נער ונערה נפצעו לאחר שהתנגשו בחוזקה עם אופניים חשמליים ברכב

שירן ברכה ואביאל ביטון מאשדוד נפצעו לאחר שהתנגשו עם אופניים חשמליים בחוזקה ברכב, הם החלו את שנה"ל החדשה בביה"ס של מחלקת ילדים ביה"ח קפלן, הצוות הרפואי במחלקת ילדים, בית החולים קפלן: "בתקופה האחרונה חלה עליה במעורבות בני נוער בתאונות עם אופניים חשמליים"

שירן ברכה (13) ואביאל ביטון (15), שניהם תושבי אשדוד, הובהלו בשבוע החולף, בשעת לילה מאוחרת, לחדר מיון בבית החולים קפלן, בניהולו של ד"ר אורי בלה, לאחר שהתנגשו בעוצמה חזקה בעת רכיבה על אופניים חשמליים ברכב חונה ונפצעו בפלג גופם העליון. הם עברו טיפול ראשוני ובדיקות הדמיה מקיפות. ביום הראשון ללימודים, בעת שחבריהם החלו את יומם הראשון בבית הספר, הם החלו ללמוד בין הבדיקות והטיפולים הרפואיים בביה"ס המיוחד שנפתח בבית החולים, ובו צוות חינוכי שמטרתו להעניק תמיכה לימודית לילדים המאושפזים.

שירן ברכה (13), שהייתה אמורה להתחיל את לימודיה בכיתה ח' בביה"ס מקיף ז' באשדוד, סיפרה כי אביאל (15), תלמיד כיתה ט' בביה"ס מקיף ו', החזיר לה את האופניים והיא הסיעה אותו לביתו. "נסענו על הכביש ובלי לשים לב התנגשנו ברכב חונה בחוזקה באזור ו' ליד בריכת בית לברון. עפנו לכיוון השמשה האחורית של הרכב והיא התנפצה והרסיסים עפו עלינו", היא סיפרה. אביאל, שהורכב על הכידון הקדמי של האופניים, חטף את רסיסי הזכוכית לפניו ונחבל.

שירן ואביאל הכינו יום קודם לכן את הילקוטים, המחברות והספרים לקראת יומם הראשון בבית הספר. "הכל כבר היה מוכן וזה מבאס לא להיות בבית הספר עם החברים והחברות", אמרה שירן. "יועצת בית הספר התקשרה כבר לשאול לשלומי לאחר שעודכנו על התאונה וגם החברות התקשרו לאחל רפואה שלמה. אנחנו רוצים להודות בחום לצוות הרפואי בקפלן על הטיפול הרפואי המסור והאכפתי".

ד"ר אביעד נחמני, רופא במחלקת ילדים קפלן, שמטפל בנער והנערה הפצועים, אמר כי שירן נחתכה בשתי אמות ידיה חתכים עמוקים מרסיסי הזכוכית שנתפרו מיד עם הגעתה לחדר המיון ונערכה בדיקה בהרדמה מקומית שעצבי היד במצב תקין. בהמשך ייערך מעקב של רופאי כירורגיית כף היד בקפלן ויוסרו התפרים. אביאל, שישב בקדמת האופניים, נחבל בפניו ובשיניו ועבר סדרת בדיקות ע"י מומחים מתחום פה ולסת, אף אוזן וגרון ועיניים. במהלך בדיקות ההדמיה נמצאו שברים קטנים בעצם הלסת העליונה ובעצם האף. הוא נמצא בהשגחה צמודה בשל החבלה בפנים, ויכול ויצטרך לעבור ניתוח לתיקון השבר בהמשך. "אנו עדים לאחרונה לעלייה במספר בני הנוער שנפצעו בתאונות דרכים עם אופניים חשמליים, שמהווים סכנה ממשית, והם מגיעים לטיפול בחדר מיון ילדים קפלן", אומר ד"ר נחמני.

כמו ילדים מאושפזים אחרים, גם שירן ואביאל מסתייעים במהלך שהותם בבניין הילדים החדש במשך מספר ימים בצוות המורים בבית הספר של חטיבת הילדים בבית החולים קפלן במהלך האשפוז. צוות ביה"ס כולל מורים לחינוך מיוחד, מורים מתחומי דעת שונים, ותרפיסטיות. מנהלת בית הספר, אסנת שגב, אמרה כי בית הספר דואג להשלמת חומר לימודי לילדים המאושפזים, כמו שירן ואביאל, בשיתוף ובתאום עם הנהלת ביה"ס והמחנכת. "כל ילד שמעוניין מקבל תמיכה לימודית, ועבור ילדים המתאשפזים לתקופה ארוכה יותר נבנית תכנית לימודית אישית", היא מוסיפה. "בבית הספר מתקיימות כל בוקר קבוצות למידה שמטרתן להעשיר את עולם הילדים בידע. הלימוד הוא חווייתי, מהנה, וכמובן בקבוצות קטנות, בתחומי המחשב, האמנות, מדעים, העשרה לשונית, טיפול בבעלי החיים, הכרות עם תרבויות ומקומות אחרים". צוות המורים הכין מהלכי שיעור מיוחדים לסיום החופשה והחזרה לביה"ס גם לילדים מכל הגילאים שעוסקת במידה רבה בפן הרגשי של החזרה ללימודים דרך אמצעים אמנותיים ויצירה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך