3 מיתוסים על התפתחות תינוקות שאסור לכם להאמין בהם

קבלו עדכון: זחילה היא לא השלב הכי חשוב בהתפתחות, מותר להשכיב גם תינוקות קטנים על הבטן ובנות לא בהכרח מתפתחות מהר יותר מבנים. לא מפסיקים לשמוע את המיתוסים האלה ומתחילים להאמין בהם בעצמכם? הגיע הזמן שתדעו את האמת
3 מיתוסים על התפתחות תינוקות שאסור לכם להאמין בהם

מיתוסים הם ככל הנראה חלק בלתי נפרד מהורות. כל הורה רוצה להיות בטוח שהוא עושה עבודה מושלמת עם התינוק, אז אין פלא שכולנו מחפשים אחר חיזוקים מהסביבה הקרובה והרחוקה. אם מוסיפים לכל זה את עודף המידע באינטרנט ואת רמת האמינות הנמוכה של הרשתות החברתיות, מתגלה תשתית מטרידה של דיסאינפורמציה.

הפתרון הוא לעקוב אחר הנחיות רפואיות ולא להיבהל מכל מיתוס לא מוכח על התפתחות תינוקות וילדים. הנה למשל 3 מיתוסים שאסור לכם להאמין בהם:

  1. זחילה היא החשובה ביותר בהתפתחות

כל שלב התפתחותי בנוי על השלב שקודם לו. התינוק מתפתח בצורה הדרגתית, לכן הוא לא יכול לשיר לפני שהוא לומד לדבר ובגלל זה הוא חייב לזחול לפני שהוא הולך. עם זאת, המיתוס הנפוץ הוא שזחילה היא השלב החשוב ביותר בהתפתחות, אך האמת כמובן שונה. זחילה היא לא השלב הכי חשוב בהתפתחות ובכל שלב התינוק אמור לרכוש מיומנויות חיוניות. במידה וזה לא המצב והתינוק מדלג משום מה על שלב מסוים, אפשר לעזור לו לרכוש את המיומנות באופן עצמאי, בעזרת הדרכה מותאמת אישית ולאחר התייעצות עם אנשי מקצוע.

  1. אסור להשכיב על הבטן

שהייה על הבטן חשובה עבור התינוק כי היא עוזרת לו לפתח את שרירי הגב, את עמוד השדרה ואת הטונוס. משרד הבריאות ממליץ להימנע מהשכבת תינוקות עד גיל חצי שנה על הבטן רק בזמן שינה, אבל אין שום סיבה שתימנעו מזה גם בשגרה. מומלץ לנצל את הזמן שהתינוק ער על מנת לתרגל איתו את השכיבה על הבטן. עשו זאת תוך כדי שאתם משגיחים על המתרחש וזכרו שהסכנה העיקרית היא מפני חנק עצמי. כמו כן, מומלץ להשכיב את התינוק על הבטן כבר מגיל 3 שבועות ולמספר דקות מדי יום ככל שהוא גדל.

  1. בנות מתפתחות מהר יותר מבנים

אז האם באמת בנות מתפתחות יותר מהר מבנים ומה כל זה אומר על האנושות? המיתוס הזה נובע מכך שהמוח הנקבי עובד בצורה שונה מהמוח הזכרי, אבל בפועל ניתן למצוא גם בנים וגם בנות שסובלים מאיחורים וקשיים בהתפתחות. בנות לא תמיד מתפתחות מהר יותר מבנים וכל תינוק הוא עולם ומלואו. התפקיד שלכם בתור הורים הוא לעקוב אחר קצב ההתפתחות ולא להתבייש להתייעץ עם אנשי מקצוע. במצב שבו אתם מזהים קושי התפתחותי מסוים, מומלץ גם להגיע להכוונה מקצועית. כך ניתן לבחון את הילד ולהתאים עבורו תכנית אישית לתרגול ביתי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך