עור שמן?! 5 צעדים יעילים להתמודדות

עדי פרג'י, מדריכה ראשית של המותג גרנייה, מעניקה טיפים ועצות איך מתמודדים עם עור שומני הנוטה לפצעונים. דבר היכול להיות מתסכל ולעיתים כואב, אך חמשת הפעולות הללו עשויות לסייע בהפחתת התסמינים ולמנוע הופעת פצעונים עתידיים. לגזור ולשמור!
עור שמן?! 5 צעדים יעילים להתמודדות
צילום: יחצ גרנייה

1. ניקיון, ניקיון, ניקיון: עור שומני לא בהכרח יצמיח פצעונים. מכירים את אלה עם העור המבריק אך החלק? הפצעונים נוטים להופיע עקב חסימת נקבוביות. החסימה נגרמת על ידי לכלוך, תאי עור מתים ועוד. כדי למזער את הופעת הפצעונים, נקו היטב את העור, במיוחד בערב. סבון או מים מיסלריים המתאימים לעור מעורב עד שמן יסירו ביעילות את הלכלוך, יאפשרו לנקבוביות לנשום, והסיכוי לחסימה יקטן. דעו לכם: ניקיון יסודי מדי יום יגרום לעור שלכם להיראות טוב יותר בהכרח!

2. ויסות הפרשת השומן: כדי להפחית את ההפרשות השומניות עצמן, כדאי לבחור תכשירי טיפוח המכילים רכיבים מאזנים. לדוגמה: חומצה סליצילית תטהר את העור, תאזן את הפרשת הסבום ותעניק לעור מראה מאט יותר.

3. מריחת לחות מתאימה: רבים מאיתנו חושבים שאם יש לנו עור שמן, אין לנו צורך בקרן לחות כי "כבר יש לנו מספיק ממנה". טעות! לחות היא מים, בעוד הפרשה שומנית… היא שומן. גם עור שמן צריך לשתות, במיוחד לאחר טיפול בתכשירים סופחי שומן. בחרו בקרם לחות שמוגדר כמתאים לעור שמן. הוא יעניק לעור את הלחות הנדרשת, ואף יסייע באיזון השומן.

4. לא לייבש! קל להתפתות לתכשירים "מייבשים" מדי, להתעלם מהצורך בקרם לחות ולהתמכר להרגשה היבשה, שנעימה כל כך לבעלי העור השמן. היזהרו! ייבוש קבוע ושגרתי, ללא הענקת לחות, יזיק לעור לאורך זמן. אם עורכם מעורב (הברקה מקומית בלבד), אל תשתמשו בתכשירים המוגדרים לעור שמן בלבד. אם עורכם שמן (הברקה על כל שטח הפנים), הקפידו לשתות הרבה ולמרוח קרם לחות מתאים.

5. איפור קליל עד כמה שניתן: נכון, במידה ויש פצעונים על הפנים, אנחנו רוצים לכסות כמה שיותר. אך זכרו: איפור בעל כיסוי עבה מכיל רכיבים שומניים, שעדיף להימנע מהם (עד כמה שניתן) כדי להביא לריפוי מהיר יותר של הפצעונים. עולם הקוסמטיקה המתקדם מספק לנו חלופות נאותות, כגון איפור עם פיגמנטים מינרליים, מוצרי oil free ועוד. מומלץ לבחור בתכשיר בעל לחות וכיסוי בינוני, כגון קרם BB פיור אקטיב המכיל רכיבים שמטפלים בפצעונים באופן פעיל. מוצר כזה יקצר עבורכם את שגרת הטיפוח וגם ישפר את מראה עור הפנים באופן ניכר. בהצלחה!

**במקרים בהם הופעת הפצעונים היא רבה וחמורה, מומלץ להתייעץ עם רופא עור להתוויית שגרת טיפוח מתאימה.

מחיר מים מיסלריים: 60 ₪
מחיר ביבי פיור אקטיב: 120 ₪

המותג גרנייה רותם את הטבע לעולם היופי. מוצריו מבוססים על מרכיבים טבעיים וזוכים להצלחה מסחררת ברחבי העולם. המותג דוגל ביופי בריא, המחבר בין אנשים. מותג הקוסמטיקה הבינלאומי גרנייה, שייך לקונצרן לוריאל, תאגיד הקוסמטיקה מספר 1 בעולם ובישראל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך