עושים עלינו כסף: אשדוד בין הערים הרווחיות בארץ בהשקעה

רוכשי דירות 2 חדרים באזורים אשדוד, אשקלון ודרום תל אביב נהנו מעליות מחירים בשיעורים גבוהים יחסית לשאר הארץ
שכונה ד אשדוד

האתר הכלכלי דה מרקר מפרסם היום את האזורים בהם התשואה השנתית מדירות היא המשתלמת ביותר, אזור יפו ודרום תל אביב הגיע למקום הראשון בתשואה השנתית כוללת על דירות 2 חדרים — כמעט 22% — למי שרכש דירה בסוף 2015, ואילו אשדוד ואשקלון למקום השני והשלישי. אין עדות טובה מזו לטלטלות ולהפתעות בשוק הדירות להשקעה.

2016 הייתה שנה דרמטית, בעיקר נוכח המלחמה הממשלתית במשקיעים. טבלת האזורים שהגיעו לצמרת ההשקעות של השנה החולפת, לפי מדד TheMarker–yad2, מעידה עד כמה הענף הזה מצריך התמקצעות מצד המשתתפים בו, השקעות אלה נהפכו למורכבות ולמסובכות יותר, ולא רק עקב מלכודות המיסוי. גם איכויות ההשקעה משתנות במהירות רבה, ודורשות ממשקיעים מקצועיות רבה מאשר בעבר. שיקולים כמו הסיכוי לרכוש דירות המשתתפות בפרויקטים של התחדשות עירונית, נהפכו לחלק חשוב מתהליך קבלת ההחלטות אצל משקיעים, במיוחד באזורי הביקוש, כאשר חלק ניכר מהמקומות שנכללים במדד שלנו נשאו תשואה מעלייה בשכר הדירה ועלייה בשווי הנכס, לא כולל הוצאות ואחזקה של הנכסים.

אשדוד הגיעה לשיעור תשואה כולל שחצה את 20%: מי שרכש דירת 2 חדרים בדצמבר 2015, זכה לתשואה ממוצעת של 4.4% ולעליית שווי של 16.7%, וביחד ל–21.1%. מחירי דירות במרכז אשדוד אינם זולים — 819 אלף שקל.

באזור הדרומי של אשקלון, שכולל את סביבת שכונות בן גוריון, ז'בוטינסקי, שקמים, ואזור בית החולים ברזילי, התשואה משכירות מגיעה אף היא ל–5.1%. אזור זה, שהדירות בנות 2 חדרים שבו היו ב–2015 שיאניות התשואה הכוללת שלנו (22.7%) היה סיפור הצלחה גם ב–2016. מי שרכש דירה קטנה בדצמבר 2015, נהנה מתשואה כוללת ממוצעת של 21.7%, בעיקר בזכות עליית מחיר שנתית של 16.6%, שהקנתה לו את המקום השני בטבלה. מחיר ממוצע של דירת 2 חדרים באזור בסוף 2016 נאמד ב–453 אלף שקל.
2962040355

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך