היוזמה של יפעת מאשדוד: מדבקת "אל תשכחו אותי באוטו"

יפעת פונטה, בת שירות לאומי מאשדוד, החליטה לתרום את חלקה בניסיון למנוע הישנות של מקרים שבהם הורים שכחו את ילדם ברכב. היא ניגשה אל בית דפוס, הכינה מדבקות לרכב, ומקווה שככל שיהיו יותר רכבים עם המדבקה "אל תשכחו אותי באוטו", המשפט ילווה הורים במהלך נהיגתם, ויחלחל לתודעתם
היוזמה של יפעת מאשדוד: מדבקת "אל תשכחו אותי באוטו"

לפני כחודש נפטר באשדוד הפעוט אליה ויינגוט ז"ל לאחר שנשכח ברכב. מספר ימים לאחר מכן חולץ פעוט בן שנה וחצי מרכב בפרדס חנה, רבע שעה לאחר שנשכח ברכב. למרבה המזל, הילד שסבל מהתייבשות פונה לטיפול רפואי ומצבו הוגדר קל. לפני כשבוע וחצי נשכחו למוות שני אחים ברכב באחד מיישובי המועצה האזורית אל קסום שבנגב. המקרים המזעזעים האלה מהווים חלק עיקרי בשיח הציבורי. לא רק בכלי התקשורת דנים בנושא הכואב ובדרכים לפתרונו. סביר להניח שכמעט בכל בית ומקום עבודה שוחחו על המקרים המזעזעים, שלא היו הראשונים והלוואי ויהיו האחרונים.

45345

כך קרה גם בביתה של יפעת פונטה (20), בת שירות לאומי מאשדוד. כמו משפחות רבות שנפגשות בסוף שבוע, עולים על השולחן נושאים אקטואליים ולחלל האוויר נזרקים רעיונות ופתרונות. אלא שבמקרה זה, במקום דיבורים החליטה יפעת לצאת במעשים. "תוך כדי שיחה דיברנו על כך שאם על הרכבים יהיו מדבקות 'אל תשכחו אותי באוטו', כל מי שיסע מאחורי אותו הרכב, יקרא זאת והדבר יחלחל למודעות, בין אם יש לו ילד ברכב ובין אם באותה נסיעה אין ילד ברכבו", היא מספרת.

"ככל שיהיו יותר מדבקות כאלה על רכבים, הנהג 'יפגוש' את המשפט לאורך הנסיעה. עוד רכב ועוד מדבקה, עוד רכב ועוד מדבקה וזה ייכנס כמו מנטרה למחשבה. תארי לך שאדם מחנה את רכבו, ועל האוטו לפניו יש כזו מדבקה, זה מיד ידליק לו נורה אדומה". יפעת פנתה לבית דפוס, והשבוע קיבלה לידיה את המדבקות. "עלות המדבקה 5 שקלים, ובסכום שאקבל מהמכירה, אדפיס עוד מדבקות", היא אומרת, "אני מקווה שבמקומות שיש בהם ריכוז של הורים לילדים, יבקשו ממני מדבקות, ואפשר למצוא אותי גם בפייסבוק. כבר הצלחתי למכור חלק. זה לא לרווח אלא שבעזרת השם המקרים לא יחזרו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך