נער התלונן: שוטרים היכו אותי מפני שסירבתי להוריד קפוצון

נער מאשדוד שנעצר בחשד שתקף שוטרים,הגיש תלונה למח"ש על כך שהותקף ע"י שוטרים משום סירב להוריד את הקפוצ'ון.

נער מאשדוד שנעצר לפני כשבועיים באשקלון בחשד שתקף שוטר , הגיש בשבוע שעבר תלונה במחלקה לחקירות שוטרים(מח"ש) בטענה שהותקף ע"י שוטר כאשר נחקר במשטרה. לטענתו אחד השוטרים השוטרים ניגש אליו ואמר לו "אנחנו עוד נפגש בחוץ ואני אזיין אותך". כמוכן במהלך חקירה נוספת טען הנער כי ביקש לצאת לשירותים, ואז פנה אליו החוקר וביקש ממנו להוריד את הקפוצ'ון שלבש על ראשו.משסירב הנער להוריד את הקפוצ'ון לטענתו התנפל עליו שוטר והוריד ממנו בכוח תוך שהוא חונק אותו וכמוכן נתן לו אגרוף בעורפו , כל זה מתרחש שבני משפחתו של הקטין שוהים במסדרון המשטרה ועדים לאירוע.

על פי החשד , הקטין וחברו תקפו שוטרים שהגיעו לעצרם בחשד לתקיפה של נער אחר במהלך בילוי.מיד לאחר המעצר הם הובאו בפני בית משפט השלום באשקלון,שם החליט השופט לשחרר אותם למעצר בית.למחרת הגיעו השוטרים לביתו של הקטין וביקשו מהקטין ואימו להתלוות אליהם למשטרה לחקירה נוספת. וזאת למרות שיום קודם הקטין מסר גרסה מלאה של האירועים בחקירתו.

בתום החקירה השניה התבקש הנער לחתום על מסמכים אך סירב בטענה שהוא סובל מדיסלקציה קשה שמקשה עליו להבין את הכתוב.אמו של הקטין אישרה את טענותיו אך החוקרים הפעילו עליו לחץ ואמרו לו שאם לא יחתום לא ישחורר לביתו.הקטין נכנע ללחצים וחתם על המסמכים ושוחרר לביתו בשעה 12:30. אך בשעה 13:00 התקשרו שוב החוקרים והזמינו את הקטין שוב לחקירה בשעה 15:00.

בחקירה השלישית אמרו החוקרים לקטים כי ברצונם לערוך עימות בינו לבין חברו שנעצר עימו בערב שבו לכאורה בוצעה התקיפה.השניים סירבו לימות אך החוקרים המשיכו בשלהם וביצעו את העימות.בעת העימות סיפרו החוקרים לחברו של הקטין,כי הוא דיבר בגנותו באחת החקירות.הנער שלל את הדברים שכביכול נאמרו על ידו ובתגובה לכך החל החוקר לכנות את השניים בכינויי גנאי.בשלב זה גמלה בליבו של הקטין לפנות למח"ש והוא אף טרח ליידע את השוטרים בכך.

החוקרים המשיכו לשאול את הקטין שאלות נוספות, אך הקטין ביקש מהם "לעזוב אותו בשקט" בתגובה אמר לו אחד השוטרים "אני אתן לך בוקס בפנים, ואז באמת יהיה לך על מה להתלונן במח"ש.גורמים המעורים בחקירה מסרו כי החשוד שינה את גרסתו כמה פעמים במהלך החקירה במטרה להימנע מעונש. "טענות החשוד או מקורביו בקשר להתנהלות החוקרים מגוחכות שכן החוקרים ניהלו חקירה מקצועית ועניינית במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את החקירה. אין ספק כי מדובר בניסיון ציני של החשוד או מקורביו להרחיק ממנו את האש כדי לחמוק מעונש על מעשיו", הם הוסיפו.

עורכת הדין מלי אטיאס, שמייצגת את הנער מטעם הסנגוריה הציבורית, מסרה בתגובה: "האלימות הפיזית והמילולית של השוטרים כנגד קטין ללא עבר פלילי מהווה פגיעה חמורה בזכויותיו ועלולה להוביל לבעיות נפשיות ארוכות טווח. לאור זאת, פנינו בבקשה דחופה למח"ש שיבצעו בדיקה מקיפה של האירוע. חוקרי נוער חייבים לפעול בהתאם לחוק תוך רגישות ושמירה על זכויותיהם של קטינים. ההתנהגות המתוארת במקרה זה גורמת לפגיעה ישירה באמון הציבור במשטרה".

ממשטרת לכיש נמסר בתגובה כי הטענות "ייבדקו על ידי המחלקה לחקירות שוטרים האמונה על בדיקת אירועים אלו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך