הכל לטובה!

לפני 7 שנים בערך הייתי בדרכי הביתה, הראש טרוד בדאגות, השכל והלב תרים אחר תשובות במקביל, השכל מושך להיגיון, הלב מושך לרגש, ושניהם על גבול קצה היכולת שלהם, או כך לפחות זה הרגיש, ריקנות בלתי נסבלת בכל נימי גופי ונשמתי. עמדתי ברמזור כשאני מקשיבה לדיסק של שיעור תורה שנתנו לי מעט זמן קודם לכן. הדיסק רץ וחוזר על עצמו מספר ימים מיטל על / מאת מיטל בוארון
אישה קוראת

לפני 7 שנים בערך הייתי בדרכי הביתה, הראש טרוד בדאגות, השכל והלב תרים אחר תשובות במקביל, השכל מושך להיגיון, הלב מושך לרגש, ושניהם על גבול קצה היכולת שלהם, או כך לפחות זה הרגיש, ריקנות בלתי נסבלת בכל נימי גופי ונשמתי. עמדתי ברמזור כשאני מקשיבה לדיסק של שיעור תורה שנתנו לי מעט זמן קודם לכן. הדיסק רץ וחוזר על עצמו מספר ימים, אמנם שמעתי אבל לא ממש הקשבתי. המחשבות שלי היו חזקות יותר מכל קול אודיו אחר. בעודי ממתינה לאור ירוק, משפט אחד מהשיעור המתנגן הצליח להתגנב לאוזניי: "אם אתה יודע שיש בורא לעולם ושהוא אוהב אותך, מה אתה דואג?". נשענתי אחורנית, הגוף המכווץ הפך רפוי ברגע וחיוך עלה על שפתיי… היה נראה כאילו במשפט אחד סידרו אצלי בראש דברים ששנים של ניסיונות לא הצליחו לסדר. הלכתי עם המשפט הזה שנים רבות, אך לא באמת הצלחתי ליישם ולהפנים מה עומד מאחוריו. לימים התחתנתי, הבאתי ילד לעולם והתגרשתי. מי שמכיר אותי יודע שזו הייתה תקופה לא פשוטה בלשון המעטה, האשמתי את כל העולם, תליתי את האשמה על כל בשר ודם שלקח איזשהו חלק בגירושין האלה.. עדיין לא השכלתי להבין שהשם הוא זה שמניע את הכל. חשבתי שהבנתי את המשפט הזה, שמהדהד בראשי, אך לא, עדיין לא.

אז אם אני יודעת שיש בורא לעולם, ולא רק זה, הוא אבא שלי והוא אוהב אותי ממש כאילו הייתי בתו היחידה, הכל ממנו, הכל שלו, הוא שולט בעולם, כל הכסף שקיים שייך לו, כל הנכסים, כל הילדים, כל דבר ודבר בעולם הזה – שלו, האם יש לי סיבה לדאגה? אנשים שואלים אותי איך את יכולה להגיד שמה שקורה לי זה הכי טוב בשבילי, אם מה שקרה לי זה דבר רע? אתן לכם דוגמא: אבא רואה את הבן שלו הולך בדרך לא טובה, עושה מעשים שאינם ראויים, למשל מסתובב עם ילדים שגונבים או מנבל את הפה, זוהי אינה הדרך שהוא חינך אותו ללכת לפיה. מה יעשה? הוא יעניש אותו וינסה להוליך אותו בדרך שהכי טובה לו. הילד לא מבין למה אבא שלו מעניש אותו, הוא חושב שמה שהוא עושה זה הכי טוב. מה שהוא לא מבין זה שאבא שלו אוהב אותו ורוצה שיהיה לו טוב, ולכן לעיתים הוא נאלץ להעמיד אותו במקומו, כדי שבסופו של דבר יהיה לו את הכי טוב שבעולם! אז יבוא יום והילד עוד יודה לאבא שלו. כנ"ל לגבינו, יבוא יום ואנחנו נבין למה בדיוק הדבר ה"רע" שקרה לנו, קרה לטובתנו. יבוא יום ונגיד: "איזה מזל שזה קרה לי! אחרת לא הייתי מגיע לאן שהגעתי". האמן לי, אחי, השם רוצה את הכי טוב בשבילך, כי הוא כל כולו טוב גמור, תסמוך עליו, הוא יצר אותך, הוא יודע מה הכי טוב בשבילך.

כמה פעמים כאבתם ובכיתם על זוגיות שהסתיימה ובסופו של דבר, כשכבר מצאתם מישהו אחר, מתאים יותר, אמרתם: "איזה מזל שזה נגמר… אחרת הייתי סובל כל החיים במקום להיות עם זה שבאמת מתאים לי". או שפיטרו אתכם ממקום עבודתכם, כעסתם, רטנתם והתלוננתם ובסופו של דבר מצאתם עבודה טובה יותר? כשאומרים הכל לטובה – מתכוונים לזה בדיוק, אתה יכול לתת לזמן להוכיח לך שמה שקרה לך קרה לטובתך ואתה יכול באמת להאמין שיש בורא לעולם, שהוא טוב גמור, שהוא אבא שלך והוא אוהב אותך, אז תפסיק לדאוג, תישען אחורה, שב בנוח ותן לו לפתור לך את כל הבעיות.

כשנחשפתי לראשונה לרב יגאל כהן, שבזכותו חזרתי בתשובה מאהבה, לא האמנתי שמילים יכולות כ"כ לגעת. הרב יגאל הצליח לשחרר אצלי בראש ובלב דברים שהיו תקועים במשך שנים. התשובה גרמה לי להסתכל על העולם באופן חיובי, להסתכל על כל אדם ואדם כבנו של הבורא, הבנתי שאני לא יותר טובה מאף אדם עלי אדמות ולא משנה אם הוא מנכ"ל בחברת הייטק שמגלגל מיליונים או מקבץ נדבות ברחוב. הבנתי שכל אדם שמעצבן אותי או פוגע בי, הוא רק מקל בידיו של השם, ושזה קרה רק כדי לכפר על עוון כלשהו או כדי לעזור לי לתקן את המידות שלי ולהוביל אותי למקום טוב יותר. כשמסתכלים ככה על החיים, מתחילים לקבל הכל באהבה, אתה הופך להיות אדם שמח יותר, בריא יותר, שליו יותר.

אז האם הכל לטובה? תלוי בך, תבחר לראות את הדברים כך, וכך יהיה! הרי יש לך אבא שכל כולו טוב ומטיב, אחי, אז מה אתה דואג?

הנכם מוזמנים להרצאה מיוחדת מפי הרה"ג יגאל כהן שליט"א שתתקיים אי"ה בחוה"מ סוכות – 20/10 בשעה 19:30 בבית הכנסת החיד"א (יצחק הנשיא 22, רובע ג'), כניסה חופשית לגברים ונשים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך