עו"ד הילל-טבול: "לא צריך לחכות שנה לטפל בנזילה, רטיבות וכדומה"

עו"ד מאיר הילל-טבול מאשדוד התארח בתוכנית "סודות הנדל"ן" בערוץ 10, ודיבר בהרחבה על ליקויי בנייה שמתגלים לאחר שהקבלן מסר את המפתחות לדייר. עו"ד הילל-טבול: "במעמד חתימת החוזה לעיתים מקבלים תמונה אחת ולאחר שהדירות נמסרות מהקבלן ללקוחות, רואים תמונה אחרת"
עו"ד הילל-טבול: "לא צריך לחכות שנה לטפל בנזילה, רטיבות וכדומה"

לאחרונה נושא תביעות בגין הפרת הסכם מצד קבלנים עלה לכותרות בשל עלייה משמעותית של תביעות שהגישו דיירים בעקבות ליקויי בנייה שהתגלו בדירותיהם, לאחר שנכנסו לדירה החדשה.

עו"ד מאיר הילל-טבול מאשדוד, מומחה בדיני נזיקין ממשרד עורכי הדין גונטמכר הילל-טבול, התארח בתוכנית "סודות הנדל"ן" בערוץ 10. עו"ד הילל-טבול דיבר על הנושא: "אנו נתקלים חדשות לבקרים בהבטחות קבלן שלא מומשו. במעמד חתימת החוזה מקבלים תמונה אחת ולאחר שהדירות נמסרות מהקבלן ללקוחות, רואים תמונה אחרת. יש מקרים שכבר במועד המסירה מוצאים ליקויי בנייה. קיימת תפיסה שלקבלן יש שנת בדק, סוג של תקופת חסד לטפל בליקויים. לשון החוק הוא לתת זמן נאות לקבלן לתקן את הליקויים ולא צריך לחכות שנה שלמה לטפל בליקויים שנראים לעין, כמו נזילת מים, קירות עם רטיבות וכדומה. יש ליקויים של צנרת ופירים למיניהם שמתגלים רק לאחר שנתיים ושם מתחילה הבעיה".

עו"ד הילל-טבול אמר עוד בתוכנית הטלוויזיה: "חשוב לקחת חוות דעת הנדסית של מהנדס בניין מצד אחד, מצד שני לא כדאי להיסחף אחרי תביעות ענק שנגמרות במקרים רבים בצורה מזערית. יש מומחים שמרצפים לדיירים את הדרך לחלום, ובסופו של דבר הכסף נוזל מהכיס והחלום נגוז. כמובן שצריך לשלם אגרה על הסכום הגדול שמגישים בתביעה, שלעיתים מיותרת מאוד.

לגבי ליקויים חיצוניים, יש לא מעט מקרים של אבני חיפוי שנפלו, שקיעת מרצפות מסביב לבורות ביוב, וכאן האחריות היא של הדיירים. יהיה קשה לגלגל את התביעה לקבלן וגם אז יש אחריות צד ג'. לכן חשוב מאוד לטפל בליקויים כאלה ללא דיחוי ובאופן מיידי. ישנן חברות שירותי בדק, להן יש אינטרס להבליט ליקויים קנטרניים, כמו תריס שזז מימין לשמאל, בית המשפט לא מתרגם זאת לפיצויים והתביעה מסתיימת בפיצוי מזערי שלא מכסה את העלויות של הדייר. לכן אני ממליץ על מהנדסי בניין שיודעים לחיות גם את החקירה מתוך בית המשפט, ויודעים לזהות ליקויים במתחם הסבירות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך