קבוצת "יאנג אשדוד" היא אלופת המדינה בקריקט

קבוצת "יאנג אשדוד"- זכתה בתואר אלופת המדינה בקריקט. אגב גם למקום השני בליגת העל הגיעה קבוצה נוספת מאשדוד- קבוצת נווה יהונתן. כך שהאלופה והסגנית הן מאשדוד. בקרוב תתקיים גם תחרות הקריקט של המכבייה, באשדוד. ששון בנימין נשיא מועדון "יאנג אשדוד" יהיה אמון גם על ניהול התחרויות בענף, במכבייה.
קבוצת "יאנג אשדוד" היא אלופת המדינה בקריקט

בעיר אשדוד יש שלוש קבוצות קריקט. שתיים מהן בליגת העל ואחת בליגה הלאומית.  קבוצת "יאנג אשדוד"-  זכתה בתואר אלופת המדינה. יאנג  אשדוד זכתה במקום הראשון בגביע המדינה ובמענק מעיריית אשדוד. במקום השני בתחרות ליגת העל הגיעה קבוצה נוספת מאשדוד- קבוצת נווה יהונתן-
קבוצה נוספת שמשחקת בליגה הלאומית היא קבוצת 'אשדוד A'- מנוהלת על ידי פליקס אביטן, יו"ר העמותה "אשדוד A" שחוסה גם על קבוצת נווה יהונתן.

ששון בינימין (60), נשוי+ 4 גדל וחי כל חייו בעיר אשדוד. בארבע השנים האחרונות עבר להתגורר בגן יבנה ומשמש כנשיא מועדון הקריקט של קבוצת "יאנג אשדוד" שזכתה במקום הראשון זו השנה השנייה ברציפות ובאליפות שלישית במספר בחמש השנים האחרונות. באשדוד משחקים קריקט עוד משנות ה- 60' והעיר נחשבת למרכז הקריקט בישראל.  אביו של בינימין- דוד, היה מאמן הקבוצה ושיחק במשך שנים ארוכות וששון הוא ממשיך דרכו.

היה בעברו בכלל שחקן כדורגל ב"הפועל אשדוד" בשנות ה- 70' והחיבור שלו לקריקט נוצר בעקבות אביו שהיה מאמן והוא זה שביקש ממנו לעזור, לתמוך, לקדם ולשמר את הקבוצה הקיימת. ביום יום ששון מנהל חברה בהרצליה, הוא נשיא המועדון והחברה שלו היא ה'ספונסרית' של הקבוצה מזה כחמש שנים במקביל לשיתוף פעולה מלא בין הקבוצה לרשות הספורט וראש העיר ד"ר יחיאל לסרי.
את הזכייה חגגו השחקנים במסעדת נמסטה, שם הונף הגביע בחגיגות האליפות.

"יאנג אשדוד" פועלת תחת רשות הספורט העירונית באשדוד, ששון בינימין נשיא המועדון וספונסר הקבוצה ומנהל הקבוצה אייבי ארנס.
את הציוד לצורך משחקי קריקט מייבא בינימין במיוחד מהודו או אנגליה, כיוון שלא ניתן להשיג בישראל את הציוד מלבד הביגוד.הרבה לפני שחשבו על כדורסל וכדורגל בגרסתם המודרנית, עוד בטרם הומצא משחק הבייסבול, ענף הקריקט כבר היה שוקק ופעיל… והוא עודנו שוקק ופעיל… תאמינו או לא- בעיר אשדוד שתארח גם את משחקי המכבייה בקיץ הקרוב

משחק הקריקט נחשב למשחק מאוד אלגנטי, משחקים בו בעיר אשדוד משעות הבוקר 10.00-17.00, לרוב בימי שישי/ שבת בפארק בן גוריון בעיר (ליד המשטרה ברובע ב'), יש קבוצות בוגרים- בני 18+, כמו כן ישנה קבוצת נוער שנפתחה לפני כשנה, בה מתאמנים כ- 20 בני נוער, בנים בלבד.

שחקני "יאנג אשדוד" מוכנים למשחק.
שחקני "יאנג אשדוד" מוכנים למשחק.

הקריקט הוא משחק קבוצתי המתנהל בין שתי קבוצות של אחד עשר שחקנים. זהו משחק עם מחבט וכדור, אשר משוחק במגרש מעגלי או אליפטי עם משטח מלבני באמצע. כמו בכל ספורט, כמעט, גם את שורשי משחק הקריקט אפשר למצוא הרבה שנים אחורה- תאמינו או לא- עדויות לקריקט נתגלו כבר ברומא העתיקה… אחד השחקנים הוא ראש הקבוצה, שמחליט מי יגיש, ואיך לסדר את השחקנים האחרים על המגרש. בפתיחת המשחק מתבצעת הטלת מטבע, בין שני הקפטנים, על מנת להחליט מי חובט ראשון.

בקרוב תתקיים תחרות המכבייה בישראל. בעיר אשדוד יתקיימו תחרויות של ענף הקריקט ויגיעו אל העיר אשדוד נבחרות מרחבי העולם- אוסטרליה, הודו, אנגליה ועוד. התחרות אמורה להתקיים ביולי 2017 בפארק בן גוריון ויסוקר ברמה הארצית כחלק מהמכבייה. ששון בינימין ינהל את תחום הקריקט במכבייה והתחרויות שיתקיימו באשדוד בשיתוף פעולה מלא עם רשות הספורט העירונית ותמיכתו של ראש העיר.
משה בוטרשווילי, המשנה לראש העיר והממונה על הספורט בעיריית אשדוד אמר: "אני מברך על הזכייה ושמח לתת במה לענפי ספורט טובים ושונים המשגשגים בעיר ומקווה שהתודעה תגדל והם יזכו ליותר אוהדים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך