אולי תפסיקו רגע עם אגם הברבורים…

לא, זו לא טעות. חכם סידי מבקש מראשי השלטון שלנו להפסיק עם זה כאן, כל הברבורים שלכם לא מוסיפים, קומו פוליטיקאים לא יקרים בכלל ותתחילו לדאוג לנו, תפסיקו לברבר את עצמכם לדעת, על הכל מלבד הדבר החשוב – אנחנו

חכם סידי קיבל את הסביבון הידוע שלו. נמאס לי כבר לשמוע את המנטרות של נבחרי הציבור ששכחו שהתואר שלהם מורכב מהמילה נבחרים, אבל גם מהמילה ציבור. את החלק הראשון הם זוכרים, מה זה זוכרים? לא שוכחים. עם החלק השני יש להם בעיה. כי לציבור הם לא דואגים. בנינו, גם לא מעוניינים.

מדו"ח שפורסם בימים האחרונים עולה כי הגברים הישראלים עובדים 45 שעות בשבוע, חמש שעות יותר לעומת גברים במדינות ה-OCD, כך עולה מדו"ח של מרכז טאוב. על אף העבודה המרובה, מהדו"ח עולה כי 60 אחוז מזוגות צעירים בני 34-25 לא מצליחים לרכוש דירה.

הבנתם נבחרים? הציבור (זה שמרכיב את המילה השנייה בתואר שלכם), עובד כמו חמור וחי כמו כלב, בדיוק כמו הבדיחה הידועה. אנשים עובדים יותר מכל המדינות המפותחות (מה שכולם קוראים oecd, ארגון בינלאומי של המדינות המפותחות המקבלות את עקרונות הדמוקרטיה הליברלית והשוק החופשי), ועדיין לא מסוגל לרכוש לעצמו משהו בסיסי, קורת גג. די כבר עם זה. תתעוררו.

בכלל מאז שישראל נכנסה ל-OECD, שמבחינתה מדובר בהישג וזה אכן הישג, היא חייבת בדוחות לארגון ולא יכולה להעלים מידע כפי שהממשלה רגילה, לא לתת דין וחשבון לאזרחיה. בארגון הבינלאומי דורשים, מקבלים ומפרסמים. משם עולה לדוגמא שהפערים הכלכליים הגבוהים ביותר בארגון הם בין העשירים והעניים בישראל. באמת נמאס לחכם לקרוא את הנתונים, הגיע זמן שינוי.

תראו, החכם לא הסתיר לעלום את דעותיו. אני מרכז ימין, ימני ליברלי. לא מתבייש. זה אני. מבחינה ביטחונית אני מיישר קו עם ממשלת הליכוד. אמרתי ואומר, אין כרגע לצערי עם מי להגיע להסדר וגם אם נגיע לא בטוח שיחזיק מעמד ואולי נקבל עוד "חמאנסטן", רק ביהודה ושומרון. כאן החכם איתך ביבי.

אבל, ויש אבל גדול. מבחינה כלכלית, הם הרגו אותנו. גם את זה צריך להגיד. יכול להיות מצב שבו אנשים יקומו בבוקר, יצאו לעבודה, יעבדו, יותר מכל מדינה אחרת ו… יישארו בלי קורת גג משלהם? היום דירה מסריחה (ותסלחו לי על הבוטות), דמי השכירות שלה הם כמעט בגובה שכר המינימום, 5,000 שקל לערך. זה נורמאלי? שאדם עובד ויהיה עני? שלא יהיה לו גג מעל לראש משלו? הרי ההורים שלנו עבדו, לא הרוויחו מיליונים והיה להם בית.

אז יא ברברנים בעלי משרות ותארי שרים וחכ"ים, קחו את עצמכם תזיזו את התחת שלכם (סליחה, הישבן שלכם…), ותתחילו לדאוג ליושבים בציון. לא רק מפני סכין של אויבנו לעיתים גם מבית, אלא מפני גזירות כלכליות גרועות לא פחות שהן כחרב על מיליוני אנשים שלא שורדים את החודש, שאין להם בית.

החכם סידי הרי לא פראייר. הוא יודע בדיוק מה אתם רוצים, בלי הבדל מפלגתי זה או אחר. טוב לכם שאנחנו נשרוד, שבקושי נחייה, שנתעסק כמו זאבים בלאכול אחד את השני בכדי להביא פרנסה, בכדי שלא נתעסק במה שאתם עושים. שאתם לא סופרים את העם היושב בציון. אבל בשביל זה יש אנשים כמו חכם סידי, שתמיד יזכיר לכם. לכן החכם סידי קורא לעם. לא טוב לכם, תחליפו שלטון. אל תגידו אין אופציה, תחליפו. הליכוד לא טוב לכם כלכלית? תעיפו אותו קיבינימט. יבוא המחנה הציוני או איך שלא קוראים לו, לא יהיה טוב תטיסו אותו לעזאזל. שלא יצליחו לעשות "הפרד ומשול" בנינו. הם בחכמת ובחוסר הבושה שלהם, יגרמו לנו לריב בין ימין לשמאל, יהודים ערבים, דתיים חילוניים, אשכנזים מזרחיים, בכדי שנסתכסך בנינו ולא נתאחד מול נבחרי ציבור שלא מעניין אותם הציבור. השלטון רוצה שנריב, הוא זה שמסיט את המריבות ומגדיל את השסע החברתי בישראל. העיקר שנתעסק בו, בהישרדות ולא בהם ובחוסר המעש שלהם.

באמת, תחשבו על זה. מי מקצין את הפערים? מי אומר הערבים ככה, היהודים ככה, החילוניים ככה, הדתיים אחרת, האשכנזים, המזרחיים. מי? השלטון ונציגיו. כוחנו באחדותנו. הבעיטה שניתן להם בעכוזם ונעיפם מבית הנבחרים, חזקה יותר וכואבת יותר, אם נעשה את זה כעם אחד ולא כקבוצות שונות.

החכם, רוצה לסיים במשפט של חכם אחר, דבריו של מנחם בגין ז"ל בין השנים 1983-1977: "אומץ לב אזרחי, העולה לעתים בחשיבות, על פי העדות של אחד מגדולי המצביאים הצרפתיים, על אומץ לב צבאי".
הבנתם? הכח והאומץ שיש לעם, אין לאף אחד אחר. בואו נשתמש בו יחד ולא אחד נגד השני. יחד לעשות לנו את החיים קלים יותר כלכלית… שיהיה אפשר לחיות פה ולא רק לשרוד פה.
ולנבחרי הציבור אסיים במילה אחת – הביתה! לכם בניגוד אלינו, על פי הדו"ח יש בית… ולא רק אחד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך