פעמוני תימן

מופע של קלאסיקה מזרחית באשדוד: דקלון וסגיב כהן מארחים את אהובה עוזרי

עמותת ידידי ויוצאי תימן באשדוד בשיתוף עיריית אשדוד והחברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד עורכים מופע בהשתתפות דקלון וסגיב כהן, המארחים את אהובה עוזרי ולהקת המחול "בת נדיבים". דקלון, מהיוצרים המוכרים והרשמיים של הזמר הים תיכוני המפואר, חלוץ אמיתי המהווה אחד מעמודי התווך של תרבות שירה שלמה ושל הז'אנר הפולקלוריסטי-אתני במיוחד. קולו צלול וחזק, נוכחותו כובשת, ובאמתחתו מסר מעולם תמים יותר, פשוט יותר, עולם שבו השיר היה העיקר. לצידו סגיב כהן, הבולט בקרב דור חדש של יוצרים-מלחינים ישראלים, אמן המקפיד על ערכי השפה, טוהר הביצוע ואיכות אמנותית, ובכך מסמן עצמו כיורש האמיתי (ואולי הבודד) של דור הנפילים שקדם לו. מדובר במופע המבוסס על אלבומם המשותף "פרח המדבר".

כבר תקופה ארוכה שהשניים צועדים יחדיו בתעשיית המוזיקה, ומי היה מאמין ששיתוף פעולה בין השניים יניב הצלחה כה מסחרחרת. הרפרטואר מורכב מנכסי צאן ברזל אמיתיים של תרבות מוזיקלית ישראלית, כזו החוצה כל גבול, לרבות גיל, מין ועדה, כזו שעומדת במבחן הזמן ואף משתבחת עם השנים. במופע ישירו השניים ממיטב הלהיטים והמחרוזות הגדולות מתוך אלבומם המשותף, ובין היתר אהובה עוזרי, שחידשה לאחרונה ביחד עם הצמד הנפלא את אחד מהיצירות הקלאסיות "צלצולי פעמונים". למעשה, סוגרים השניים מעגל כאשר מצד אחד דקלון חוזר לילדות היפה בכרם התימנים, ומצד שני סגיב כהן שנחשב לדור ההמשך של "המורי הזקן" מרגיש בבית. במופע יארחו דקלון וסגיב כהן את אהובה לאות הוקרה והערכה לתרומתה למוזיקה הישראלית, ויבצעו בעיבודים חדשים חלק מלהיטיה הרבים כמו "צלצולי פעמונים", "קול קורא לי", "עמק הפרחים", "היכן החייל" ועוד. אהובה, שלצערנו נבצר ממנה לשיר, תלווה אותם בכלי הנגינה המיוחד בולבול טרנג.

יום שני, 18.7, בשעה 20:00, אודיטוריום "נעים לתרבות", רח' ביאליק 10, אשדוד. 08-8543492 ,08-8671536

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך