סיפור הצלחה: תכירו את השף הראשי של משכן האירועים "בית האופרה"

משכן האירועים "בית האופרה" עבר לאחרונה שדרוג רציני והוא מציב רף גבוה לכל אולמות האירועים בסביבה, עם עיצוב מרהיב, תאורה יוקרתית ומנות גורמה. שוחחנו עם השף הראשי אלכס מוזיקנסקי כדי ללמוד מעט על סוד ההצלחה.
סיפור הצלחה: תכירו את השף הראשי של משכן האירועים "בית האופרה"
השף אלכס מוזיקנסקי וצוות המטבח.

לפני כחצי שנה עבר משכן האירועים האשדודי "בית אופרה" שיפוץ ושדרוג רציני לאחר שבעליו הוחלפו. מאז, הוא מבסס את מעמדו כאחד מאולמות השמחה המפוארים והמושקעים ביותר באזור ומציב רף גבוה בכל התחומים – העיצוב מרהיב, התפאורה והתאורה יוקרתיות והמנות לא פחות מגורמה. הבעלים החדשים של האולם מוטי אלבז, יחיאל אילוז ומשה עזריאל עושים הכל כדי שכל אירוע יהיה מושלם מתחילתו ועד סופו ושמים דגש גם על הפרטים הקטנים ביותר.
לבית האופרה שלושה משכנים לאירועים שונים – משכן 'Tenor' המיועד לאירוע המכיל עד 800 אורחים, משכן 'Sopran' המיועד לאירועים קטנים יותר של עד 480 אורחים, ומשכן 'Alt' המשמש לאירועים אינטימיים, פרזנטציות עסקיות או מתחם קבלת פנים. בכניסה לאולמות המרכזיים ניצב משכן 'Baritone' אשר מעוצב בצבעים אלגנטיים ויוקרתיים ובו פינות ישיבה מתוחכמות ובר משקאות מובחרים שידאג למצב הרוח של האורחים.

על החגיגה הקולינרית המדוברת של "בית האופרה" מנצח בהצלחה רבה השף הידוע אלכס מוזיקנסקי יחד עם צוות המטבח המסור ויחד הם מחדשים, משדרגים ומוסיפים בכל פעם מנות חדשות אל התפריט, שוחחתי איתו על מנת להבין את סוד הקסם…

אלכס, כיום אתה נחשב לאחד השפים המובילים ביותר בתחום אולמות האירועים, ספר לנו כיצד הכל התחיל?
"לראשונה נכנסתי אל התחום בגיל 16, למדתי בבית הספר לטבחות 'אורט צריפין' במשך שלוש שנים. בצבא שירתתי בבסיס שיזפון שבדרום כטבח במשך כל השירות, שם בעצם קיבלתי את הניסיון בבישול של כמויות גדולות למספר רב של אנשים ולמדתי לעמוד בלחצים ובלוחות זמנים צפופים. לאחר מכן התחלתי לעבוד במטבחים שונים בבתי מלון, מסעדות ואולמות אירועים והיום אני בבית האופרה."

כמה שנים אתה בתחום?
"כבר 17 שנה, מאז שהתחלתי בגיל 16 לא הפסקתי. זו עבודה מאוד קשה אבל גם מאוד מספקת."

אלכס והבעלים משה עזריאל.
אלכס והבעלים משה עזריאל.

מהן הדרישות ששף באולם אירועים צריך לעמוד בהן?
"מדובר על עבודה עם המון אחריות ומסביב לשעון, אין במקצוע כזה שעות עבודה כמו שיש לאחרים, היום מתחיל בסביבות 9:00 בבוקר ונגמר בחצות. אבל אני לא מתלונן, אני מאוד אוהב את העבודה שלי ונהנה בכל יום מחדש, אני חושב שמי שלא אוהב את העבודה הזו לא יכול להחזיק בה מעמד כל כך הרבה שנים."

איך אתה מצליח לשלב גם חיי משפחה בתוך עבודה אינטנסיבית כל כך?
"חוץ ממני יש באולם צוות מטבח מעולה של עשרה אנשים מסורים ומקצועיים מאוד כך שהנטל מתחלק בינינו, אני משתדל לקחת הפסקות קצרות במהלך היום כדי לקפוץ לבית ולראות את האישה והילדים ובבקרים שמתאפשר לי אני מקפיד לקחת את הילדים לבית הספר והגנים וכמובן שיש לנו את סוף השבוע. בהזדמנות הזו אני רוצה להודות לאישתי אינה על הסבלנות, ההבנה והתמיכה. היא מבינה שזה המקצוע שבחרתי בו ותומכת בי לאורך כל הדרך וזה לא מובן מאליו."

תחום האירועים השתנה מאוד בשנים האחרונות, איפה זה פוגש אותך בתור השף הראשי של האולם?
"צריך מאוד להקפיד על מנות שמתאימות לדרישות הקהל. בעבר היה לכל אולם תפריט קבוע מתוכו בעלי האירוע היו סוגרים את המנות שהם בוחרים, כיום העניינים השתנו, אנשים מגיעים ומבקשים מנות שהם ראו במסעדות, לפעמים בלי שום קשר למה שיש בתפריט, אבל אנחנו מאוד מתגמשים וכל עוד זה מתאפשר מבחינתנו אנחנו עושים את המקסימום ומכינים את מה שמבקשים מאיתנו. כל בן אדם חוגג אירוע רק פעם בכמה שנים וחשוב לנו שכולם יצאו מרוצים."

השף אלכס מוזיקנסקי בפעולה
השף אלכס מוזיקנסקי בפעולה

שמעתי שגם אתה בעצמך עברת בשנים האחרונות שינוי רציני, על מה מדובר?
"נכון, לפני שלוש שנים עשיתי ניתוח 'שרוול' והורדתי 63 קילו. בזמנו חששתי לעשות את הניתוח אבל במבט לאחור אני שמח מאוד שהלכתי על זה, אני מרגיש היום הרבה יותר טוב מבעבר ומרגיש שעשיתי שינוי מאוד רציני. שיניתי את כל אורח החיים שלי, בתור בן אדם שעובד במטבח הפיתויים גדולים. כיום אני אוכל הכל מהכל ולא מגביל את עצמי בטעמים אבל מקפיד על הכמויות ולא אוכל מעבר למה שהגוף צריך. בנוסף אני גם מקפיד לעשות המון ספורט."

"בית האופרה" עבר לאחרונה שדרוג מאוד משמעותי, במה זה מתבטא?
"האולם עבר שיפוץ גדול מאוד מבחינה חיצונית ובקבלת הפנים. מעבר לזה, הבעלים החדשים של האולם ממשיכים כל הזמן לחדש בכל התחומים, לאחרונה החלפנו את כל הציוד במטבח ואת כל כלי ההגשה.
מבחינת המנות החלפנו את התפריטים ושדרגנו אותם בעזרת מנות מיוחדות וחומרי גלם שלא מגישים בדרך כלל באולמות אירועים. בנוסף, בסופי שבוע אנחנו מוכרים גם קייטרינג של אוכל מוכן לשבת."

מהי המנה המבוקשת ביותר באירועים?
"דג דניס."

ומהי המנה אהובה עליך במיוחד?
"זו מנה בשרית עשירה שנקראת 'טריו' והיא מורכבת מפילה בקר, כבד אווז וצלע טלה. זו המנה המומלצת בעיניי."

תן לנו מתכון מיוחד שלך במיוחד לקוראי "המגזין"
"אתן לכם מתכון לנתח אסאדו עם ירקות, זו מנה טעימה מאוד ולא מורכבת להכנה.
מוצרים: שני קילו אסדו וירקות שורש – גזר, בצל, שיני שום, רוזמרין, שורש פטרוזיליה ושורש סלרי.
הירקות הם בעצם המצע לבשר וצריך לסדר אותם כשכבה אחת על המגש ולתבל עם מלח גס ופלפל שחור גרוס.
את הבשר צריך למרוח בחרדל ודבש ולתבל עם מלח גס, שמן זית ועשבי תיבול.
את נתח הבשר מניחים על הירקות ומכניסים לתנור למשך 10 דקות על חום גבוה של 200 מעלות. לאחר מכן מוציאים את הכל ועוטפים בנייר פרגמנט ונייר כסף ומחזירים לתנור למשך שלוש שעות כשחום התנור על 160 מעלות."

לסיום, טיפ לשדרוג המנות באירוע?
"אני מאוד ממליץ לאנשים שחוגגים אירוע לבוא עם ראש פתוח ולא להיות מקובעים על מה שהם רגילים לראות במנות של פעם, העולם הולך ומשתדרג וחבל להישאר מאחור."

אלכס וצוות המטבח.
אלכס וצוות המטבח.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך