10 כללי הזהב לרכישה בטוחה של דירות תמ"א 38

בעקבות מקרים חוזרים ונשנים בחודשים האחרונים בהם מספר יזמים ו/או גורמים המציגים את עצמם כיזמי נדל״ן לכאורה נעצרים ונחקרים בדבר מכירה של דירות בפרויקטים שאינם שייכים להם. מאת: ניר שמול – מנכ"ל חברת שניר טיפים ועצות כיצד לרכוש דירה מפרויקט בדרך הכי בטוחה
10 כללי הזהב לרכישה בטוחה של דירות תמ"א 38
ניר שמול- מנכל חברת שניר. צילום תומר פדר

1. בקשו/דרשו וקבלו לעיון את הסכמי התמ״א שנחתמו אל מול בעלי הקרקע משמע הדיירים הקיימים בבניין על מנת לראות האם אכן היזם מחזיק בהסכם אל מול בעלי הדירות ומהם תנאיו.

2. דפקו בדלתות הדיירים הקיימים בבניין ובדקו עימם האם אכן היזם האמור התקשר עימם בחוזה מחייב.

3. לא לקנות דירה בתמ"א בלי לקחת עורך דין מטעמכם הבקיא בתחום הנדל״ן עם עדיפות להתמחות ספציפית בהתחדשות עירונית.

4. בלא מעט מקרים ניתן ללמוד על אדם מעברו! כנסו לגוגל ובדקו תביעות משפטיות במידה וישנן , כתבות עיתונאיות וכו.

5. בקשו לקבל מהיזם רשימת ממליצים ודיירים מפרויקטים קודמים שלו ושוחחו איתם על מנת לתהות על קנקנו.

6. במקרים בהם מציעים לכם עסקה ״שנשמעת ״ טוב מדי מדי וזולה משמעותית ממחירי השוק בדקו ״בשבע עיניים ״ את העסקה ואת היזם מכיוון שבשוק של היום בישראל אין מציאות ועלות הקרקע והביצוע הגבוהים לא מאפשרים מחירי מכירה זולים במיוחד .

7. אין ספק שבפרויקטים שבהם ישנו ליווי בנקאי או התחייבות לחשבון עתידי שכזה ישנה בקרה נוספת של הבנק וסגירת כל הכספים בחשבון ליווי יעודי לאותו הפרויקט . עד פתיחת החשבון ליזם אסור על פי חוק המכר לגבות יותר מ 7 אחוז ! דרשו שגם סכום זה יהיה בנאמנות עד לפתיחת החשבון בפועל וקבלת פנקס שוברים מהבנק המלווה.

8. במידה ואין בנק מלווה בפרויקט והיזם בונה את הפרויקט מהון עצמי שלו אל תעבירו שום סכום של כסף לפני רישום הערת אזהרה בנכס . עד הרישום בפועל הכסף יהיה בנאמנות אצל עורך הדין .

9. גשו לעירייה ובדקו את מצב התוכנית של הבניין / פרויקט והאם הוגשה בקשה להיתר בנייה ומה הצפי לאישורה .

10. יש לבדוק אם זכויות היזם לפי הסכם התמ"א שנחתם עם הדיירים נרשמו בפנקס הבתים המשותפים או במינהל מקרקעי ישראל.

הכותב הוא ניר שמול – מנכ"ל חברת שניר המתמחה בשיווק פרויקטים בתחום נדל"ן מסחרי ומגורים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך