טוקבק יכול להרוס חיים

כולנו אוהבים לפעמים להשאיר תגובה על משהו באינטרנט, אם זה פוליטיקה, ספורט, מפורסמים, עסקים או מה שזה לא יהיה. אז הדברים האלו אולי אפילו מגדירים ישראליות מהי. כנראה שלא לעשות שום דבר אבל להגיב באינטרנט, זה חלק מלהרגיש ישראלי.
martin

הבעיה הגדולה שרובינו לא מודעים אליה היא שטוקבק אחד יכול להרוס חיים שלמים של בן אדם. מתוקף עבודתי בתחום מחיקת אזכורים שליליים, הרבה מאוד פעמים יוצא לי לפגוש אנשים הגונים שכתבו עליהם טוקבק באינטרנט ומאז החיים שלהם נהרסו.

למקרה שאתם תוהים, הם לא לקחו את הטוקבק ממש קשה ולפעמים כלל לא ידעו על קיומו. עד שלקוח כל שהוא התקשר ואמר: "ראית מה כתוב עליך באינטרנט? אנחנו לא נעבוד איתך". האדם חוזר אל האינטרנט, מקליד את השם שלו ומגלה שבבת אחת נמחקו כל שנות העבודה הקשות שלו, ונשאר רק אותו טוקבק אומלל כאשר מחפשים את שמו של האדם.

אם מדובר בשם של עסק או של חברה, אז זה פחות נורא, תמיד ניתן לשנות את שם החברה. אבל כאשר מדובר באדם, הדברים נשארים לנצח. רשמתם טוקבק מרושע על אדם בלי להתכוון לכלום? אולי הרסתם לו את החיים.

התופעה רק הולכת ומחמירה כחלק ממעבר החברה הישראלית נטו לתוך האיניטרנט, העיתונים נזנחים בדוכנים ולא נקראים, אבל אתרי האינטרנט בשיאם. הבעיה הגדולה היא לא רק טוקבקים של אנשים פרטיים, הבעיה היא גם כתבים עסוקים ועמוסים בעבודה ( שבהחלט לא מרוויחים מספיק), שבגלל העומס הגדול שמוטל עליהם, לא יכולים לבדוק את כל העובדות על כל מקרה ועל כל נושא כתבה.

הכתב צריך להגיש כתבה לעורך עד שעה מסוימת ואין לו את הזמן בעידן האינטרנט להתעמק בעובדות, הוא כותב משהו ולוחץ "שלח". הכתבה כבר נשכחה מזמן, אבל האדם סובל. המצב הוא כזה שעורכי האתרים נמצאים תחת לחץ זמנים מטורף, כל הזמן חייבים להיות ראשונים וחייבים להיות מעניינים. אז הכתבות עולות לאוויר והעובדות לא נבדקות.

יש הרבה מאוד הצעות חוק בזמן האחרון שהמטרה שלהן היא להילחם בטוקבקים, כמו גילוי אייפי של הגולש כדי להגיש נגדו תביעות, אבל ככל הנראה זה לא מה שיעזור. מה שכן יעזור זה רק דבר אחד, חינוך הציבור ומשמעת עצמית בדבר אחד- לא להגיד דברים שאתה לא בטוח בהם, או לא להגיד דברים שהם עובדה גמורה וחתומה. זה יכול להציל חיי אדם.

רק עובדה מעניינת לסיום. לפעמים בגלל טוקבק אחד, אנשים נאלצים לשנות את כל חייהם או אפילו מאבדים את חייהם. ילדה בת 15 הייתה חברה בכת השטן. שטויות של ילדים. חמש עשרה שנים אחרי זה, היא עורכת דין מצליחה שמככבת במדורי רכילות. אדם אחד שהיה איתה בתקופת הכת, רושם עליה טוקבק שנדבק לשם שלה והורס לה את החיים. היא מאבדת את העבודה, לא מוצאת חדשה ובסופו של דבר אחרי ניסיון התאבדות עוברת לארגנטינה, בגלל אותו טוקבק.

מרטין בוקסדורף, הוא מנכ"ל חברת Removeit העוסקת במחיקת אזכורים שליליים
http://www.removeit.co.il/

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך