יאללה, תביאו לנו מדליה!

המשלת הישראלית לאולימפיאדת ריו 2016 היא הגדולה והמגוונת ביותר בתולדות המדינה. 46 ספורטאים (אחד מהם אשדודי משלנו, עוד נחזור אליו...) יתחרו ב-17 ענפי ספורט שונים, ויש לי תחושה שנחגוג לפחות שתי מדליות אולימפיות בחודש הקרוב. זה לא יהיה פשוט, אך מדובר בהחלט ביעד ריאלי לנוכח הכישרון הגדול שיש ללא מעט ספורטאים ישראליים.
שי תור

מדובר במשלחת המייצגת נאמנה את הציבור הישראלי, פסיפס מרשים של צברים לצד עולים חדשים, ספורטאים המדברים עברית, אנגלית, אמהרית וכמובן רוסית, כי בסופו של דבר בלי העולים החדשים מחבר העמים אין לנו סיכויים רבים לרשום הישגים גדולים.

בטקס הפתיחה הנוצץ, שיתקיים ב-5 באוגוסט, ישראל תציג משלחת עם הרבה מאוד תקוות, ויש תחושה באוויר שאנחנו נשפר את מאזן המדליות שלנו לאחר שלושה שבועות. כזכור, עד עתה ישראל זכתה ב-7 מדליות בלבד (אחת זהב, אחת כסף וחמש ארד), כאשר רק באולימפיאדת ברצלונה שהתקיימה בשנת 92' זכינו במדליות הראשונות (היו אלה יעל ארד ואורן סמדג'ה). השייט גל פרידמן זכה באולימפיאדת אתונה 2004 במדליית זהב היסטורית, היחידה של ישראל מאז ומעולם בצבע הזה…

במשלחת הנוכחית יש לא מעט הפתעות, ויש לנו נציגים בענפים מעניינים מאוד ולא שגרתיים כמו טריאתלון, גולף ורכיבת אופניים. איך אפשר בלי פיקנטריה… בשנת 1960 ישראל שלחה שני נציגים ברכיבת אופניים שסיפקו הופעה ספק עצובה, ספק משעשעת… אחד מהם נסע בניגוד לכיוון התנועה וגרם לבלגן שלם… ואילו האחר נפגע מכוס מים שנזרקה לעברו ושברה את משקפיו, מה שגרם לו לפרוש מיידית מהתחרות… היום יש לנו נציגים הרבה יותר מקצועיים, שבהחלט יכולים לרשום הישגים ולייצג את ישראל בכבוד.

התקוות שלנו למדליות אולימפיות, כמו תמיד, יתמקדו בענפי הג'ודו והשייט, שם יש לנו מסורת מרשימה מאוד ב-20 השנים האחרונות. אך יש גם ענפים נוספים שיכולים לגרום לנו לחייך בחודש הקרוב. בבריכה האולימפית כל העיניים נשואות ליעקב טומרקין שלנו, אשדודי שגדל וצמח בבריכה בבית לברון, והיום מועמד למדליה אולימפית בתחרות 200 מטר גב. טומרקין עשה הכנה מצויינת, ואגב זוכה לתמיכה כספית גם מעיריית אשדוד. נחזיק לו אצבעות.

גם קופצת המשולשת חנה קנייזבה-מיננקו, שזכתה במדליית הכסף באליפות אירופה לפני שבועיים, יכולה לרשום תוצאה מרשימה ואולי לחזור לארץ עם מדליה.

הנבחרת הישראלית בהתעמלות אומנותית, שעלתה לכותרות בשל הקרב שנוצר לאחרונה בין המאמנת הקשוחה אירה ויגדורצ'יק לבין הספורטאיות המחוננות, יכולה בהחלט לרשום תוצאה שתוביל לזכייה במדליה.

בעבר ישראל הסתפקה בהשתתפות בתחרות הכי יוקרתית בעולם, היום אנחנו כבר לא מתפשרים ורוצים לפחות מדליה אחת. אסור לשכוח שבאולימפיאדה הקרובה נסגור מעגל חשוב ביותר. 44 שנים לאחר אחד האירועים הנוראים בתולדות המדינה, רצח י"א הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן 1972, הוועד האולימפי הבינלאומי החליט לקיים הנצחה עבור י"א חללי מינכן במסגרת המשחקים. בכפר האולימפי בברזיל תוקם פינת התייחדות עם זכר הקורבנות ומשפחות הנרצחים יהיו במעמד הנחת אבן הפינה. ללא ספק אירוע חשוב ביותר שהופך את הרצון שלנו להישגים בחודש הקרוב לגדולים הרבה יותר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך