יגאל מזרחי, להזכירך – צבי צילקר כבר לא ראש העיר…

שי תור

לעיתים יש לי תחושה שיגאל מזרחי מתעורר בבוקר, מתלבש יפה, יוצא עם הרכב ונוסע לבניין עיריית אשדוד ברחוב הגדוד העברי 10. הוא אומר בוקר טוב לכל מי שעובר מולו, מתקדם למעלית, לוחץ על הספרה 5, ומגיע לכיוון לשכת ראש העיר. רק שם הוא מתעורר מהחלום, בזמן שהמאבטח בכניסה אומר לו: "יגאל, אתה כבר לא עובד בעירייה, אין לך מה לעשות בלשכת ראש העיר…".

ועכשיו קצת רקע… יגאל מזרחי היה אחד האנשים הכי קרובים לראש העיר לשעבר צבי צילקר, וכיהן בשורה של תפקידי מפתח בעירייה ובחברות העירוניות לפני שנים ארוכות מאוד. בין השאר הוא כיהן כראש לשכתו של צילקר, וכפועל יוצא היה מושך בחוטים, מעורב ומעורבב בכל מה שנעשה בעיר.

נדמה כי מזרחי לא מתאושש עד היום מהניצחון של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, במערכת הבחירות בשנת 2008, בחירות שייכנסו לספרי ההיסטוריה של העיר אשדוד, לאחר שלסרי עשה סוף לשלטונו הבלתי מעורער של צילקר. בחלוף חמש שנים ד"ר לסרי עשה זאת שוב, בקלילות ובלי שום מהמורות בדרך, ושוב הביס את צילקר. מזרחי נראה לאחר שתי מערכות הבחירות הללו חפוי ראש, כואב ומיוסר. הוא השמיע לכל מי שפגש עד כמה התושבים טעו בזמן שדחקו את צילקר החוצה והמליכו את ד"ר לסרי.

במבחן התוצאה האמירות של מזרחי נשמעות כמו בדיחה לא מוצלחת. ד"ר לסרי הטביע חותם בכל תחום ותחום באשדוד, ולמעשה גרם למהפך עליו מדברים בכל הארץ, כשאשדוד ביססה את מעמדה כאחת הערים היפות והמתקדמות בישראל.

מזרחי הלך ונעלם מהתודעה הציבורית, ובשבוע שעבר הוא חזר בגדול, עם "קלטת לוהטת" והתנהלות שלא הוסיפה לו כבוד. למי שפספס, מזרחי חייג למוקד העירוני 106, וביקש להגיש תלונה אנונימית נגד הליך הבנייה בבית החולים החדש באשדוד. מזרחי אמר בין השאר למוקדנית האדיבה: "אני רוצה להגיש תלונה על עבודות ללא היתר בשטח בית החולים באשדוד… תרשמי מה שאני אומר לך, עבודות ללא היתר בשטח בית החולים, הם התחילו שמה עבודות… הבעיה היא שבית החולים אסותא עושה עבודות פיתוח ללא היתר… בדקתי, אני לא אתן לך את כל הפרטים וגם לא אגיד לך את שמי כי התלונה היא אנונימית, אני מבקש להוציא להם צו הפסקת עבודה ואני ביום ראשון ושני אעשה מעקב על זה, אין להם היתר. על עבודות פיתוח אין להם היתר, אז לכן תפתחי פנייה ותעבירי אותה לגורמים הרלוונטיים".
אם מזרחי היה מגיש תלונה מסודרת, תחת שמו, כזו שיש מאחוריה ביסוס אמיתי ולא חצאי אמיתות, זה היה צעד סופר-לגיטימי, כי כל תושב יכול וצריך להשמיע את קולו אם דברים נעשים שלא כחוק.

כאן מדובר במקרה אחר לגמרי. בעירייה טוענים כי "מדובר באדם שמתנהג בפחדנות ע"י כך שאינו מזדהה, ומנסה לפגוע בהקמת בית החולים, כאשר הפעולה החמורה ביותר מתבצעת יומיים לאחר השיחה האמורה, כשמפקח הפיתוח בעיריית אשדוד (שכבר עוד קודם הוסכם כי יעזוב את תפקידו), מוציא מפקחת לעשות את פעולת עצירת הפיתוח של בית החולים, כאשר המידע מועבר עוד קודם לגורמים המתנגדים לראש העיר, דבר שמצביע על תיאום פנימי בתוך העירייה מתחת לאפם של ראש העיר ומהנדס העיר וללא ידיעתם, בפרוייקט הדגל הנחוץ לקיומה של העיר אשדוד".

יגאל מזרחי צריך לשבת עם עצמו בערב ליל הסדר, וראשית להשלים עם העובדה שיש ראש עיר אחר באשדוד, ושמו לא צבי צילקר. הציבור בחר בו בדרך דמוקרטית, פעמיים. יש דרך לנהל מאבק ציבורי לגיטימי ויש דרך לבדוק את התנהלות העירייה, אך לא בעזרת "סוכנים סמויים", לא בדרך של תחבולות ולא בדרך אנונימית שאינה מוסיפה לו כבוד.

חג פסח שמח וכשר!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך