסי וויס, מפקד חיל האוויר אמיר אשל וחמי פרס. הם אמרו שבנות יכולות להצליח ומאוד לתרום לתחום ההנדסה וזה נורא מעצים שאנשים כאלה מאמינים בנו וחושבים שהעתיד נמצא בידיים שלנו. יש תחושה שיש תקרת זכוכית שמונעת מבנות להצליח בתחומים כמו הנדסה שנחשבים גבריים, אבל הפרויקט הזה נותן לנו את הכוח לנפץ אותה ביחד כשמאחורינו עומדים מומחים בתחום שמאמינים בנו ומנטוריות שמעניקות לנו השראה. אני מקווה שיום אחד אני אוכל לעזור לבנות אחרות, ושאני אזכה לעשות דברים חשובים שישנו את העולם ויעניקו לבנות השראה כמו שהמנטוריות בפרויקט מעניקות לי עכשיו".

מה היו דרישות הקבלה לפרויקט?
"תעודה עם ממוצע ציונים של למעלה מ-90 והמלצות מהנהלת בית הספר. היו אלפי מועמדות ומתוכן בחרו 100, יחד איתי יש עוד שתי בנות מהשכבה שלי".

מהי המטרה שלך בהשתתפות בפרויקט?
"מבחינתי זו הזדמנות מצוינת לקבל ניסיון בעבודה עם מהנדסים ולראות איך העולם הזה פועל מבפנים דרך אנשים שחווים אותו ועובדים בו כיום. זו כמובן חוויה לעבוד עם בנות שלא הכרתי ולהבין שיש עוד הרבה בנות עם שאיפות כמו שלי. אין הרבה נשים בתחום הזה".

מה דעתך באמת על יחסי הנשים בעולם הקריירה בימינו?
"אני לא מסכימה עם זה שנשים לא יכולות לעשות דברים כמו גברים, אני חושבת שנשים הן מאוד יצירתיות והן הרבה פעמים חושבות עם ראש פתוח. אני מגיעה לשם כדי להוכיח את זה".

איך זה משתלב עם הלימודים התובעניים שיש לך בכיתה י"א והבגרויות?
"אני בטוחה שאצליח לשלב את הכל עם לו"ז מתוכנן כמו שצריך. אם לא הייתי בטוחה שאני יכולה לא הייתי לוקחת את זה על עצמי".

מה החלום שלך?
"חלום עוד אין לי, אבל יש לי שאיפות לעשות משהו משמעותי. לעשות משהו שאני אוהבת ויממש את היכולות שלי. אני מתעניינת בתחומים שונים ולא מקובעת, עם הניסיון אני מאמינה שאני אבין יותר מה אני באמת אוהבת ולאן כדאי לי לפנות. אני רואה את עצמי משתלבת במקום עבודה כמו של המהנדסים בתעשייה האווירית אבל עוד לא יודעת באיזה תחום ספציפי".

מעבר לזה שאת מאוד חכמה, קשה שלא להבחין ביופי שלך. שמעתי שהשתתפת בתחרות מלכת היופי של הדרום שהתקיימה בקיץ, ספרי מה היה שם.

"זו תחרות שהתקיימה במשכן לאמנויות וזו הייתה חוויה מאוד מיוחדת, ומאוד נהניתי להשתתף בתחרות. כמו שתמיד אומרים, זה באמת משפר את הביטחון והדימוי העצמי. כל התדמית הזו של אישה יפה ושותקת מעצבנת אותי ואני רוצה להראות שאפשר להיות גם יפה וגם חכמה".

שילוב מעניין, איזה תחום מהם מושך אותך יותר?
"את תחום הדוגמנות אני רואה יותר כתחביב, את ההנדסה והפיתוח אני רואה כמקצוע משמעותי שאפשר לתרום באמצעותו למדינה".

מה הוביל אותך לקחת חלק בתחרות?
"דודה שלי ראתה את הפרסומים ושכנעה אותי להירשם אליה. מעבר לזה אני רואה מצלמות מגיל אפס, כי אבא שלי ליאור סיביליה, הוא צלם ותמיד היה עושה לי בוקים".

איך באמת המשפחה והחברים שלך מקבלים את העיסוקים הלא שגרתיים שלך?
"כולם מאוד מפרגנים לי ותומכים בי".

יש לך חבר?
"לא".

ומעבר לזה, מה את עושה בזמנך הפנוי?
"אני מאוד אוהבת לרקוד ואני משתתפת בסדנאות ריקוד בסגנון היפ הופ. אני גם חלק מקבוצה שנקראת 'אחריי' של אימון כושר קרבי. חוץ כושר גופני טוב היא מקנה גם ערכים ומיועדת לכולם ולא רק למי שרוצה להתגייס לקרבי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך