בבוקר – בר לוי בערב – ג'ורג'ט אבוטבול

בר משה לוי, אשדודי שסבל בעבר ממשקל עודף, הוא דראג קווין שמככב על הבמות ברחבי הארץ תחת השם המחייב ג'ורג'ט אבוטבול...
בבוקר – בר לוי בערב - ג'ורג'ט אבוטבול

בר משה לוי (25), "אשדודי במקור, בשורשים ובדם", כהגדרתו, היה נער מופנם, ביישן ושמנמן. "לא שמנמן, הייתי שמן", הוא מדגיש. "הייתי ילד שקט וסגור, ובית ספר לא עניין אותי, ולא נתן מענה למה שהייתי צריך. גם מבחינה חברתית התחלתי להיפתח רק בכיתה י"א". התהליך ששחרר אותו מכבלי הביישנות התחיל כשהיה בן 14 וחצי. בר התקבל לעבודה כמשגיח על ילדים במשחקייה. אחרי חצי שנה, הבינו גם המעסיקים כי הילד יודע להפעיל את הזאטוטים, ושלחו אותו לעבור קורס בידור, שילמד אותו איך להחזיק מיקרופון ולהעביר הפעלות. משם הוא החל לצמוח מבחינה מקצועית, הפך להיות מפעיל ימי הולדת בשם "בר הליצן", וכל הזמן שדרג את יכולות המשחק שלו ואת מה שיש לו להציע לקהל הרחב.

יומיים לאחר שחרורו מצה"ל, הוא הקים עסק בשם "ממלכת השמחות – שירותי בידור והפקת אירועים". לצד הפקות אירועים וקייטנות לילדים הוא בנה את דמותה של ג'ורג'ט אבוטבול, שפונה אל הקהל הבוגר. "בצבא הייתי תומך לחימה במחסום ארז בגבול עזה", מספר בר. "חוץ מלהיות מאבטח מתקנים, הפכתי להיות סוג של אחראי צוות, הווי ובידור. שירתתי בבסיס קטן, והייתי מכין ערבי יחידה, ודואג שלכולם יהיה כיף. שם נולדה הדמות שנקראת ג'ורג'ט אבוטבול. חשבתי על דמות שתשמח אחרים, דמות צבעונית, עם הומור וולגרי, גדולה מהחיים. רציתי ליצור דמות של כוסית עולם סוחפת, מפורסמת, מלאה בחן ובשמחה, דמות של שואו עולמי ונצנצים. חיפשתי להקצין דמות עממית עם שם של מישהי שמכינה סחינה, שם של אחת שהיא לא פראיירית".

ג'ורג'ט הלכה ותפסה נפח בחייו של בר, בעוד הוא עצמו צמצם היקפים. לפני כשלוש שנים הוא הצליח להוריד ממשקלו 40 קילו בחצי שנה. "עשיתי דיאטת חלבונים, אכלתי ארוחות סדירות, ספורט יום יום, ובזכות הפחד שהרגל תתנפח ושהשמלה לא תעלה עלי, אני שומר על המשקל".

לא רק המראה החיצוני של בר השתנה, גם ג'ורג'ט עברה שינויים. "היא התחילה עם סגנון לבוש של שוק הכרמל", אומר בר, "ועם תלבושות מהשוק המקסים והמדהים שלנו באשדוד, ולאחר מכן היא השתדרגה, והיום היא לובשת שמלות מיובאות מחו"ל עם הרבה פאייטים, נוצות, נצנצים ואבני סברובקי. למדתי איפור ואני מאפר במקצועי, וג'ורג'ט מאופרת בסגנון כבד ומאוד מוגזם, כמו כל דראג קווין. אני שם תוספת חזה, יש לה פאות, ואני מעצב להן תסרוקות שלמדתי דרך היוטיוב. היא הולכת על נעלי עקב 30 ס"מ, הבוהן שלי מפורקת על המיטה בסוף אירוע… זו חוויה מטורפת".

איך משווקים דראג לאירועים באזור שלנו, שנחשב לשמרני?
"הייתי בין הראשונים שהתחילו לעשות דראג באירועים בארץ. זה עבר מפה לאוזן באשדוד, ואחר כך עשיתי שיווק אינטרנטי, ודרך הפייסבוק אני מעלה סרטונים ותמונות. היום אני עובד מאילת ועד למרום גולן, מסיבת רווקות, חינות, פריצה לרחבה בחתונות, בר מצווה, בת מצווה, ערבי גיבוש. הופעתי מול המשטרה, בנק הפועלים, קופת חולים כללית סמייל ועוד".

fgdfgdfg

מה אמרו ההורים?
"ההורים הופתעו, אבל הם קיבלו את זה בצורה יפה. הם הבינו שזה חלק מהעבודה הבידורית שלי. יש לי פרגון מלא מהמשפחה הקרובה. כל החיים הייתי ביישן, ומה שעזר לי להיפתח זה מיקרופון ובמה. לפעמים הורים צריכים להסתכל מעבר, לא רק על לימודים וחוברות. ילד יכול להיות מוכשר בדברים אחרים. אני בעד לאפשר חופש, זה מביא להצלחה".

איך ג'ורג'ט מרימה את הקהל?
"עם מופע סטנדאפ מאולתר, עם משחקים הומוריסטים שמשלבים אנשים. הרוב מאולתר עם הקהל תוך כדי, אם כי ברור שיש לקהלים מסוימים סטראוטיפים משלו. לפני מסיבת רווקות אני מתחקר קצת את המארגנות, ובהתחלה עושה פעילות לשבירת קרח בין הבנות, כי לא כולן מכירות את כולן. מסיבת רווקות באה להעצים את המודעות הנשית להקצנות אין סופיות. מעצימים את הקטע הזוגי בכל מובן, בקטע הומוריסטי עד לרמה של כאבי בטן. באירוע אני מחליף תלבושות, עושה ליפסינק של שירים ים תיכוניים ורוקד. בכל פעם אני מוסיף עוד למופע. בניתי לעצמי סימני היכר כדמות, דיבור מוגזם, סלנג שהוא חלק מהסגנון שלי, כמו המשפט 'איך אני אוההבבתתת'. הבמה לימדה אותי לרקוד, ולמדתי משחק תוך כדי תנועה: איך לגשת לטקסטים, איך לגשת לקהל, איך להרים קהל מהתחלה ועד הסוף, והדגש הכי חשוב זה איך להעניק שמחה והנאה. למדתי לבד, לאט ובזהירות, והמסר שלי הוא שאפשר להשיג כל מה שרוצים בחיים, ומי שרוצה להצליח – יצליח".

נתקלת ברגעים מביכים?
"פעם הכלה לא רצתה מסיבת רווקות. היא העיפה החוצה את כל החברות שלה וגם אותי. מקרה מביך אחר קרה לי כשנכנסתי בהפתעה כמברק מזמר לגבר שחגג יום הולדת 35. הגעתי למקום העבודה שלו עם בובת 'הלו קיטי' ענקית וכמובן עם עקבים של 30 ס"מ, והתרסקתי על הרצפה. עשרות אבני סברובסקי עפו מהעקבים והתפזרו. לאחר התאוששות קלה הגשתי לבחור בקבוק שמפניה ואת הבובה".

מי את ג'ורג'ט אבוטבול?
בר מספר שג'ורג'ט בת 29, נקראת על שם סבתה, אין לה ילדים, והיא אלופה בבישולים. "בעיקר של טביחה, שזה עוף עם תפוחי אדמה ורוטב אדום מלא חריף", הוא מסביר, "אוהבת קהל, הומור ושמחה, והיא אוהבת את כל העיר המדהימה הזו. בכלל היא אוהבת את הדרום, מתה על אילת ומתה לטגן יום אחד דג תוכי. היא נשואה לארמו, ואבוי למי שתתעסק או יתעסק איתה. היא דיווה אמיתית שנחתה היישר ממגדלי קיי טאואר".

איזו מוזיקה היא שומעת?
"שרית חדד, מרגלית צנעני, רינת בר, להקת שפתיים, מוג'דה, אביטל, שלומית בוחניק".

מי זו שלומית בוחניק?
"איך את לא מכירה אותה?! זו מלכת החאפלות של ישראל".

מה קורה כשג'ורג'ט עולה על הכביש?
"כביש 4 לא נח. נהגים מצפצפים, נוסעים מצלמים תמונות וסרטונים תוך כדי נסיעה. לא משעמם. ברוך השם, לאן שהיא מגיעה התגובות תמיד טובות. ג'ורג'ט מכבדת כל מקום שבו היא נמצאת, ולא מפסיקה להיות נאמנה לעצמה. ברומא היא לא רומאית".
אחרי שג'ורג'ט מסיימת להרים את הקהל שלה, היא נחה ושותה קפה בארומה במתחם סטאר סנטר, ולפעמים בפאב הלורנס או בדופ. "כבר מכירים את ג'ורג'ט", אומר בר, "אני מגיע לבד או אם העוזרת שלי. אנשים מסתכלים, בוחנים, לפעמים זורקים הערה, אבל תמיד מבינים שזה בקטע הומוריסטי".

מה השאיפה של ג'ורג'ט?
"היא רוצה לעוף, לא לעצור, להיות דיווה עולמית מספר אחת בישראל. היא מצלמת עכשיו קליפ יוקרתי ושיקי, שחלקו מצטלם ברכבי ענתיקה כמו סוסיתא, וחלקו מצולם במכונות שטיפה. זה שיר קומי מלא בקולולו, לחן עממי במיוחד, מלא בדרבוקות ובקצב. הכוונה שזה יהפוך לוויראלי, שיגיע לאנשים בתעשייה. ג'ורג'ט רוצה להיות דמות סלבית, להיות שרית חדד הבאה".

ואז היא תעזוב לתל אביב?
"לא, היא לא זזה מפה. ג'ורג'ט חולה על הדרום, לא זזה ממנו, ולא מתיימרת להיות תל אביבית. לא רוצה ולא מעוניינת".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך