"נשתק את הכבישים, נוכיח שבמדינה הזו מבינים רק בכח"

אחרי ההפגנות וחסימת הכבישים אמש, הדעות במגזר החרדי חלוקות, אך הפלג הקיצוני מבטיח להמשיך להפגין עד שישיגו את מבוקשם
"נשתק את הכבישים, נוכיח שבמדינה הזו מבינים רק בכח"

מאות בני אדם בהם בחורי ישיבה ואברכים המזוהים עם "הפלג הירושלמי" ו"העדה החרדית" אמש בשורה של מוקדים ברחבי הארץ וביניהם צומת אשדוד ויבנה, זאת כמחאה על מעצרו של בחור הישיבה אברהם שטרן, תלמיד ישיבת קמניץ בירושלים שנעצר בעקבות שלא התייצב כנדרש בלשכת הגיוס.

סמוך לשעה 20:30 החלו מפגינים לחסום את כביש 4 במספר מוקדים. עשרות מפגינים ירדו לכביש והוא נחסם לפרקים. בעקבות ההפגנה, מורגשים באזור עומסי תנועה. מוקדם יותר, בצעד חריג ולזמן מוגבל, אישרה המשטרה למפגינים לקיים את ההפגנה בסמוך לכביש 4.

הדעות במגזר סביב ההפגנות הללו חלוקות "אנחנו הוכחנו שרק כוח מבינים במדינה הזאת" אומר תלמיד ישיבה מ"הפלג הקיצוני החרדי ירושלמי" בשיחה עם אתר "כיכר השבת". "אם לא תהיה ברירה נשתק את הכבישים גם בימים הקרובים. התקווה היא שיבינו שם למעלה את המסר וישחררו את הבחור; הוא פעל על פי דעת רבותיו ואין כל הצדקה להשאיר אותו במעצר רק בגלל ששמע לדעת תורה".

מנגד, רבים אחרים טוענים כי מדובר בחילול השם. "עד שנהיה שקט מההפגנות והיחס לציבור החרדי השתפר, כעת שוב כולנו מוכתמים בגלל התנהגות של מספר מופרעים. מי שלא רוצה להתייצב שייקח על עצמו את האחריות, אבל שלא יכניס את כל עולם התורה לסכנה. ברוך השם גדולי ראשי הישיבות מצאו פתרון לכל הבעיות ואם כמה לא מסכימים לזה – לא הוגן שכולנו נסבול".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך