להפסיק עסקאות החלפת שבויים

די עם עסקאות מחבלים . לחכם סידי אין כלום נגד (ולא הרבה בעד) בסיפור גלעד שליט, שבסופו של דבר עם כל הכאב על 5 שנות השבי שלו, הרים ידיים ומסר את עצמו ונשקו. זה כבר סיפור אחר לגמרי, שיש מי שיסכים ומי שלא עם כותב שורות אלה, מה שכן, צריך להפסיק עם החלפת שבוי של צה"ל (ושלא יקרה יותר) עם מחבלים עם דם על הידיים או אלה ששלחו אותם להרוג
רגב וכחלון כמו שמצאתם כסף לקריית שמונה תמצאו לאשדוד

חכם סידי רוצה לשאול אתכם שאלה אחת קטנה. מי לדעתכם אמר את הדברים הבאים: "ישראל זו אדמה שלנו, מתי שאנחנו רוצים – אנחנו נכנסים. עם כל הכבוד, זו אדמה שלנו".

לא, לא מדובר בנציג של דוברות מדינת ישראל, או ציוני אחר. גם לא מדובר בעולה חדש שמתכונן לרדת מהמטוס לאדמת המדינה הקדושה. אפילו לא תושב חוזר שמחליט שאין כמו ישראל. התייאשתם? אז בשביל זה בדיוק החכם נמצא פה.
מי שאמר את הדברים הוא המחבל הפלסטיני, קואריק הנדאוי (27), שנשפט לשש שנות מאסר בכלא הישראלי, לאחר שהורשע בעבירות של התארגנות בלתי חוקית והחזקת נשק. במסגרת העסקה להחזרתו של החייל הישראלי גלעד שליט משבי חמאס ברצועת עזה, הוא שוחרר.
כן כן, את זה אמר מחבל, מחבל אשר נשפט למאסר ולאחר העסקה נאסר עליו להיכנס לארץ. אז מה אם נאסר. הוא נתפס באתר בנייה ברעננה ואת המשפט בפתיחה הוא אמר לשוטרים שתפסו אותו.

מה החכם למד מכך. שני דברים. האחד, כל מה שאומרים לכם על כך שמי שמשוחרר בעסקת מחבלים, לא ידרוך יותר על אדמת ישראל, הוא קישקוש מקושקש. אף אחד לא בודק ואף אחד לא יבדוק. רק לאחר שיקרה משהו (למזלנו פה לא קרה), אז מישהו יבדוק ויאשים מישהו אחר. בינתיים המחיר ייגבה. זה מלמד על הקלות הבלתי נתפסת שניתן להיכנס לארץ וזה כולל מחבלים. מדינת ישראל שמעכבת כבר יותר משבוע אישה עם ילדה מחוץ לארץ בגלל סיבות שונות ומשונות, לא בודקת ולא מונעת ממחבל. שוב, ממחבל להיכנס לארץ.
תחשבו, ילדים קטנים נמצאים לא רחוק מהאתר הזה, או מכל אתר אחר בארץ ואיש לא יודע שבין הפועלים, במקרה הזה ברעננה, במקרה אחר, זה יכול להיות באשדוד או בכל מקום, נמצא מחבל. מחבל עם דם על הידיים. למה שזה ימנע ממנו לעשות זאת שוב?

זה מביא את חכם סידי לתובנה השנייה. די עם עסקאות מחבלים. אין לי כלום נגד (ולא הרבה בעד) לסיפור גלעד שליט, שבסופו של דבר עם כל הכאב על 5 שנות השבי שלו, הרים ידיים ומסר את עצמו ונשקו. אבל זה כבר סיפור אחר לגמרי, שיש מי שיסכים ומי שלא עם חכם סידי. צריך להפסיק עם החלפת שבוי של צה"ל (ושלא יקרה יותר) עם מחבלים עם דם על הידיים או אלה ששלחו אותם להרוג.

מעבר לעבודה שזה לא גורם למחבלים ששוחררו לחזור בהם לחיים הרגילים, כמו המחבל עם הציטוט בפתיחת הטור (שלא שווה שחכם סידי יתאמץ ויוציא אנרגיה להגות את שמו), זה משאיר להם פתח שגם אם יעשו משהו, מחר ישחררו אותם. אסור שזה יקרה. דם ההרוגים זועק מהאדמה.

תראו מה קורה עם ארה"ב. בארה"ב אין מו"מ עם מחבלים להחלפת שבויים או עסקת מחבלים. כל חייל שנתפס מצבא ארה"ב לא מתנהל עליו מו"מ. מה זה גרם? שמחבלים מפסיקים לנסות לתפוס חיילים אמריקאים. למה זה גורם אצלנו? לנסות לחטוף עוד חייל. כי שונאינו הבינו, נחטוף חייל נקבל עליו 1027 חיילים ויותר (ראו עסקת שליט).

תעשו גוגל קצר. תכתבו בו, "מחבל ששוחרר", לא יותר ותראו איך תדהמו. אתם תראו כמה מחבלים ששוחררו בכל מיני עסקאות מחבלים, חזרו לפגוע או לנסות לפגוע. אתם פשוט תהיו בהלם. נכון אלה חיי חייל, אבל ויש אבל.
חכם סידי הוא לא פראייר הוא חכם הרי, הוא יודע שעכשיו חלק מכם אומר, ואם זה היה בנו (אז חס וחלילה קודם כל) נראה איך היה החכם נוהג. אז מאחר והחכם איש ישר, אז לא יודע איך הייתי נוהג. אבל אם זה היה חלק מהנורמה, לא לשחרר מחבלים, אז היה ברור גם לחכם, שזה המצב. בינתיים מה קורה? משחררים עבור חייל אלף ויותר מחבלים, נניח ורק מחציתם חוזר לטרור (נניח, אמרתי נניח. ברור שיותר), כמה אנשים ייפגעו שלא לומר ימותו בגלל העסקה הזו. זה שווה?

חכם סידי מציע מזמן עונש מוות למחבלים. אבל השלטון שלנו מפחד מסיבותיו שלא לעשות זאת. את חכם סידי לא תצליחו לשכנע שיש הצדקה לא להרוג מחבל שהורג אנשים רק כי הם יהודים. אבל חכם סידי מציע נוסחה פשוטה, אם יוציאו להורג מחבלים אז לא יהיו מחבלים לעסקאות מחבלים. פשוט לא? לא רק פשוט, גם צודק. מחבל שהרג את משפחת פוגל, את הילדה הלל יפה אריאל, אסור לא להיות בכלל משוחרר. אפשר לשחרר אותו מצידו של חכם סידי רק… לעולם הבא עם או בלי 70 בתולות….
חכם סידי הוא איש ריאלי (עם נפש פואטית), הכל צריך להיות מגובה במספרים. הנה מספרים על פי אתר "אלמגור" ארגון נפגעי הטרור: "בין השנים 1993–1999 שוחררו 6,912 מחבלים. במחקר הראשוני בלבד נודע ל"אלמגור" על 854 מחבלים משוחררים שנעצרו על פעילות רצחנית. אך מדובר במספרים גדולים בהרבה ממה שמוצג במקורות הציבוריים. לפי ההערכות שהציג היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אליקים רובינשטיין, סה"כ 80% מהמחבלים ששוחררו עד היום חזרו בצורה זו או אחרת, אם בפיקוד, הדרכה או הרג ישיר, למעגל הטרור".
הבנתם? אתם הבנתם? אז לפני שתהיה ידיעה נוספת על מחבל ששוחרר והרג, צריך לחוקק חוק רציני. לא חוק שחוקקה בכנסת ה-2014, לפיה במקרים של "רצח בנסיבות חריגות בחומרתן". לפי לשון החוק (כבר ימצאו הרוצחים עורך דין, שלא מאוהבי ישראל, שיקבע שזה לא רצח חריג). חוק שיקבע כי כל מי שהיה מעורב בניסיון רצח על רקע לאומני או שלח מחבל כזה, לא ישוחרר לנצח מהכלא בשום עסקת מחבלים. זה המינימום שמצופה מנבחרנו. אבל כמה אפשר כבר לצפות מהם, הרי הם מאובטחים. הם לא יפגשו מחבל ברחוב או באתר בנייה או בגן משחקים.
אבל בנינו, מדינה ששופטת את בניה, את חייליה על הרג מחבלים, בוודאי לא תתפנה למחבל באתר בנייה…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך