טור בזיג זג

אחד הדברים החשובים ביותר בזוגיות, הוא תיאום ציפיות ותכנון העתיד הקרוב והרחוק. כבר כתבתי בעבר על הנושא, ותמיד חשוב לחזור ולחזק אותו מנקודות מבט נוספות ובהקשרים אחרים, כי תיאום ציפיות צריך לעשות כל הזמן. אבל למה בחרתי לחזור על "תיאום הציפיות" דווקא עכשיו?

תיאום ציפיות ותכנון

אחד הדברים החשובים ביותר בזוגיות, הוא תיאום ציפיות ותכנון העתיד הקרוב והרחוק. כבר כתבתי בעבר על הנושא, ותמיד חשוב לחזור ולחזק אותו מנקודות מבט נוספות ובהקשרים אחרים, כי תיאום ציפיות צריך לעשות כל הזמן. אבל למה בחרתי לחזור על "תיאום הציפיות" דווקא עכשיו?

הסיבה היא פשוטה. התקופה שלפני פסח עמוסה במטלות, בלחצים ובהתארגנות שמצריכה לעשות סדר וניקיון, לא רק בבית אלא גם בַּציפיות שיש לכל אחד מבני הזוג. תכנון משותף לקראת ה"מרתון" שמתחיל, הוא הכרחי כדי למנוע מריבות וכדי להגיע לשולחן הסדר בנחת ובנעימים.

רוב הזוגות אינם טורחים לעשות "בדיקת ציפיות תקופתית". לא בגלל שהם לא רוצים, אלא בגלל שזה לא באמת יושב בסדר העדיפויות או במודעות שלהם, כשיש כל כך הרבה דאגות אחרות. אני רק אזכיר למי ששכח, שאת רוב הדאגות ניתן לפתור על ידי תיאום ציפיות ותכנון מראש. חלק גדול מהבעיות יכול לקבל מענה אם כל אחד יבין מה הצורך של השני, מה הציפייה של כל אחד, מהם הקשיים שיש לשני הצדדים, מהי חלוקת התפקידים שכל אחד מוכן לקחת על עצמו כדי לסייע ולהקל על העומס. המטרה היא ליישר קו ולהגיע להחלטות מתוך הבנה והסכמה.

אם צד אחד מרגיש שהעול העיקרי מוטל עליו, מבלי שהצד השני מסייע, זה הזמן לתאם ציפיות. אם אתם מרגישים שחיקה, שגורמת לויכוחים ומריבות בנוגע למשימות השונות, זה הזמן לעשות תיאום ציפיות. אם מזמן לא ישבתם לבדוק ולרענן את חלוקת התפקידים, לאור השינויים שחלים בחיים הדינאמיים, זה בדיוק הזמן הנכון.

אחרי שכל אחד מכם יישב עם דף ועט ויכתוב מהן הציפיות שלו, הצרכים שלו והקשיים שלו, שבו יחד ותבחנו את הנקודות המשותפות ואת אי-ההסכמות, ותנסו למצוא פשרה שמתאימה לשניכם. מה אפשרי ומה לא, ואיפה אתם מוכנים להיפגש באמצע. תיאום ציפיות עוזר להבין זה את זו, לצמצם מריבות, ומאפשר פתיחוּת ודיון על מה שהכי חשוב לכם. חיזוק הזוגיות שלכם.

ובנימה אישית. אתם בטח לא סופרים, אבל אני כן, ובהתרגשות אני שמחה לציין שזהו טור מספר 50 שאני כותבת לכם. במשך שנה השתדלתי להעלות סוגיות מהשטח, אותן אני פוגשת בחדר האימון שלי, וכן סיטואציות זוגיוֹת יומיומיות המוכרות לכולנו.

ואם בתיאום ציפיות ותכנון העתיד עסקינן, אשמח לקבל מכם שאלות על זוגיות או יצירת זוגיות (רווקים/גרושים/אלמנים), כדי שאוכל לתת לכם עוד ערך, עוד מענה לצרכים שלכם, ועוד כלים להתמודד. אני מזמינה אתכם לכתוב לי למייל או ב- SMS כל שאלה שתרצו לקבל עליה מענה בטורים הבאים (חיסיון מלא מובטח).

בהזדמנות זו, לכבוד טור "היובל", אני מבקשת להודות מכל הלב לשי מלול ולצוות "המגזין", לכל הקוראים שמגיבים, מפרגנים ופונים, ולכל המתאמנים היקרים שלי שנותנים לי השראה וסיבה טובה להמשיך במה שאני כל כך אוהבת.

שלכם, ריקי

לתגובות, שאלות, והתייעצות

riki.coach@gmail.com

054-5919824

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך