צפו: הסוף להתחמקויות, שוטרים יצוידו במצלמות גוף

משטרת ישראל מצטיידת במצלמות גוף לשוטרים – פרויקט מצלמות גוף יוצא לדרך

השר ארדן: פרויקט מצלמות הגוף הינו פורץ דרך ברמה העולמית כיוון שאין שום משטרה לאומית שציידה את כל שוטרי השטח שלה במצלמות המתעדות את פעילותם.אני בטוח שהפרוייקט יגביר את אמון הציבור במשטרה והוא גם ימתן את התנהגות השוטרים וגם ישפיע על יחס האזרחים לשוטרים ברחוב.כך קרה בכל עיר בה הופעל הפרוייקט.במדינה כה רב תרבותית כמו שלנו יש לאמון הציבור במשטרה חשיבות אדירה והשפעה על הלכידות והחוסן החברתי*.״

מפכ"ל המשטרה: פרוייקט השוטר המצלם הוא קודם לכל דבר אחר, חלק מתפיסת המניעה המצבית. במקרה זה זו מניעה מצבית הדדית : שוטר מרוסן ואזרח מרוסן.
עד כה כולם צילמו את השוטר והוא היחיד שלא צילם. כל סרט וידאו שעלה לרשת, הציג כל סרט אפשרי, חוץ מאת ה"סרט" שהשוטר ראה כאשר הפעיל את סמכות השיטור. כדי לבחון את התנהגות השוטר, זה הסרט היחיד הרלוונטי!

כחלק מתוכנית האמו"ן לראשונה אנחנו פונים ישירות לציבור בשיטת ההיוועצות לגבי נוהל משטרתי, זאת בשל הקשר ההדוק שלו לממשק עם האזרח ואמון הציבור. המשטרה אימצה כלי טכנולוגי של חברת סטארט אפ ישראלית שמאפשר לכל אזרח יכולת לחוות את דעתו בטקסט חופשי ולמערכת יש יכולת להתיך את ההתייחסות לתובנות ממוקדות. זה לא סקר. סקרים תמיד היו. זו היוועצות. כל התובנות משטרת ישראל מצטיידת במצלמות גוף לשוטרים – פרויקט מצלמות גוף יוצא לדרך

משטרת ישראל השלימה בימים אלה את הליך ההטמעה וההכשרה של פרויקט מצלמות גוף בארגון אותו יזמו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, ומפכ״ל המשטרה רנ״צ רוני אלשיך. החל מהיום – שוטרים יישאו על מדיהם מצלמה, ויוכלו לתעד את הפעילות שלהם ככל שצריך על פי הנוהל שגובש במשטרה. פרוייקט זה הוא עוד נדבך לשירות לאזרח ומשתלב בתוכנית אמו"ן של המפכ"ל לעודד מניעה מצבית ומהווה חלק מהתעצמותה הטכנולוגית והשירותית של המשטרה למען הציבור בשקיפות. מדובר בניסוי שמתחיל ב-5 יחידות משטרה ולאחר מכן יתרחב לכל רחבי הארץ.

המשרד לביטחון הפנים כבר תקצב 40 מיליון ש״חח לתשתיות מיחשוב לפרוייקט והציוד לפעילות.

לראשונה – זהו בפרויקט ראשון מסוגו בארץ, היוצא אל הפועל בתום עבודת מטה מורכבת שנערכה באגף המבצעים במהלך השנה האחרונה, אשר בחנה וקידמה את הפרויקט, בין היתר גם בהיבטים הבאים:
• ליווי מחקרי ולימוד התהליך בארגוני משטרה אחרים בעולם
• אפיון מצלמות ויציאה למכרז ורכש ראשוני
• השימוש במצלמות גוף נבחן גם בהיבטים משפטיים
• כתיבת נהלים והנחיות
• הקמת תשתית טכנולוגית בראיה עתידית לפריקת חומרי תיעוד ואחסונם
• שמירה על שרשרת ראייתית ומידור הנגישות והשימוש עפ"י הצורך
• פיתוח הדרכה והכשרה מקצועית לשוטרים

בתוך כך, הפיילוט יחל בשלב ראשון בקרב שוטרי הסיור והתנועה במספר תחנות נבחרות, אשר נבחרו לבחינת הפיילוט, בהתאם למאפייני התחנה אל מול היקף אוכלוסייה, תקינת שוטרים וניידות, מאפייני פשיעה ואירועי מוקד אליהם משוגרים הניידות.

התחנות שנבחרו על פי פרמטרים אלה לביצוע הפיילוט הן: בתחומי גזרה של מרחב איילון, תחנות זבולון, פ"ת, באר שבע וביח' תנועה במרחב הדרומי, כאשר הפיילוט יתרחב בהתאם לתכנית המבצעית והאפקטיביות הנבחנת.

במסגרת תכנית האמו"ן (אסטרטגיית מניעה ומיקוד ניהולי) שמוביל מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, ששמה את השירות לאזרח הנורמטיבי במיקוד, יצאנו במהלך ייחודי נוסף במהלך פרויקט זה, במסגרתו יוצאת המשטרה להיוועצות עם הציבור, בדבר אופן הפעלת המצלמות.

לשם כך, פותח אתר ייעודי המונגש לציבור ברשת וחושף בפניו כבר בתחילת הפיילוט, את נוהל ההפעלה המשטרתי, על מנת לשמע את דעתו ולבחון שיפורים בנוהל, כחלק מהגברת השקיפות וחיזוק אמון הציבור במשטרת ישראל

המשטרה פונה בזאת לכל אזרחי ישראל אשר רוצים להשפיע: בלינק הבא תוכלו זה לקחת חלק בתהליך קבלת ההחלטות שלנו. ניתן להיכנס לזירה, להגיב ולצפות בתשובות נוספות:
Http://yoursay.police.gov.il

ההיקף הטכנולוגי של הפרויקט, החל מכמות המצלמות ועד אמצעי הפריקה והאחסון בחוות שרתים מאובטחת, נחשב מהמתקדמים בעולם, ואפיון המצלמה מחייב רזולוציות צילום ואחסון מותאמים, מפתח עדשה רחב, עמידות, אורך סוללה גבוה, טעינה ופריקת חומר באופן מאובטח, זאת בליווי מערכת שליטה ובקרה נדרשת .

אנו רואים בהצטיידות במצלמות גוף, כלי משמעותי לשיפור איכות השירות לציבור, חשיפת העובדות באופן אובייקטיבי וביסוס הראיות, גורם מרסן כחלק ממניעה מצבית, הגדלת כושר ההרתעה ויצירת שקיפות גבוהה של עבודת המשטרה ואופן התנהלות השוטר מול האזרח, תוך שמירת זכויות הפרט.

בלינק זה תוכלו לצפות בהדגמה של מצלמות הגוף בשעת פעילות המשטרה: https://www.dropbox.com/sh/qwu0j18qw1v8mq6/AAAFTWY-ON4ChCSETlUGT1awa?dl=0untitled

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך