הטירוף נמשך: אשדוד ברשימת הערים עם השקעת הנדל"ן הטובה ב-2016

התשואה השנתית לשנת 2016 הייתה גבוה במיוחד עבור מי שרכש דירה באזורים שהם לא שנחשבים למבוקשים, אך לא מהערים המובילות, ז"א אשדוד, אשקלון ורמלה, ודווקא ת"א, ורמת גן נותרו מאחור
שכונה ד אשדוד

as

שנת 2016 הייתה ככל הנראה שנה לא רעה כלל עבור מי שבחר להשקיע את כספו בדירה. בשנה החולפת האמירו מחירי הנדל"ן בשיעור של 8%-10% ובדיקה מיוחדת של אתר מדלן חושפת כי במרבית הערים נהנו המשקיעים מתשואות בשיעור ממוצע של כ-4% על שכר הדירה, ומתשואות מרשימות על ההון – שנגזרות מהעלייה המתמשכת במחירים.

כך למשל, התשואה על דמי השכירות על דירה ממוצעת להשקעה באשקלון עמדה בשנת 2016 על 4%, לצד תשואה דומה שהניבו נכסים בבאר שבע ורמלה. מי שבחר להשקיע את כספו בנכס מגורים בעיר אשדוד, נהנה על פי הבדיקה מתשואה של 3.5% על שכר הדירה. עם זאת, משקיעים שבחרו לרכוש נכס להשקעה בלב אזורי הביקוש – גבעתיים ותל אביב – נהנה מתשואות נמוכות בהרבה על שכר הדירה: 2.7% בלבד בגבעתיים ו-2.8% בתל אביב.

התשואות על שכר הדירה חושבו על בסיס ממוצע של דירות 3 חדרים יד שנייה בערים. כך למשל, מחירה של דירת 3 חדרים ממוצעת באשקלון עומד על פי הנתונים על כ-740 אלף שקלים, בעיר רמלה דירה דומה תעלה כ-804 אלף שקלים, באשדוד כ-1.16 מיליון שקלים ואילו בבאר שבע מחירה של דירה כזו יעמוד על כ-675 אלף שקלים. מחירה של דירת 3 חדרים יד שנייה ממוצעת בתל אביב עם זאת, עומד על כ-2.15 מיליון שקלים ובגבעתיים מחירה של דירה דומה הוא כ-1.8 מיליון שקלים.

אם מצרפים את העובדה שבכל היישובים המרכזיים שבהם נרכשו דירות בישראל גם נרשמה עליית מחירים גבוהה – הרי שהמשקיעים הרוויחו גם תשואה על ההון, כלומר שווי הנכסים שברשותם עלה משמעותית. בהיבט זה אמנם קשה להתייחס לנתוני 2016 במנותק מאורך חייו הכולל של הנכס, ובכל זאת, אם חלק מהמשקיעים יבחרו למכור את נכסיהם בשנה הקרובה בשל מדיניות האוצר – הרי ששנת 2016 היוותה עבורם במובנים רבים השקעה טובה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך