זוגיות באמונה

מיטל על / מאת מיטל בוארון
אישה קוראת

1 מתוך 3 זוגות בישראל מתגרש. זו הסטטיסטיקה ולצערנו הנתון רק הולך וגדל. למה? כי אנשים יוצאים לדרך מבלי לקבל הכוונה לאן להגיע. אדם מציע נישואים, מתכנן חתונה גדולה, משקיע בדיג'יי, באולם, במנות גורמה, ב-3 שמלות כלה ובטקס חינה יוקרתי, קופץ למים העמוקים ולא יודע לשחות! חכה, אחי, מה קורה עם ללמוד מה זה בכלל נישואין? מה זה אישה? מה זה בעל? אם היינו משקיעים בלימוד והדרכה לשלום בית כמו שאנו משקיעים באירוע, אחוז הגירושין היה יורד בהרבה.

כשהשם ברא אותנו, הוא גם כתב ספר הוראות יצרן , קוראים לו "תורה". התורה מלמדת אותנו כיצד עלינו לחיות, מה מותר ומה אסור, מה טוב ומה מזיק, ספר נהדר עם הוראות מפורטות ומדויקות. כפי שאדם שקונה מכשיר חדש ופועל בדיוק לפי הוראות היצרן כדי לשמור עליו ולהפיק ממנו את המירב, כך על אדם להתנהל לפי הוראות היצרן שלו כדי לשמור על גופו ונפשו וליהנות מהם. כנ"ל לגבי זוגיות. אם זוג יידע ללמוד את חוקי שלום הבית, חוקי האהבה והכבוד ההדדי בין אדם לאשתו, הוא יזכה לטעום מגן עדן בעולם הזה! כאשר זוג מחליט להקים בית, אומרת התורה הקדושה שלנו, על כל אחד מבני הזוג להיפרד מאביו ואמו ולדבוק בבן הזוג באופן טוטאלי. זה לא אומר לשכוח מההורים, חלילה, אבל זה אומר שבן הזוג תמיד אבל תמיד בכל מקרה יהיה במקום הראשון, התחתנת – בנית משפחה חדשה – והמשפחה הזו קודמת לכל! תדע תמיד להשתיק את הווליום כשהסביבה מדברת על בן/בת הזוג שלך. תדע שזה בן הזוג שהשם ייעד במיוחד בשבילך והוא הכי מתאים לך – לא משנה מה אומרים, אל תיתן פוקוס לרעשי רקע. רוצה להיות מאושר באמת? לך לפי הוראות היצרן ותפסיק להקשיב לאלה שמוציאים חוברת הוראות מזויפת. היחיד שיודע כיצד באמת עליך להתנהג לאשתך, היחיד שיודע באמת כיצד להגיע לליבו של בעלך – זה רק זה שיצר אותם.

בעל יקר, דע שכל הברכה של ביתכם תלויה באושרה של אשתך. ככל שתנהג בה טוב יותר, ככל שתכבד אותה יותר (בתלמוד כתוב: "אוהב את אשתו כגופו ומכבדה – יותר מגופו"), כך השפע והברכה בביתכם יגדלו. ככל שתדע לשמח אותה יותר, תדאג לה יותר, תפנק אותה, תקשיב לה, תאהב אותה ותעריך אותה – הברזים ייפתחו לרווחה והברכה תזרום! אך אם לא תתחשב בה, לא תקשיב לה, לא תתייחס אליה, לא תעניק לה את תשומת ליבך ואת זמנך, לא תעריך את מה שהיא עושה למענך – השכינה תברח והבעיות יגיעו. במשנה כתוב כי אישה קיבלה מס' קללות מימי בראשית, אחת מהן היא: "לאישך תשוקתך" – לאישה יש תשוקה מיוחדת וחזקה מאוד לבעלה, היא זקוקה לו בכל נימי נשמתה ומחפשת את תשומת הלב שלו בכל הזדמנות ואם אינה מקבלת אותה, היא בצער גדול. הגבר אף הוא קיבל מס' קללות, אחת מהן היא "ובזעת אפך תאכל לחם". אם אתה תעניק לאשתך את תשומת הלב לה היא זקוקה וכך תקל עליה מקללתה, השם ינהג בך מידה כנגד מידה, יקל עליך את קללתך שלך ותזכה לפרנסה בשפע ובנחת. תמיד תדאג שאשתך תהיה שמחה, תמיד תדאג לכל מחסורה, תן לה להרגיש שהיא הכי חשובה, היא היחידה, תן לה לדעת שהיא כל עולמך, והאמן לי – היא כבר תדע כיצד לנתב את זה למקום שיהיה הכי טוב ב-ש-ב-י-ל-ך.

ואת, אישה יקרה, דעי שזכית בבעל שמתאים לך בדיוק מושלם, גם אם לעיתים נדמה לך שהוא לא בדיוק בשבילך. דעי תמיד לכבד את בעלך ואת רצונו, דעי להוקיר, להודות ולהעריך אותו על כך שהוא מתאמץ כדי להביא פרנסה הביתה, העריכי את זה שהוא אוהב אותך ומעניק לך, אל תחשבי שאם תראי לו את הערכתך, זה ינפח לו את האגו והוא יתנשא מעלייך – חז"ל מבטיחים לך – אם תתני לו תחושה של מלך, תהיי אף את מלכה בעיניו.

דעו תמיד לדבר אחד עם השנייה בנחת, בכבוד הדדי, עמדו על כך שלפחות ערב אחד בשבוע הוא הערב שלכם לבד, בלי הילדים, אם בחוץ ואם בבית, פשוט זמן איכות שהוא רק שלכם! תזכרו להגיד: "אוהב/ת אותך", תתמקדו בתכונות הטובות שיש ואל תתלוננו על מה שחסר, כאשר אדם רואה את הטוב שבבן זוגו ובאמת מתמקד ומודה עליו, הרע הופך להיות משהו שולי ולעיתים פשוט נעלם.

עפ"י תורתנו הקדושה בורא עולם מוחק את שמו למען השלום, עד כדי כך שלום בית חשוב! זכיתם להקים בית בישראל? תלחמו עליו! תנו את הכל כדי שהוא יהיה בית כמו שבורא עולם רוצה, ותרו על האגו המטופש והתנצלו כשצריך, "להוריד את הראש" – זו מעלה! וככל שתוותר – תרוויח! "אשרי האדם שיכול לתת מבלי לזכור זאת כל הזמן, ולקבל מבלי לשכוח זאת אף פעם!" (פרקי אבות)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך